2008-06-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Jo då jag fattar visst.

Men du verkar inte fatta vad illa omtyckta ni är

men hur dum får vara vara?? haha jo det är väl klart jag fattar hur illa omtyckta vi är annars skulle jag väl inte starta en tråd om att jag är trött på alla jävla fördommar!? trög
Citera
2008-06-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men är väl överlag mer på jakt efter sex än kvinnor. Slår man då ihop detta med två män som söker sex med varandra så är det kanske inte en så konstig anledning att bögar ses som översexuella.
Om de var lika enkelt för heterokillar att få ett one night stand så hade det nog sett ut på samma sätt.

Ja visst vi har lättare att få ett one-night-stand, kille, partner m.m. eftersom vi vet vad vi gillar och vill ha! men en sak är säker, (inte för att det har så mycket med ditt svar att göra) vi raggar aldrig på heterosexuella grabbar (inte jag iaf) det är som att stöta på en fisk ungefär haha!
Citera
2008-06-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Men det är väl inga fördomar, det är väl kutym?

hmm nej
Citera
2008-06-27, 14:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Du tycks ju ha en del fördomar själv... Både om andra homosexuella och om heterosexuella... "Vi bögar är inte sådär, utan såhär!" säger du... Men varför skulle du ha mer rätt att säga hurudana bögar är?? Bara för att du är bög själv så betyder det inte att du känner alla homosexuella män i världen...

Annars är det faktiskt ganska normalt att ha fördomar och oftast så är de ju inte hämtade helt ur luften, även om alla är unika så stämmer kanske fördomar på väldigt många, kanske t.o.m. de flesta... Om man generaliserar så brukar det ju ligga lite sanning i fördomarna... Ibland kan fördomar vara väldigt bra, fördomen om att man inte skall hoppa ner från en klippa och dyka med huvudet före i okända vatten är ju bra... Visst, alla okända vatten är inte farliga, kanske inte ens majoriteten, men fördomen om att man kan bryta nacken om det råkar vara för grundt kan ju faktiskt rädda ens liv!
Citera
2008-06-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Du tycks ju ha en del fördomar själv... Både om andra homosexuella och om heterosexuella... "Vi bögar är inte sådär, utan såhär!" säger du... Men varför skulle du ha mer rätt att säga hurudana bögar är?? Bara för att du är bög själv så betyder det inte att du känner alla homosexuella män i världen...

Annars är det faktiskt ganska normalt att ha fördomar och oftast så är de ju inte hämtade helt ur luften, även om alla är unika så stämmer kanske fördomar på väldigt många, kanske t.o.m. de flesta... Om man generaliserar så brukar det ju ligga lite sanning i fördomarna... Ibland kan fördomar vara väldigt bra, fördomen om att man inte skall hoppa ner från en klippa och dyka med huvudet före i okända vatten är ju bra... Visst, alla okända vatten är inte farliga, kanske inte ens majoriteten, men fördomen om att man kan bryta nacken om det råkar vara för grundt kan ju faktiskt rädda ens liv!

joo jag har visst större rätt att uttala mig om homosexuella för att jag själv är det för jag vet mer om oss än va ni gör! så är det!

ja många fördommar stämmer, ja det är många bögar som sminkar sig, många som har analsex, många som använder fjolligt beteende MEN det jag försöker säga med min tråd är att alla är inte likadana! många heteros tror att fördommarna gäller ALLA bögar vilket de absolut inte gör!
Citera
2008-06-27, 15:50
Medlem
Eftersom TS är bisexuell har han ändå lite gott i sig. Han kan inte tala för vad som är fördomar och vad som inte är det mot riktiga homo-gays anser jag.
Citera
2008-06-27, 16:00
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nino Gaggi
Ja man får ju bara sin bild från pride där alla är så måna om att visa att bögar kan med. Inte så konstigt att man efter det tror att alla bögar klär ut sig till påfåglar och springer runt med pinnar med en dildo fasttejpad på toppen.

precis...jag tror tyvärr att bilden folk får av bögar kanske inte är så konstig eftersom det är de "extrema" som oftast visas upp.
sådana med plymer,dragqueens,babsan,jonas gardell osv
säg en manlig bög som visats upp i tv, känd eller okänd?
men visst är det orättvist och tråkigt att det är så..
Citera
2008-06-27, 16:14
Medlem
Nedomanskys avatar
Glöm inte att sk fördomar ofta är insikter!
Citera
2008-06-27, 16:26
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Glöm inte att sk fördomar ofta är insikter!
Glöm inte heller att fördomarna bekräftas gång på gång.
Citera
2008-06-27, 18:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko Pitch
Glöm inte heller att fördomarna bekräftas gång på gång.

Jepp, det är då de blir till insikter!!
Citera
2008-06-27, 19:21
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
Ja visst vi har lättare att få ett one-night-stand, kille, partner m.m. eftersom vi vet vad vi gillar och vill ha! men en sak är säker, (inte för att det har så mycket med ditt svar att göra) vi raggar aldrig på heterosexuella grabbar (inte jag iaf) det är som att stöta på en fisk ungefär haha!

Det där är inte sant, det händer med jämna mellanrum att bögar stöter på mig och det är sjukt obehagligt.
Hur märker du att den andre är bög föressten?
Citera
2008-06-27, 20:04
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det där är inte sant, det händer med jämna mellanrum att bögar stöter på mig och det är sjukt obehagligt.
Hur märker du att den andre är bög föressten?

ja det undrar jag med? hur märker man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in