2015-01-20, 17:31
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hon är ju bra i Battle Royale och Kill Bill, men inget som motiverar mig att se en Sono-film igen, känns som att jag och Sono får gå skilda vägar här nu.
Förståeligt om du gillat såpass få av hans filmer. För mig är det mer delat mellan gillande och ogillande så han är en annan regissör i mängden med ganska höga toppar för mig. Hans nya musikal verkar inte alls intressant måste jag dock säga.

Citat:
Är så jävla glad att jag fick se Dark Water på bio i tonåren under Midnight Movie Madness-festivalen, samma sak med The Eye.
Ja det är man lite avis på.
Citera
2015-01-20, 17:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ja det är man lite avis på.

Sett en drös med bra filmer på bio genom åren som inte direkt fick någon större exponering i Sverige då de kom, Pulse och Oldboy såg jag på bio också.
Citera
2015-01-20, 17:47
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Sett en drös med bra filmer på bio genom åren som inte direkt fick någon större exponering i Sverige då de kom, Pulse och Oldboy såg jag på bio också.

Kul! Själv så fick jag sett The Raid 2 på bio förra året, tyckte att det var lite tufft.
Citera
2015-01-21, 14:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Kul! Själv så fick jag sett The Raid 2 på bio förra året, tyckte att det var lite tufft.

Inte alls fy skam det heller och när jag tänker efter så måste jag se om den och ge den en ny chans!
Citera
2015-01-22, 15:15
Medlem
despondencys avatar
Såg Ringu, Dark Water och Scarecrows på bioduken under samma kväll med 15-20 minuters vila mellan varje film. Rolig upplevelse.

The Raid: Redemption och framför allt dess uppföljare hade varit väldigt roliga att se på bio.

Jag lyckades i alla fall se Crouching Tiger, Hidden Dragon på bio som tonåring. Rolig upplevelse, roligare i efterhand nu när man får se så lite film från Asien på duken.
Citera
2015-01-22, 16:11
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag såg "Noriko's Dinner Table" igår och tyckte inte om den särskilt mycket. Aningen för lång och allmänt ganska tråkig. Levde inte upp till Suicide Club nivå och lämnade mig ganska besviken. Jag tror han måste klippa bort lite delar av sina filmer för att dom ska fungera till 100%, vilket han verkade ha gjort på Suicide Club. Filmen får 4/10 i betyg då den glimtade till under vissa stunder.

Skulle jag rangordna filmerna jag sett av honom nu skulle det bli.

1. Suicide Club
2. Cold Fish
3. Noriko's Dinner Table

Jag tänkte ge mig på Love Exposure ikväll. Jag hoppas den är sevärd!
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-22 kl. 16:17.
Citera
2015-01-22, 17:16
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B

Jag tänkte ge mig på Love Exposure ikväll. Jag hoppas den är sevärd!

Du måste säga vad du tycker sedan! Inte sett den än men är sugen, dock en väldigt lång film så funderar på om jag skall se den över ett par dagar istället för en sittning.
Citera
2015-01-22, 17:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Såg Ringu, Dark Water och Scarecrows på bioduken under samma kväll med 15-20 minuters vila mellan varje film. Rolig upplevelse.

Oj fan, vad kul, vilket år snackar vi om och var det under någon speciell visning som midnattsvisningen av Dark Water som jag såg här i Stockholm då det begav sig?
Citera
2015-01-22, 17:22
Medlem
NirvanAs avatar
Love Exposure är en riktigt bra och flippad film, men har för mig den var extremt lång så man får ha lite tålamod.
Citera
2015-01-22, 17:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Love Exposure är en riktigt bra och flippad film, men har för mig den var extremt lång så man får ha lite tålamod.

Av de 90 minuter som jag orkat plåga mig igenom ett antal gånger så hatar jag allt med den som jag sett.
Citera
2015-01-22, 18:56
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Oj fan, vad kul, vilket år snackar vi om och var det under någon speciell visning som midnattsvisningen av Dark Water som jag såg här i Stockholm då det begav sig?

När jag var yngre hade några bekanta en filmklubb där de hyrde en lokal biograf som ligger i stadsbiblioteket. De satte upp så att de kunde köra brända DVD:er via projektorn och ut på duken. Kravet var att man skulle vara medlem i klubben (så de visste hur många som skulle komma på visningen) samt avgift på 50 kronor, vilket det var klart värt för tre filmer. Visst är det möjligt att kvalitén gick ned något då allt inte var helt gjort för bio men de tog ju inte mer betalt än vad de ansåg att deras jobb var värt och jag tänkte aldrig på det under filmernas gång. Kanske var kepsen satt lite långt ned vissa stunder... Samtliga inblandade var gymnasiestudenter och det är ju faktiskt roligt att se att även yngre kan ta för sig saker. Jag var sällan en av dem, utöver något enstaka kulturarrangemang och att jag arbetade som kulturskribent under sista året på gymnasiet.

Denna biograf kör faktiskt fortfarande specialkvällar varje torsdag där de visar filmer som inte kom på SF, exempelvis The Selfish Giant, La Vie d'Adèle, Frank med mera. Jag har inte haft orken att gå med och jag har lite svårt för att gå på bio eftersom jag inte gillar folk överlag (plus att den kolliderar med min tävlingsboxning, när jag nu återupptar den. Men jag borde stödja konceptet för det är verkligen fantastiska filmer de väljer ut. Det är inte samma personer som mina vänner men det är kul med människor som engagerar sig för kultur på ett sätt man kan relatera på. Efter att ha sett megabudget-rullen Interstellar och The Hobbit: Battle Of The Five Armies With One Army Missing For No Apparent Reason så har jag verkligen fått nog av blockbusters. Tror jag håller mig till MCU-filmerna då de brukar underhålla mig och kan vara värda att se på bio, annars håller jag mig ute i skogen, ditt ljuset inte riktigt når. Där man hör hemma.

Lite off topic men spela roll.
Citera
2015-01-22, 18:58
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Jag tror jag såg den i 4 omgångar eftersom jag sällan ser en hel film i sträck och aldrig en 4-timmarsrulle. På något sätt träffade jag det så turligt att jag "klippte" av helt rätt och det kändes som en mini-serie. Jag älskade den. Bara Sono kan göra en sådan film och faktiskt få mig att le och uppskatta den. Hans näst bästa film, enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in