Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 09:33
  #6145
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Javisst!

Full Contact - http://www.imdb.com/title/tt0105851/
The Blade - http://www.imdb.com/title/tt0112800/

Och sen har ju även Tsui Hark gjort Once Upon a Time in China-trilogin som du säkert sett också?
Dom ska jag se! Once Upon a Time in China-trilogin har jag sett nån del av i alla fall, fast det var när jag var riktigt ung... Ska ta och se om dem...

Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tur att det bara var 10 kr du pyntade Tror att jag la 179 för attack the gas station, var också på subdvd för många år sedan, när det fortfarande var i den pyttelilla butiken vid malmskillnadsgatan.
Kan också rekommendera tvåan! Inte riktigt lika bra, men sevärd. Kick the Moon är grym också om du inte sett den...
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-07-22 kl. 09:35.
Citera
2013-07-22, 11:35
  #6146
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har rått lite delade meningar om "The Man From Nowhere" här inne, men vet att jag och InternationalWOT tycker mycket om den.

Jag gillar den skarpt också!
Citera
2013-07-22, 14:31
  #6147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har inte nästan alla här inne gillat den? Jag faller in i ledet i alla fall.

Minns att det var några som tyckte det var ren skit, men verkar som att de primära skribenterna i tråden gillade den allihop!
Citera
2013-07-22, 16:17
  #6148
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Minns att det var några som tyckte det var ren skit, men verkar som att de primära skribenterna i tråden gillade den allihop!
Ja, jag har för mig att NirvanA gillade den också. Ej hundra procent på det dock...

Fattar inte vad som inte finns att gilla riktigt. Till och med en vän till mig som inte gillar asiatisk film gillade den.
Citera
2013-07-22, 16:25
  #6149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, jag har för mig att NirvanA gillade den också. Ej hundra procent på det dock...)

Dubbelkollade nu, verkar bara ha varit SadEyes som inte gillade den. Måste ha blandat ihop med någon annan film.
Citera
2013-07-22, 22:32
  #6150
Medlem
Rakiis avatar
Har någon här sett To Live and Die in Mongkok, är den bra?

http://www.imdb.com/title/tt1547640/
Citera
2013-07-22, 23:29
  #6151
Medlem
Stiftpennas avatar
Läste bland folk som sett Oldboy att The Man from Nowhere skulle vara bra. Såg den. Dayum. Se den .

EDIT:
Citat:
Någon som har något bra på koreanska filmer som handlar om knark? Folk som säljer t.ex. eller blir beroende etc etc. Helst de lite tyngre drogerna som kokain och heroin jag är ute efter. Maruijana är en väldigt ointressant drog att skildra i film så det är jag inte intresserad av alls.

The Man from Nowhere. Till stor del.

EDIT 2: Haha, insåg precis att hela föregående trådsidan handlar om den här filmen. Haha där ser man. Jag antog nästan att ni här visste vilken den var men att hela förra sidan skulle handla om vad ni tyckte om den var oddsen lite för höga på . Haha well.
__________________
Senast redigerad av Stiftpenna 2013-07-22 kl. 23:38.
Citera
2013-07-23, 05:36
  #6152
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har någon här sett To Live and Die in Mongkok, är den bra?

http://www.imdb.com/title/tt1547640/
Nope! Men är nästan säker på att jag dragit hem den någon gång. Känner igen titeln till namnet. Om du ser den så avlägg en liten rapport om det var något att ha eller ej!

Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Läste bland folk som sett Oldboy att The Man from Nowhere skulle vara bra. Såg den. Dayum. Se den .

EDIT:

The Man from Nowhere. Till stor del.

EDIT 2: Haha, insåg precis att hela föregående trådsidan handlar om den här filmen. Haha där ser man. Jag antog nästan att ni här visste vilken den var men att hela förra sidan skulle handla om vad ni tyckte om den var oddsen lite för höga på . Haha well.
Haha! Wtf? Jag var helt hundra på att du lade in ditt veto där... Sjukt när det händer sådana här saker. Oddsen måste som sagt varit ganska höga.

Har du sett:
A Bittersweet Life
A Dirty Carnival
Sunflower
I Saw the Devil


? Tror du skulle kunna gilla någon av dessa nämligen...
Citera
2013-07-23, 13:51
  #6153
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nope! Men är nästan säker på att jag dragit hem den någon gång. Känner igen titeln till namnet. Om du ser den så avlägg en liten rapport om det var något att ha eller ej!

Jag har inte heller sett den men haft ögonen på den ett bra tag nu, minst i ett par år men aldrig kommit till skott, drog hem den igår.
Citera
2013-07-23, 21:39
  #6154
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Haha! Wtf? Jag var helt hundra på att du lade in ditt veto där... Sjukt när det händer sådana här saker. Oddsen måste som sagt varit ganska höga
]

Är jag rent förbannat trög som inte riktigt fattar vad du menar ?

Citat:
Har du sett:
A Bittersweet Life
A Dirty Carnival
Sunflower
I Saw the Devil


? Tror du skulle kunna gilla någon av dessa nämligen...

Laddade faktiskt ned a bittersweet life igår och skall se den idag . I saw the devil läste jag om men blev inte så sugen på. Kändes lite för mycket möjlig halvskräckis. Jag är som ett litet barn när det kommer till skräck, scary movie-filmerna skrämmer exempelvis skiten ur mig. (Parodier/komedigrejer på Youtube av den här typen: http://www.youtube.com/watch?v=vzBCz9ULWO0 likaså ).

Lite konstigt när det gäller en kille som spenderat ca halva sin barndom i en primitiv stuga ute i värmländska skogen.
Citera
2013-07-24, 04:34
  #6155
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
]

Är jag rent förbannat trög som inte riktigt fattar vad du menar ?
Aha, nej jag menade bara att jag trodde du liksom de på förra sidan lade in din åsikt om vad du tyckte om filmen först. Blev också förvånad sen när jag upptäckte att det hela var en slump...

I Saw the Devil är ganska brutal och våldsam. Lite smått obehaglig, så du kanske gör rätt i att skippa den då...
Citera
2013-07-24, 05:04
  #6156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
I Saw the Devil är ganska brutal och våldsam. Lite smått obehaglig, så du kanske gör rätt i att skippa den då...

Ja, sett till hur du, Stiftpenna, beskriver dina upplevelser med tidigare filmer skulle även jag avråda dig ifrån att se "I Saw The Devil". Samtidigt synd, då det är en bra film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback