2013-07-24, 05:36
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ja, sett till hur du, Stiftpenna, beskriver dina upplevelser med tidigare filmer skulle även jag avråda dig ifrån att se "I Saw The Devil". Samtidigt synd, då det är en bra film.

Jag skulle trots allt råda honom att försöka se I Saw the Devil. Fantastisk film på alla sätt och vis. Byung Hun Lee är, precis som alltid, helt underbar!
Citera
2013-07-24, 06:27
Medlem
Drog Johnnie Tos Drug War igår. Jag tycker den var både snygg och välspelad. Jag måste även säga att eldstriderna var bland de bästa jag sett på flera år; ingen musik utan bara lugn välregisserad action där varje skott som avlossas ges tyngd. Påminde lite om Heat nu när jag tänger efter.
Citera
2013-07-24, 06:37
Medlem
A Tale of Two Sisters - Otroligt ruggig film. Se den!
Dark Water - Samma genre.
Internal Affairs - Bättre än re-make från Hollywood.
Citera
2013-07-24, 18:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Nishi Ginza Station av Shohei Imamura

Till en början så tyckte jag inte att den verkade speciellt bra. Massa humor som verkligen inte föll mig i smaken, garvade till någon enstaka gång hela filmen igenom. Men det var något med den som kändes lite speciellt ändå. En ganska trevlig liten film som klockar in på endast 52 minuter. Tror dock att det stod 60 minuter på omslaget, men lat som jag är just nu så orkar jag inte titta efter... Sevärd film, men jag är ganska säker på att denna är långt från hans bästa film.

http://www.imdb.com/title/tt0051998/?ref_=fn_al_tt_1

Har även sett 1h av Branded to Kill av Seijun Suzuki. 30 minuter kvar att avverka där, och det lär jag göra ikväll antagligen... Vill inte uttala mig om den förrän jag sett klart hela.

http://www.imdb.com/title/tt0061882/?ref_=sr_3
Citera
2013-07-24, 21:14
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg precis Bedevilled. http://www.imdb.com/title/tt1646959/

Jäklar vilken bra dramafilm som handlar om en tjej från Seoul som åker ut till en ö där en grupp människor bor, där blir en tjej (hennes gamla vän) sexuellt utnyttjad, trakasserad och misshandlad. Sen så får hon nog!

Fyfan va bra alltså, det är precis så jag önskar att en film skall vara. Det skall vara jobbigt att se, gå långsamt för att senare mynna ut i en hög med blod och annat gotteri Våldet är nästan lika brutalt som I Saw the Devil och det finns nog inte en enda god människa i denna filmen. Me like!
Seo Yeong-Hie gör en strålande skådespelarinsats.

Sydkoreanerna vet vad jag vill ha kan man säga, den är fanimej inte långt ifrån att få en femma. Får fundera lite och smälta filmen under de närmaste dagarna, kan bli en omtitt. Men nu blir det en ruggigt stabil 4/5.

Denna filmen rekommenderar jag med gott samvete. Även en regidebut så ser fram emot fler filmer av den mannen
Citera
2013-07-24, 22:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Såg precis Bedevilled. http://www.imdb.com/title/tt1646959/

Jäklar vilken bra dramafilm som handlar om en tjej från Seoul som åker ut till en ö där en grupp människor bor, där blir en tjej (hennes gamla vän) sexuellt utnyttjad, trakasserad och misshandlad. Sen så får hon nog!

Fyfan va bra alltså, det är precis så jag önskar att en film skall vara. Det skall vara jobbigt att se, gå långsamt för att senare mynna ut i en hög med blod och annat gotteri Våldet är nästan lika brutalt som I Saw the Devil och det finns nog inte en enda god människa i denna filmen. Me like!
Seo Yeong-Hie gör en strålande skådespelarinsats.

Sydkoreanerna vet vad jag vill ha kan man säga, den är fanimej inte långt ifrån att få en femma. Får fundera lite och smälta filmen under de närmaste dagarna, kan bli en omtitt. Men nu blir det en ruggigt stabil 4/5.

Denna filmen rekommenderar jag med gott samvete. Även en regidebut så ser fram emot fler filmer av den mannen
Ja den filmen var faktiskt vass minns jag. Ska nog faktiskt ta och se om den någon dag, det var några år sen känns det som...
Citera
2013-07-24, 22:18
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja den filmen var faktiskt vass minns jag. Ska nog faktiskt ta och se om den någon dag, det var några år sen känns det som...

Ja verkligen, blev helt tagen. Ej något jag hade förväntat mig när jag satte igång den. Det tycker jag defintivt att du skall göra, det är den värd
Citera
2013-07-24, 22:29
Bannlyst
Spirited away, tecknat. Och "lånaren arrietty."
Citera
2013-07-24, 22:38
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Någon mer än jag som är sjukt taggad på The Raid 2 (Serbuan Maut 2)? Älskade verkligen ettan och är med på min topp 100-lista på bästa filmer. Fantastisk rå och go action hela filmen igenom, skall bli sjukt nice att se 2:an, tyvärr kommer den väl inte på bio här.

Släpps i vart fall på bio i Indonesien den 8:e september så inte så långt kvar nu!
Citera
2013-07-24, 22:51
Medlem
Gillar de flesta asiatiska krigsfilmer. Finns flertalet bra!
Citera
2013-07-25, 08:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Någon mer än jag som är sjukt taggad på The Raid 2 (Serbuan Maut 2)? Älskade verkligen ettan och är med på min topp 100-lista på bästa filmer. Fantastisk rå och go action hela filmen igenom, skall bli sjukt nice att se 2:an, tyvärr kommer den väl inte på bio här.

Släpps i vart fall på bio i Indonesien den 8:e september så inte så långt kvar nu!
Åh fan? Visste inte ens att det skulle komma en tvåa på den. Jag blev sjukt taggad nu i alla fall!
Citera
2013-07-25, 13:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Har nu sett klart Branded to Kill. En av de svårare filmer jag sett på länge att betygsätta. Jag tyckte den var bra, en del coola shootoutscener, lite schyssta stunts, snyggt filmad. Jag tyckte dock inte att den var överdrivet bra, 3/5 är betyget jag sätter på den. Jag har för mig att jag tyckte Pistol Opera var bättre faktiskt. Nu är jag säker på att det är en remake på Branded to Kill i alla fall... Men jag kan rekommendera att se denna, inget fel alls på den. Inte överdrivet bra, men bra. Cool.

En liten häftig grej jag lade märke till: Jag såg om Ghost Dog häromdagen och en grej har rippats rakt av från Branded to Kill!

Scenen i Ghost Dog:
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-07-25 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in