2013-12-26, 19:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Special ID (Dak Siu San Fan, 2013) - http://www.imdb.com/title/tt2118775/

Önskar att jag hade sett en bättre kopia utav filmen då det trots allt är Donnie Yen i en väldigt Sleeping Dogs-osande historia, och då menar jag datorspelet och inte filmen ifrån sjuttiotalet med Sam Neill. Är inte direkt bortskämd med filmer om de kinesiska triaderna och deras sätt, så denna var en positiv överraskning, men kopian var under all kritik dock. Texten löpte för snabbt så hann inte alltid med att läsa och sen kunde en sjuåring med någorlunda bra engelska kunskaper kunnat göra en bättre översättning i undertexterna. Men, man ser ju mestadels filmen för slagsmålen och actionen, och på den punkten levererade den bra!

-3/5
Detta blir tamefan kvällens film!
Citera
2013-12-26, 19:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Detta blir tamefan kvällens film!

Själv ska jag bland annat se Out of Inferno, Pang-brödernas senaste som verkar påminna en del om The Tower.
Citera
2013-12-26, 21:32
Medlem
Rakiis avatar
Out of Inferno (2013) - http://www.imdb.com/title/tt2957680/

Det fanns en tid då asiatisk skräck var nischat och intressant som jag fattade tycke för de två bröderna Pang och deras The Eye som jag såg med stort nöje en gång i tiden, därefter följde jag upp med Bangkok Dangerous och resten av filmerna. Jag har snart sett samtliga av deras alster och det är med senare årens filmer som dom ligger bakom som jag går in med skepsis på denna brandkårskatastroffilm. Med facit i hand visar det sig vara ett totalt hafsverk som gränsar till bottennapp, för att vara en katastroffilm i stil med Skyskrapan Brinner han regissörerna lyckats med bedriften att inte få elden att se verklighetstrogen ut för fem öre och alla i byggnaden som brinner känner man inte ett dugg för. Pang-bröderna är erkända regissörer och kunde gott och väl fått en större budget så man kunnat göra bättre effekter, nu var elden som hämtad ur något som The Asylums effektnissar kunnat skapa. Nära på bottennapp till detta sömnpiller till film.

-2/5
Citera
2013-12-26, 23:05
Medlem
DumBeasts avatar
Tokyo Drifter - Spara pengarna istället för att köpa flygbiljetter till Japan, se Tetsuaki Matsues och Kenta Maenos uppföljare till Live Tape så har du varit där.
Senast redigerad av DumBeast 2013-12-26 kl. 23:15.
Citera
2013-12-27, 03:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Stolen Desire (Shohei Imamura - 1958)
http://www.imdb.com/title/tt0052016/?ref_=fn_al_tt_1

Redan i sin debutfilm använder sig Imamura av vackert foto och vackra settings. Filmen var ganska charmig faktiskt, även om det kanske är den sämsta filmen jag sett av honom, så är den faktiskt inte dålig. Klen 3/5

Handlingen får ni kolla på IMDb då jag är lite slö nu!
Citera
2013-12-27, 14:53
Medlem
Rakiis avatar
Influenza (2004)

Rätt intressant utförande med en kortfilm som enbart visar filmen utifrån övervakningskameror i olika städer i Sydkorea, och följer huvudpersonen ifrån ett vanligt jobb till att bli arbetslös, hemlös och till slut tappa greppet om sin moraliska kompass helt och hållet. För att vara en film på dryga halvtimmen så lyckas den att blanda ganska intressanta episoder och scener, fast större delen av filmen är ändå ganska ointressant förutom några enstaka scener som jag skrev. Önskade mig mycket mera med tanke på att regissören Bong Joon-ho gjort Memories of Murder som är en av de mest omtyckta och älskade filmerna ifrån Sydkorea tillsammans med Oldboy under 00-talet. Visst, habilt utförande med att filma allt genom olika övervakningskameror men filmen kunde gott och väl ha varit mörkare i och med att huvudkaraktären sjunker djupare ned i samhällets hierarkier.

2/5
Citera
2013-12-29, 14:58
Medlem
Rakiis avatar
Om en stund ska jag se på koreanska Nowhere to Hide ifrån 1999 som verkar ruggigt bra utifrån ploten att döma som står på Filmtipset, på IMDB var det dåligt med info. Man måste ju också älska den alternativa titeln som är I Don't Give a Shit About Anything!

Citat:
En snutfilm berättad från storstaden Seoul där skillnaden mellan jägare och villebråd, tjuv och polis, är hårfin. I ett par månader jagar en enveten spanare en kallblodig mördare, jagar utan att ta hänsyn till omgivningen, fram till den oundvikliga uppgörelsen i hällande regn.

http://www.imdb.com/title/tt0223530/
Citera
2013-12-29, 15:11
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Om en stund ska jag se på koreanska Nowhere to Hide ifrån 1999 som verkar ruggigt bra utifrån ploten att döma som står på Filmtipset, på IMDB var det dåligt med info. Man måste ju också älska den alternativa titeln som är I Don't Give a Shit About Anything!

http://www.imdb.com/title/tt0223530/
Riktigt cool film! Mycket nöje!
Citera
2013-12-29, 16:07
Medlem
hetfields avatar
Nu är jag här och frågar efter filmtips igen, ber om ursäkt för det!

Letar efter fler filmer som påminner om följande fyra filmer. Ser helst att de är koreanska.
  • ...ing
  • Sad Movie
  • Love Phobia
  • A Moment to Remember

Efter efterforskning i tråden har jag hittat följande filmer som jag tror kan vara nått:
  • My Girl and I
  • Love Me Not

Har jag missat något?

Har sett följande filmer som till varierande grad liknar ovan nämnda filmer:
Citera
2013-12-29, 16:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield

Letar efter fler filmer som påminner om följande fyra filmer. Ser helst att de är koreanska.
  • ...ing
  • Sad Movie
  • Love Phobia
  • A Moment to Remember

Efter efterforskning i tråden har jag hittat följande filmer som jag tror kan vara nått:
  • My Girl and I
  • Love Me Not

Har jag missat något?

Har sett följande filmer som till varierande grad liknar ovan nämnda filmer:
Secret Sunshine
http://www.imdb.com/title/tt0817225/?ref_=nv_sr_1

InternationalWOT är nog den medlem som kan ge dig bäst tips här.
Citera
2013-12-29, 16:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield

• ...ing
  • Sad Movie
  • Love Phobia
  • A Moment to Remember

How to make love to an otaku girl, dock är den japansk men väldigt bra och sevärd!
Citera
2013-12-29, 17:57
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Secret Sunshine
http://www.imdb.com/title/tt0817225/?ref_=nv_sr_1

InternationalWOT är nog den medlem som kan ge dig bäst tips här.

Secret Sunshine är riktigt bra. Missade att skriva upp den dock. Bra tips! Misstänker också att InternationalWOT har många bra tips på lager. Vet dock inte om det uppskattas om jag börjar fråga efter filmtips via PM...

Citat:
How to make love to an otaku girl, dock är den japansk men väldigt bra och sevärd!
Jag tittar in den! Var det How To Date an Otaku Girl du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in