Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Jag har nog inte sett någon av dem, dock så låter Dirty Carnival väldigt bekant... Jag ska leta upp dem och kolla, tack! Dirty Carnivals handling låter som my cup of tea.
Brother är faktiskt en av mina favoritfilmer med honom då den (och han i den) har Yakuzakänslan som jag älskar. Den är nog en 8/10 (kanske 9/10) för min del.
Antagligen därför jag gillar Outrage, då den på något sätt påminner om samma känsla.
Aha, där har du missat ett riktigt guldkorn isf... Den är jättebra! (A Dirty Carnival) Rough Cut är också skön, men inte lika bra... Du ska dock klart se den filmen också! Men se Dirty Carnival först om du missat den.
Håller med, jag har sett den massor av gånger!
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Det ska kollas in! Verkar skön, men verkar inte likna Kwaidan!
Någonstans där i gömmorna måste du väl ha några fler gamla spökhistoriefilmer från Japan - eller vartsomhelst ifrån, iofs!
Hahaha

Jag i ett nötskal, tipsar om nåt liknande - som jag inte ens sett - och det visar sig snabbt inte vara nåt liknande alls...

Haha... Nä men Kwaidan är ju mycket färger och så, och det ska det vara i den filmen också, sen tänkte jag inte på att du kanske inte tänkte på färger i första hand, utan mer på handlingen...

Både jag och mina vänner misstänker starkt att jag har asperger kan jag tillägga...
Jag ska fundera lite.