2014-06-04, 18:00
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Laddar hem No Mercy just nu och tror att det får bli den som kvällsunderhållning, ett bra tag sedan som jag såg någonting ifrån Sydkorea sen jag avslutade mitt Kim Ki-Duk marathon.

Kul! Vad tyckte du? tyvärr var the scent inte lika bra
Citera
2014-06-04, 18:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Kul! Vad tyckte du? tyvärr var the scent inte lika bra

Märkte direkt att jag hade sett den tidigare så jag orkade inte se om den, men det var en sådan film som legat i mitt medvetande ett bra tag och mindes fortfarande inledningen tydligt tills jag slog på den och märkte att jag sett den då den kom ut.
Citera
2014-06-04, 19:31
Medlem
Rakiis avatar
Ikväll står Kekkô Kamen på schemat, verkar vara skönt japanskt nittiotalsflum.

http://www.imdb.com/title/tt0099925/
Citera
2014-06-04, 19:33
Medlem
Citat:
Nej har inte sett den men ser otroligt bra ut på förhand och Tony Leung är en favorit hos mig!
Skriv gärna vad du tycker om den sen. Verkar vara en förbisedd Hong Kong-action, kom inte ihåg själv hur jag hittade den, men glad att jag gjorde!
Citera
2014-06-04, 19:34
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Märkte direkt att jag hade sett den tidigare så jag orkade inte se om den, men det var en sådan film som legat i mitt medvetande ett bra tag och mindes fortfarande inledningen tydligt tills jag slog på den och märkte att jag sett den då den kom ut.

Okej, den har kanske den bästa twisten jag sett i en film någonsin

Se gärna The Scent också, den är värd att titta in även fast den kanske inte var lika bra.
Citera
2014-06-04, 21:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Skriv gärna vad du tycker om den sen. Verkar vara en förbisedd Hong Kong-action, kom inte ihåg själv hur jag hittade den, men glad att jag gjorde!

Den var helt okej, hade kanske förväntat mig lite mera än vad jag fick serverat men den var godkänd, på gränsen till en trea men lite väl mycket slapstick ibland för sitt eget bästa och rätt lite action, hade förväntat mig en heistfilm i stil med Breaking News av Johnnie To. Kul att se Tony Leung i en väldigt tidig roll men annars bara okej.

Citat:
Se gärna The Scent också, den är värd att titta in även fast den kanske inte var lika bra.

Ska se den också men först ska jag se på animen Angel's Egg och thrillern Midnight FM.
Citera
2014-06-04, 22:00
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

Ska se den också men först ska jag se på animen Angel's Egg och thrillern Midnight FM.

Angels egg var riktigt fint gjord. Otroliga detaljer och som hantverk. Men ack så tråkig, trots dess korta tid kändes den jättelång. Jag brukar också gilla märkliga och symbolisk filmer men detta var bara trist och inget man ville investera reflektion i överhuvudtaget.
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2014-06-04 kl. 22:03.
Citera
2014-06-04, 22:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Angels egg var riktigt fint gjord. Otroliga detaljer och som hantverk. Men ack så tråkig, trots dess korta tid kändes den jättelång. Jag brukar också gilla märkliga och symbolisk filmer men detta var bara trist och inget man ville investera reflektion i överhuvudtaget.

Har du sett Ghost in the Shell-filmerna av samma regissör eller någonting annat av honom?
Citera
2014-06-05, 00:26
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Har du sett Ghost in the Shell-filmerna av samma regissör eller någonting annat av honom?

Sett första Ghost in the shell, den tyckte jag var bra. Inte sett något mer.
Citera
2014-06-05, 10:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Sett första Ghost in the shell, den tyckte jag var bra. Inte sett något mer.

Tvåan ska du se då, den är nästan ännu bättre!
Citera
2014-06-06, 03:14
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Return Engagement (1990) - http://www.imdb.com/title/tt0101002/

Längesedan nu som jag såg en HK-actionrökare så det var ju på god tid att jag tog och såg en sådan, och kunde ju inte ha blivit bättre än denna. Trots att jag blev lurad av postern att Chow-Yun Fat skulle vara med vilket han inte är så var filmen trots det kul att se, Andy Lau i en tidig roll och Simon Yam i en annan, plus manus av b.la Wong-Kar Wai innan han blev stor här i väst. Mycket snygga actionsekvenser och pistoldueller, finalen är riktigt grym där b.la Andy Lau's karaktär tillsammans med ett par andra män är belägrade i en lastbil och blir anfallna av femtiotal badguys med maskingevär, dynamit och pistoler. Lite väl lång kanske och en del dötid, men plus för att den påminner om The Killer och har bra action.

3/5

Flaming Brothers är en annan bra HK-action (från '87) med manus av Wong-Kar Wai.
Citera
2014-06-06, 03:35
Medlem
Citat:
Tvåan ska du se då, den är nästan ännu bättre!

Den båten kommer du nog aldrig få med mig på. Upplevde tvåan som på tok för självmedveten och självupptaget invecklad och kvasifilosofisk och animeringen uppskattade jag inte alls då den inte passade in med övriga scener. Ser det hellre göras fullt ut som i fantastiska Sky Crawlers.

Ettan däremot uppskattar jag, även om inte det heller är något mästerverk för min del. Soundtracket däremot, WOW!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in