2008-09-07, 20:16
Medlem
LeonVances avatar
Idag är det på dagen 25 år sedan han försvann, så där med preskriberas fallet.
Citera
2008-09-07, 23:01
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Idag är det på dagen 25 år sedan han försvann, så där med preskriberas fallet.
"Mördaren är nu en fri man"
Sista spåret – ett par glasögon

Lite OT
Preskriptionen kan vara på väg bort
Citera
2008-09-07, 23:45
Medlem
clas_ohlssons avatar
Någon mer än jag som inte kommer in på hemsidan?
Citera
2008-09-08, 00:01
Medlem
Pepsthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Någon mer än jag som inte kommer in på hemsidan?
Det är samma här...verkar som om dom har lagt ner den nu....för evigt...
Citera
2008-09-08, 00:08
Medlem
Realizts avatar
Det positiva med preskribering är väl att en eventuell mördare nu kan träda fram och ostraffat säga vad som hänt. Skulle åtminstone anonymt kunna lämna uppgifter som beskriver händelseförloppet. Det skulle kunna hjälpa sörjande, och rättsväsendet, att få klarhet.

Känner någon till om ett sånt samvetserkännande efter preskribering någonsin har gjorts?
Citera
2008-09-08, 00:53
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsthecat
Det är samma här...verkar som om dom har lagt ner den nu....för evigt...

Har du svårt att läsa engelska? Står ju att det är kapacitetsproblem, för många besökare förmodligen. Sidor på Geocities har alltid haft dessa problem, i alla tider.
Citera
2008-09-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Det positiva med preskribering är väl att en eventuell mördare nu kan träda fram och ostraffat säga vad som hänt. Skulle åtminstone anonymt kunna lämna uppgifter som beskriver händelseförloppet. Det skulle kunna hjälpa sörjande, och rättsväsendet, att få klarhet.

Känner någon till om ett sånt samvetserkännande efter preskribering någonsin har gjorts?

Hemskt om någon skulle göra det.
Citera
2008-09-08, 10:05
Medlem
Tuesdays avatar
Det kan ha varit en olycka och då finns det följdaktligen ingen mördare. OH kan ha ramlat ned i vattnet, hans glasögon hittades nära hamnen. Någon klarhet får vi nog inte oavsett orsak.
Citera
2008-09-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det kan ha varit en olycka och då finns det följdaktligen ingen mördare.
Ja? Är det någon här som antytt något annat? Din förmåga att överförklara saker och ting är riktigt irriterande.

Citat:
OH kan ha ramlat ned i vattnet, hans glasögon hittades nära hamnen.
Den uppgiften tillbakavisas av en person som uppger sig ha haft kontakt med Olovs far Ruben. Hennes blogginlägg går att läsa här.
Citera
2008-09-08, 11:32
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Ja? Är det någon här som antytt något annat? Din förmåga att överförklara saker och ting är riktigt irriterande.

Det är en skada efter att ha vistats för mycket i Arbogatrådarna.
Ty där behöver man överförklara och överförtydliga allting in absurdum för lokalborna och familjelivarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Den uppgiften tillbakavisas av en person som uppger sig ha haft kontakt med Olovs far Ruben.

Se ovan. Jag har blivit skeptisk till anhörigas uppgifter efter att ha läst så mycket tok och fel från anhöriga i ovan nämnda fall. Jag ger inte mycket för en som känner en som polisen har misstänkt och som dessutom ska ha hittat glasögonen själv. Uppgifterna om hitteplats för glasögonen är olika. Polisen gick väl ut med att det var nära hamnen?
Citera
2008-09-08, 11:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Det är en skada efter att ha vistats för mycket i Arbogatrådarna.
Ty där behöver man överförklara och överförtydliga allting in absurdum för lokalborna och familjelivarna.

Se ovan. Jag har blivit skeptisk till anhörigas uppgifter efter att ha läst så mycket tok och fel från anhöriga i ovan nämnda fall. Jag ger inte mycket för en som känner en som polisen har misstänkt och som dessutom ska ha hittat glasögonen själv. Uppgifterna om hitteplats för glasögonen är olika. Polisen gick väl ut med att det var nära hamnen?

Du tror alltså att pappan ligger bakom försvinnandet?

För det första så var det bara Olle som bodde i Sundsvall, inte hans föräldrar.
För det andra, varför skulle hans pappa plocka Olle när Olle var ute på klassfest med sina kamrater?
Citera
2008-09-08, 11:53
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Du tror alltså att pappan ligger bakom försvinnandet?

För det första så var det bara Olle som bodde i Sundsvall, inte hans föräldrar.
För det andra, varför skulle hans pappa plocka Olle när Olle var ute på klassfest med sina kamrater?

Bodde inte hela familjen i grannstaden Härnösand? OH gick väl bara sista gymnasieåret några mil från föräldrahemmet?

Jag tror ingenting om detta fall, förutom att OH är död, precis vad som helst kan ha hänt. Konstaterade bara att polisen intresserat sig för pappan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in