Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Sorry för dubbelpost. Men gillar du extremt random japanska filmer så bör man väl kolla in Funky forest. Ingen personlig rekommendation då jag tyckte den var förfärlig. Samme regissör har väl gjort sig känd för sina oddbollfilmer.
http://www.imdb.com/title/tt0451829/
Smuggler från hans filmografi är en rulle jag kan halvrekommendera. Tämligen bisarr förmodligen, stammar detta faktum av att det är en mangaadaption, hela storyn känns "cartoonish".
Funky Forest hade jag i tankarna faktiskt! Får kolla upp den... Jo jag tyckte den var jättebra faktiskt, jag kommer lätt att se den igen! Garvade högt åt vissa grejer... Såg att
Koi no mon verkar vara en liknande film, och den har jag nyligen plockat åt mig, så den ska jag ta och ge en chans! Den verkar bra av det lilla jag sett. Kollar alltid ibörjan litegrann så jag ser att texterna funkar och verkar vara av bra kvalité...
Har sett alla Satoshi Miki´s filmer nu också utom
Dajemin som inte verkar finnas översatt. Har gillat alla dom filmerna och gett rubbet fyror förutom
Adrift in Tokyo som var en femma för mig. Dessa kan jag lätt rekommendera. Feel good, knas och roligt underhållande allihop.
In the Pool var också fantastisk tex. Alla, var det!
The Insects Unlisted in the Encyclopedia var väl den absolut knasigaste kan jag tycka...
Håller också på att gå igenom Yoshihiro Nakamura´s filmer då jag gillade
Fish Story och
The Foreign duck. Dom filmerna var inte alls åt det knasiga hållet på samma sätt, men väldigt genomarbetad handling och väldigt bra! Musik spelar en central roll i bägge dessa filmer vilket jag gillar som fan! Bra skådisar också, och han verkar liksom Satoshi Miki använda sig av samma skådisar i sina filmer. Åtminstone vissa skådisar verkar vara återkommande.
Han som spelar läkare i
In the Pool och Hippie i
Insects är så jäkla skön! En nybliven favorit faktiskt!