Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
jag har två teorier:
1. påkörd av en smitare/fyllo och därefter dumpad någonstans. man hittade ju Olles trasiga glasögon och cykelnyckel i snön.
2. Olle var ju kraftigt berusad och kan ha trillat i ån. det fanns visst vissa saker som tydde på det också...
Olles pappa Ruben Högbom misstänkte ju att polisen var inblandad i försvinnandet men den teorin delar jag icke.
Punkt 1 kan stämma. Punkt 2 däremot stämmer nog inte. Det har konstaterats att Olle INTE var kraftigt berusad, utan endast smålullig (enligt hans vänner som var med honom under kvällen).
Det polisen baserade det på var ett antagande, eftersom det finns några som tidigare ramlat i ån. Dessutom hade man funnit en jacka där, men enligt Olles pappa så var det inte den jacka Olle hade på sig under kvällen.
Jag kan förstå att Olles pappa misstänker polisen med alla idiotiska missar och tilltag de haft för sig under denna utredning. Dessutom vet jag av erfarenhet att på den tiden så fanns det några riktiga grisar till poliser i stan, så personligen skulle jag inte bli så där jätteförvånad.