2008-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
mm fan håller med! jag hatar själv såna där jävla fjollor, dom drar bara skam över sexualliteten och får heterosexuella att tro att alla är likadana! så satans irriterande!

På vilken bakgrund ska vi respektera dig och dina egenskaper om du har så svårt att respektera andra med deras egenheter?
Citera
2008-06-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det där är inte sant, det händer med jämna mellanrum att bögar stöter på mig och det är sjukt obehagligt.
Hur märker du att den andre är bög föressten?

okej sorry, tar tillbaka de där då om många bögar stöter på dig. inte för att vara elak men du kan ju ha ett litet bögigt utseende, röst, sätt eller något som kan göra att de börjar stöta på dig? och vilka klubbar går du till igentligen om det är så vanligt??

hur jag märker det? svårt o förklara... jag bara märker
Citera
2008-06-28, 02:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
joo jag har visst större rätt att uttala mig om homosexuella för att jag själv är det för jag vet mer om oss än va ni gör! så är det!
Nu har du generaliserande fördomar igen! Visst, den genomsnittlige bögen vet väl mer om homosexuellas vanor än den genomsnittlige heterosexuella men så är det ju inte alltid... Det finns ju faktiskt många heterosexuella som har god koll på saker och ting och mången bög som t.ex. bara känner till sig själv och hans pojkväns vanor utan att ha någon koll på resten av världens alla bögar...
Citat:
ja många fördommar stämmer, ja det är många bögar som sminkar sig, många som har analsex, många som använder fjolligt beteende MEN det jag försöker säga med min tråd är att alla är inte likadana! många heteros tror att fördommarna gäller ALLA bögar vilket de absolut inte gör!
Nu har du ju fördomar mot heterosexuella! Visst, du skrev "många" och inte "alla" men du måste nog ha en konstig definition på vad "många" är ifall du tror att många är av uppfattningen att ALLA bögar sminkar sig!
Citera
2008-06-28, 02:44
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko Pitch
Glöm inte heller att fördomarna bekräftas gång på gång.
Ja, det är faktiskt förvånansvärt många bögar som envisas med att prata bögska och villigt uppfylla alla andra bögschabloner.

Eller så blandar jag ihop det med stockholmska och 08-beteende.
Citera
2008-06-28, 10:41
Medlem
Söt&farligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
ja det undrar jag med? hur märker man det?
Hur märker man när någon av motsatt kön är intresserad av en?
Citera
2008-06-28, 11:14
Medlem
Hylands avatar
Jag älskar fördomar! Jag har blivit kallad nazist, rasist, kommunist, anarkist, bög, sosse och dessutom blivit misshandlad för allt ovanstående. Jag är ingetdera men alla händelser spär bara på mina fördomar om att alla människor är dumma i huvudet!
Citera
2008-06-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nu har du generaliserande fördomar igen! Visst, den genomsnittlige bögen vet väl mer om homosexuellas vanor än den genomsnittlige heterosexuella men så är det ju inte alltid... Det finns ju faktiskt många heterosexuella som har god koll på saker och ting och mången bög som t.ex. bara känner till sig själv och hans pojkväns vanor utan att ha någon koll på resten av världens alla bögar...Nu har du ju fördomar mot heterosexuella! Visst, du skrev "många" och inte "alla" men du måste nog ha en konstig definition på vad "många" är ifall du tror att många är av uppfattningen att ALLA bögar sminkar sig!

nej jag har inga fördommar mot oss bögar, jag vet att alla inte är likadana
Citera
2008-06-28, 13:18
Medlem
Om man jämför avsky med fördomar, så är det väl fasen så mycket bättre att ha fördomar än att tycka illa om personer för att de är som de är i alla fall?

Citat Coxxe:
mm fan håller med! jag hatar själv såna där jävla fjollor, dom drar bara skam över sexualliteten och får heterosexuella att tro att alla är likadana! så satans irriterande! samma sak typ vissa säger "ja men vi kan ju inte bo i rinkeby, där bor det ju bara massa negrer som förstör"

Jag frågar igen: varför vi ska respektera dig om du inte respekterar andra?
Citera
2008-06-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kat
Om man jämför avsky med fördomar, så är det väl fasen så mycket bättre att ha fördomar än att tycka illa om personer för att de är som de är i alla fall?

Citat Coxxe:
mm fan håller med! jag hatar själv såna där jävla fjollor, dom drar bara skam över sexualliteten och får heterosexuella att tro att alla är likadana! så satans irriterande! samma sak typ vissa säger "ja men vi kan ju inte bo i rinkeby, där bor det ju bara massa negrer som förstör"

Jag frågar igen: varför vi ska respektera dig om du inte respekterar andra?

okej jag kanske tog i lite när jag skrev det där (var arg för tillfället)... hatar menar jag inte, men jag tycker att det är irriterande att de kända bögarna ska vara så gayiga för det får heterosexuella att tro att alla bögar är likadana fast vi inte är det. på så sätt är alltså de bögarna en skam för "dess folk" tycker jag. förstår du?
Citera
2008-06-28, 13:32
Medlem
Citat:
okej jag kanske tog i lite när jag skrev det där (var arg för tillfället)... hatar menar jag inte, men jag tycker att det är irriterande att de kända bögarna ska vara så gayiga för det får heterosexuella att tro att alla bögar är likadana fast vi inte är det. på så sätt är alltså de bögarna en skam för "dess folk" tycker jag. förstår du?

Jag förstår vad du menar, men jag anser att du har fel.
Det finns inget fult i att vara fjollig eller "gayig" och att tycka det är inte ett dugg bättre än att tycka illa om dig bara för det faktum att du gillar killar.

Det är inte respekt att vara accepterad för att man är 'som alla andra' eller 'nästan som alla andra'. Respekt är att vara accepterad precis sådan som man är.
Och kan man inte ge den respekten till andra, utan anser att de svärtar ner ens egen person, då tycker jag inte att man förtjänar att få den heller.
Citera
2008-06-28, 13:36
Medlem
volvo 240s avatar
Bi killar som suger varandra är fa minst lika vidrigt som sånna som har analsex.

Anal och oralsex har man med kvinnor, och hör sen!

Citat:
nej jag har inga fördommar mot oss bögar, jag vet att alla inte är likadana
Men ditt fån, du skrev ju till Arbetarbroder att han kanske har ett bögigt utseende eller pratar bögigt.
Senast redigerad av volvo 240 2008-06-28 kl. 13:41.
Citera
2008-06-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Bi killar som suger varandra är fa minst lika vidrigt som sånna som har analsex.

Anal och oralsex har man med kvinnor, och hör sen!

Men ditt fån, du skrev ju till Arbetarbroder att han kanske har ett bögigt utseende eller pratar bögigt.

ja men om man ska ragga på en kille på ett ställe där man vet att det finns många hetero så kollar man ju in dom som har ett stereotyp-bögigt utseende och beteende fast alla har inte det. bara för o va säker på att man raggar på rätt person, fattaru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in