2012-09-19, 10:26
Medlem
Att ha ett Wong Kar Wai-maraton var en bra idé.
Citera
2012-09-19, 14:42
Medlem
PetaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vissatjejer
Ja, hade själv tänkt att ha det när jag har fått hem blu-ray-utgåvorna av Chungking Express, Fallen Angels och In the Mood for Love. Men det lär nog dröja ett tag då man har så lite tid numera.

Kom på att jag faktiskt inte har sett Happy Together än. Har inte sett My Blueberry Nights heller. Någon som kan kommentera på hur dem är? Den senare är en film som jag inte skulle ha något intresse av att se om det nu inte var för Wong.
Citera
2012-09-19, 14:45
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaN
Ja, hade själv tänkt att ha det när jag har fått hem blu-ray-utgåvorna av Chungking Express, Fallen Angels och In the Mood for Love. Men det lär nog dröja ett tag då man har så lite tid numera.

Kom på att jag faktiskt inte har sett Happy Together än. Har inte sett My Blueberry Nights heller. Någon som kan kommentera på hur dem är? Den senare är en film som jag inte skulle ha något intresse av att se om det nu inte var för Wong.

Happy Together är nog min favorit av Wong hittills. Den är härlig och har häftigt bildspråk som hans andra filmer, men det finns ett annat djup i berättelsen som berör och gör den bättre än Chunking Express t.ex. Mycket fin film i mitt tycke!
Citera
2012-09-19, 15:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vissatjejer
Ja, det kan jag tänka mig!

Bumpar min fråga, skulle någon vänlig själ kunna ge ett kort utlåtade av St. Johns Wort
Det vore vädligt uppskattat!
Citera
2012-09-19, 15:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Happy Together är nog min favorit av Wong hittills. Den är härlig och har häftigt bildspråk som hans andra filmer, men det finns ett annat djup i berättelsen som berör och gör den bättre än Chunking Express t.ex. Mycket fin film i mitt tycke!
Happy Together är en av mina favoritfilmer! Fy fan så bra den är! Den ska banne mig ALLA som gillar asiatisk film se.

Ja, och även de som vanligen inte kollar asiatiskt ska jäklar anamma också se den!

Sorry för dubbelpost, skulle lägga detta i samma inlägg men jag är lite vimsig och gjorde fel...

Ursäkta.
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-09-19 kl. 15:41.
Citera
2012-09-19, 15:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Happy Together är en av mina favoritfilmer! Fy fan så bra den är! Den ska banne mig ALLA som gillar asiatisk film se.

Ja, och även de som vanligen inte kollar asiatiskt ska jäklar anamma också se den!

Sorry för dubbelpost, skulle lägga detta i samma inlägg men jag är lite vimsig och gjorde fel...

Ursäkta.
Är det den där filmen som glorifierar homosexualitet, eller har jag blandat ihop den med nån annan?
Citera
2012-09-19, 16:01
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det den där filmen som glorifierar homosexualitet, eller har jag blandat ihop den med nån annan?

Om du anser att Wong Kar-wai "glorifierar" homosexualitet så visst är det den.
Citera
2012-09-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Glorifierar?
Citera
2012-09-19, 17:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Glorifierar?
Har inte för mig att den gjorde det. Dom har ju ett ganska "speciellt" förhållande, minst sagt, hehe...
Citera
2012-09-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har inte för mig att den gjorde det. Dom har ju ett ganska "speciellt" förhållande, minst sagt, hehe...

Exakt, NirvanA har dock flera gånger visat upp sitt enorma oförstånd för denna läggning så det hade varit intressant att höra en motivering. Kanske något i stil med att homosexualiteten inte beskrivs som hemsk eller pervers som tar emot.
Citera
2012-09-19, 17:47
Medlem
Tjenare!
Har sett nån asiatisk rulle nu och vill ha tips få fler liknande.

Sett:
The man from nowhere.
Memories of murder.
The chaser.

Alltså Thrillers.
Skönt att slippa Hollywood-filmer ibland
Citera
2012-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiQ3
Tjenare!
Har sett nån asiatisk rulle nu och vill ha tips få fler liknande.

Sett:
The man from nowhere.
Memories of murder.
The chaser.

Alltså Thrillers.
Skönt att slippa Hollywood-filmer ibland

I Saw The Devil är en storfilm du kan kolla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in