Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-02, 19:16
  #8461
Medlem
Punklivs avatar
Last Life in the Universe var bra, men jag hade nog för höga förväntningar. Kändes lite... meningslös. Lite väl långsam och långdragen också, kunde lätt ha kortats ned en del utan att förlora kvalité. Har ingenting emot långsamma filmer - jag älskar det - men det blev lite för extremt här.

Kan nog vinna en hel del på att ses om. Var inte sugen på något jättelångsamt när jag såg den, så den uppskattas nog mer om jag ser den när jag är på rätt humör.
Citera
2015-05-02, 19:56
  #8462
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Getting Any? var faktiskt väldigt rolig i sina bästa stunder och full av sjukt absurd och härlig lyteskomik och slapstick då Aoso letar efter den perfekta bilen att ha till sexuella akter med attraktiva kvinnor men som vanligt går ingenting vägen, som befarat då det gäller Kitano. Humorn är verkligen filmens starkaste sida och den passar ju såklart inte alla (edko mer specifikt), men gillar man japansk galghumor så tror jag att denna kan gå hem, och tror också att alpra som köpt den kommer att uppskatta den!

Skön berättarstruktur i den också, där varje enskild scen nästan kan ses som en individuell sketch och humorn eskalerar ju bara ju mer den går framåt, absurd och bisarrt underhållande rolig film!
Nice! Det ser jag fram emot! Ångrar inte en sekund att jag inhandlade den!

Såg du Vikarien och gillade du den i så fall? Köpte den från subdvd svindyrt för jag gillar den så mycket. tror jag gav 340:- eller nåt för dvdversionen.

Kul att du tyckte Young Yakuza var bra, den ger ju en lite annan bild av den Japanska maffiaverksamheten minst sagt.

Nu vet jag inte om jag blandar ihop med någon annan film men:


Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Spelat Sleeping Dogs hela dagen -.- Haha bakfull har man också vart. Men älskade verkligen allt med Sleeping Dogs! Har du spelat det? Isf, kan du rekommendera en triadfilm i liknande stil? Ett mörkt och skitigt neon-Hong Kong och brutalt våld? Helst inget Johnnie To. Verkar inte som han riktigt gör de triad-filmerna jag önskar.
Jag har spelat det får några år sen, det är kul! Nice att kunna delta aktivt i en hong kong action!

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Last Life in the Universe var bra, men jag hade nog för höga förväntningar. Kändes lite... meningslös. Lite väl långsam och långdragen också, kunde lätt ha kortats ned en del utan att förlora kvalité. Har ingenting emot långsamma filmer - jag älskar det - men det blev lite för extremt här.

Kan nog vinna en hel del på att ses om. Var inte sugen på något jättelångsamt när jag såg den, så den uppskattas nog mer om jag ser den när jag är på rätt humör.
Den tycker jag är så jäkla bra! Men jag gillar såna filmer också, men det är klart att om man inte är in the mood för en långsam film så ska man ju kanske undvika just den till varje pris.
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-05-02 kl. 20:01.
Citera
2015-05-02, 20:08
  #8463
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillade den här väldigt mycket faktiskt, vägde hela tiden mellan en stark trea och en svag fyra men landade till slut på trean, höll kanske inte hela vägen för att förtjäna en fyra, men en bra film om moraliska dilemman och moraliskt förfall i en liten fiskeby någonstans i södra Sydkorea.

Se den om ni har tid över.
Jag gav den också en trea, den var väldigt bra faktiskt. Bra skådespelarinsatser av Bae Du-na (som vanligt) och även flickan.

Dumbeast - Intressant inlägg och tankar om My Man. Inte sett den ännu, varit dålig på att se film ett tag nu, men blev lite mer sugen att se den nu.
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-05-02 kl. 20:12.
Citera
2015-05-02, 20:27
  #8464
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_


Jag har spelat det får några år sen, det är kul! Nice att kunna delta aktivt i en hong kong action!

Ja, riktigt riktigt roligt. Hittade en intressant triad - film när jag titta lite lätt igår kväll. Protegé med Andy Lau. Älskar honom och den verkar riktigt bad ass! Tänkte se den inatt eller imorgon om jag får tid.
Citera
2015-05-02, 21:05
  #8465
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Såg du Vikarien och gillade du den i så fall? Köpte den från subdvd svindyrt för jag gillar den så mycket. tror jag gav 340:- eller nåt för dvdversionen.

Kul att du tyckte Young Yakuza var bra, den ger ju en lite annan bild av den Japanska maffiaverksamheten minst sagt.

Nä jag har inte sett Vikarien ännu, men ska göra det sen, ligger och väntar på hårddisken men idag har jag enbart fokuserat på koreansk och japansk film, en del yakuzafilmer har det blivit också.

Japp, det är den dokumentären, gillade den som sagt, hur den följde med i vardagen hos klanen.
Citera
2015-05-02, 21:05
  #8466
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja, riktigt riktigt roligt. Hittade en intressant triad - film när jag titta lite lätt igår kväll. Protegé med Andy Lau. Älskar honom och den verkar riktigt bad ass! Tänkte se den inatt eller imorgon om jag får tid.

Hyrde den på DVD för ett par år sedan och blev ganska besviken faktiskt, men hoppas att den faller dig mera i smaken!
Citera
2015-05-03, 00:06
  #8467
Medlem
Rakiis avatar
Brutus: Hittade en triadfilmserie som heter Young and Dangerous som du kanske är sugen på att spana in, då du eftersökte lite triadfilmer? Drar själv hem första filmen i serien nu.
Citera
2015-05-03, 00:17
  #8468
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Brutus: Hittade en triadfilmserie som heter Young and Dangerous som du kanske är sugen på att spana in, då du eftersökte lite triadfilmer? Drar själv hem första filmen i serien nu.

Ja! Kanon! Snyggt, tack. Har någon gång sett Young and Dangerous 4 säljas i en 10 kronors hylla på ICA, men aldrig tänkt över vad det vart. Men gillar långa filmserier, detta skall jag definitivt spana in, vi får diskutera dem sedan
Citera
2015-05-03, 12:29
  #8469
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Ja! Kanon! Snyggt, tack. Har någon gång sett Young and Dangerous 4 säljas i en 10 kronors hylla på ICA, men aldrig tänkt över vad det vart. Men gillar långa filmserier, detta skall jag definitivt spana in, vi får diskutera dem sedan

Verkar ju finnas sex stycken i originalserien och sen någon prequelfilm och en massa andra, så frågan är ju hur man ser de i rätt ordning efter att man har sett de sex första, får kolla om Wikipedia har någon fullständig lista.

Ska nog se första filmen idag faktiskt, om någon timme kanske, extra roligt att Andrew Lau Wai-keung regisserar första filmen!
Citera
2015-05-03, 13:48
  #8470
Medlem
Rakiis avatar
Drog även hem en annan triadfilm, Rich and Famous med en riktigt jävla bra rollista med Andy Lau, Danny Lee och Chow-Yun Fat!
Citera
2015-05-03, 14:14
  #8471
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
På tal om triadfilmer så kan jag passa på att rekommendera Shanghaitriaden. Triader anno 1935. Regisserad av Zhang Yimou och med Gong Li i rollistan.
Citera
2015-05-03, 18:11
  #8472
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag har nog fasiken också bara sett Johnnie To's filmer inom triad-film. Election filmerna är dock faktiskt väldigt bra tycker jag. Speciellt tvåan som var snäppet bättre än den första filmen. Exiled gillar jag också, men minns nu inte om det var triader? Har för mig huvudkaraktärerna var jagade av triaderna, men kan minnas fel då det var minst 5-6 år sedan jag såg den.

Rich and Famous kanske kan vara något känner jag spontant!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback