Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Min största fördom om bögar är att det inte verkar handla så mycket om kärlek som för heterosexuella par, utan mera om sex? Partnersskapslagen visar ju lite på det, det är inte många bögar som ingår partnerskap, medans de är vanliga för lesbiska tjejer.
Så är de även bland de bögar jag känner, de flesta har inga förhållande och har dom de så är de korta och mest som ett KK förhållande. Eller är de öppna förhållande där de knullar runt.
Så min fördom är alltså att det handlar mycket om sex, men lite om kärlek.
Sen tycker jag inte du ska ta det så hårt med fördommar, alla människor har fördommar, det är en mänskliga egenskap för att kunna ordna någon slags ordning på människor, därmed inte sagt att fördommar är bra och alltid stämmer, men alla människor har den.
Därimot böghatet kan jag fatta att man tycker är jobbig som bög, men den minskar ju allt mer känns de som.
Ja, asså jag kan inte säga så mycket om det för ja kom ut för 1 år sedan och har inte hittat någon kille. men visst jag kan också hålla med om att det känns som att de flesta bögar bara är ute efter sex. när jag raggar på killar så händer det ofta att de bara är ute efter sex vilket jag absolut inte är. och tar man en titt på sveriges största gay-community QX(qruiser) så är många där runt 40-60 års åldern och söker som de själva säger "unga kukar att få tillfreställa" men men jag är inte helt säker själv, jag kanske just nu själv drar en kam över mitt "eget folk"?