2010-12-27, 20:49
Medlem
BRZMs avatar
Bump, för fanken. Någon som har något mer att tillföra?
Senast redigerad av BRZM 2010-12-27 kl. 20:52.
Citera
2011-01-17, 06:24
Medlem
Crime-boys avatar
Ruben Högbom har en ny blogg:

http://rubenhogbom.blogspot.com/
Citera
2011-01-17, 06:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy

Utdrag ur Ruben Högboms blogg, som du refererar till:

"-Olle kommer väl tillbaka när han blir hungrig... ( polismästare Rolf Stenberg )
-En person som är så berusad som Olle var den aktuella kvällen, får ju till en del skylla sig själv om han råkar ut för otrevligheter... ( kommissarie Österlind )
-Olles lägenhet -typisk missbrukarkvart... ( polisman Larsson )
-Det har blivit så underbart tyst i Olle-fallet... ( kommissarie Lundell )" (Min fetmarkering)

(http://rubenhogbom.blogspot.com/sear...&max-results=3)

Om dessa citat är med sanningen överensstämmande, är det bemötande dessa poliser visat anmärkningsvärt...

Jag frågar mig - utan att förvänta mig något svar - vad kommissarie Lundell menar med sitt yttrande (det fetmarkerade) att det blivit så "underbart tyst" i fallet. Vill jag egentligen veta svaret...?
Citera
2011-01-17, 07:06
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Utdrag ur Ruben Högboms blogg, som du refererar till:

"-Olle kommer väl tillbaka när han blir hungrig... ( polismästare Rolf Stenberg )
-En person som är så berusad som Olle var den aktuella kvällen, får ju till en del skylla sig själv om han råkar ut för otrevligheter... ( kommissarie Österlind )
-Olles lägenhet -typisk missbrukarkvart... ( polisman Larsson )
-Det har blivit så underbart tyst i Olle-fallet... ( kommissarie Lundell )" (Min fetmarkering)

(http://rubenhogbom.blogspot.com/sear...&max-results=3)

Om dessa citat är med sanningen överensstämmande, är det bemötande dessa poliser visat anmärkningsvärt...

Jag frågar mig - utan att förvänta mig något svar - vad kommissarie Lundell menar med sitt yttrande (det fetmarkerade) att det blivit så "underbart tyst" i fallet. Vill jag egentligen veta svaret...?

Jag är lika oförstående som du. Om detta stämmer.. hur kan ansvariga för utredningen fälla såna yttranden? Har dom inga egna barn? Man förstår mer än väl Rubens misstankar och frustration. Vilka idioter!
Senast redigerad av Crime-boy 2011-01-17 kl. 07:16.
Citera
2011-01-17, 21:36
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy

Tack Crime-boy!

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
* * *

Nej Prinzezzan, man vill nog inte veta svaret.
Citera
2011-01-17, 22:51
Medlem
megaman74s avatar
kan det varit så som den där mediet på tv trodde ( han som spydde pga han kände stank av rutten människa), att pojken skulle ha dumpats i en container.. i så fall är det inte konstigt några kvarlevor hittats
Citera
2011-01-17, 23:21
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Vill minnas att det framkom en vittnesuppgift angående dålig lukt och ev även blodspår kring en container i Sundsvall men att containern var tömd när detta kontrollerades.
Citera
2011-01-20, 14:11
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
En person sa till mig för 7-8 år sedan att Olle ska ha lurat ett MC-gäng på något sätt....om det var ekonomiskt eller på annat sätt vet jag inte. Den personen som sa det var säker på att en eller flera från MC-gänget råkade se Olle den kvällen.

Kriminella MC-gäng i Sundsvall 1983? Kom igen....

Uppenbarligen har ryktet gått i Sundsvall sedan länge, det finns säkert någon form av substans någonstans bland dessa, sammantaget med en uruselt skött utredning så kan man bara dra slutsatsen att något har hänt som inte är så bekvämt för polismyndigheten.
Citera
2011-01-26, 09:26
Medlem
BRZMs avatar
Intressant som fan med bloggen. Visste inte att det fanns en sådan!
Citera
2011-04-26, 16:46
Medlem
Det gick ett rykte om att det var "känt i missbrukarkretsar" att en missbrukare hade råkat köra ihjäl Olle, och sen gjort sig av med honom. Det var en som kallades för "Hasse Stöde". Är det nån som minns Hasse Stöde? Jag stötte på honom några gånger och han var urtypen för ett vilt liv. Han är död sedan några år.

Är det nån annan som har hört den teorin?

Jag såg också att det stod om Börje Öhman. Honom har jag också stött på personligen. Ett av de största praktarslen som jag har mött.
Senast redigerad av Mustellaminuta 2011-04-26 kl. 16:58.
Citera
2011-04-27, 09:14
Medlem
Jabbahuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det gick ett rykte om att det var "känt i missbrukarkretsar" att en missbrukare hade råkat köra ihjäl Olle, och sen gjort sig av med honom. Det var en som kallades för "Hasse Stöde". Är det nån som minns Hasse Stöde? Jag stötte på honom några gånger och han var urtypen för ett vilt liv. Han är död sedan några år.

Är det nån annan som har hört den teorin?

Jag såg också att det stod om Börje Öhman. Honom har jag också stött på personligen. Ett av de största praktarslen som jag har mött.

Ruben konfronterade Hasse kring detta och hade Hasse vetet något hade han sannolikt berättat det då han utfrågades under något speciella förhållanden. Hasse var en gris och han skulle mycket väl kunnat göra en sådan sak utan att må särskilt dåligt av det,men jag tror inte han hade med det att göra. Han misstänktes väl för övrigt för att vara skyldig till sin flickväns död också men det avskrevs senare om jag inte minns fel. Av de två andra som skulle varit inblandade i påkörningen så är åtminstone den ena död sedan många år,den andre vet jag inte vad han gör i dag men han var något av en mytoman så jag ser det som troligt att han kan ha dragit i gång ryktet för att göra sig intressant . Jag tror alltså inte att det ligger något i det ryktet.
Citera
2011-04-27, 22:31
Medlem
trickydicks avatar
Var det inte så att bakom kyrkan så var det ett knarknäste? Någon utslagen typ slog sönder ett fönster vid flickskolan och gick in där och lade sig och sov, larmet gick och elva poliser var på plats (Mycket mer resurser än idag) Man hittade snubben sovandes med en kasse öl.. den snubben som hittades sovande på flickskolan är misstänkt.. Tiden för larmet är också ungefär när Olle skulle befunnits sig några stenkast därifrån..

Om jag uppfattat det rätt så låter det helknäppt. 11 poliser i närområdet och Olle försvinner…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in