2013-02-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
A Werewolf Boy? Vad är det för film måntro? Bäst att kolla upp...

Låg till och med på Apple Trailers huvudsida för en tid sedan. Tror inte den är så värst bra men trevlig underhållning, någon slags koreansk Twilight har jag förstått det som.
Citera
2013-02-21, 18:23
Medlem
P.Gs avatar
Någon som sett Irezumi ichidai (1965)?

Dök upp på en torrentsida och blev spontant lite sugen på att se den.

http://www.imdb.com/title/tt0059320/
Citera
2013-02-23, 17:59
Medlem
saftad_burks avatar
Har fortsatt jakten på Kwaidan-esque filmer och laddat hem ett tiotal japanska skräckfilmer från sent femtiotal och framåt. Särskilt lovande verkar Snow Woman, Snake Woman's Curse och Black Cats Revenge.

Ännu har jag bara sett The Ghost of Yotsuya, men den var något av en besvikelse. Som att se Sword of Doom igen, med den skillnaden att filmen plötsligt blivit halvkass. Handlingen och allt är mer eller mindre likadant, men något vidare blir det inte.

Näst upp blir The Mansion of the Ghost Cat från 1958. Verkar ärligt talat inget vidare, men i.o.m att den bara är 67 minuter tar jag den risken. Living on the edge...
Citera
2013-02-23, 19:27
Medlem
NirvanAs avatar
Tyckte inte Cold War var så bra, en förklaring till det är att jag somnade medan jag såg den, förvisso sent på natten, men är en film tillräckligt bra lyckas man alltid hålla sig vaken. Så här dagen efter är jag inte ens sugen att titta sista halvtimmen.

Handlingen kändes inte så intressant för mig. Karaktärerna stack inte ut nåt heller.

1/5
Citera
2013-02-23, 19:51
Medlem
xehanorts avatar
My way (mai wei) 2011
Citera
2013-02-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlaynan
Hej undrar om någon är intresserad av film från asien och kan rekomendera något. Själv har jag sett rätt så mycket så jag kan ju säga några filmer som är riktigt bra!
- The Killer - En klassiskt hongkong film med bra action och bra handling.
- The blue light - Japansk drama film, helt underbar... lämnar en helt tom efter
- Tube - Film från korea, underbart bra, lite svårt att säga vilken genre det är: Action, thriller, drama. har inslag av alla men jag skulle nog säga action.

Skriv gärna om filmer ni har sett och berätta om det är något att se.

Jag har/har sett endel film så ni kan ju fråga så svarar jag

Kara no Kyōkai
Citera
2013-02-27, 01:18
Medlem
InternationalWOTs avatar
Varenda jäkel i tråden har förmodligen sett filmen ifråga redan. Men drar till med den ändå; Howls Moving Castle, såg om den i bluray nyss och det måste vara bland det visuellt sett vackraste jag någonsin sett.
Citera
2013-02-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Varenda jäkel i tråden har förmodligen sett filmen ifråga redan. Men drar till med den ändå; Howls Moving Castle, såg om den i bluray nyss och det måste vara bland det visuellt sett vackraste jag någonsin sett.

Kul att även du utforskar mannen på min avatar. Helt klart en av hans absolut bästa filmer!
Citera
2013-02-27, 01:48
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Kul att även du utforskar mannen på min avatar. Helt klart en av hans absolut bästa filmer!

utforskar och utforskar. Har sett en hel drös av hans rullar redan, men fick ett sådant sug efter just howl så såg om den. Se den i 1080 direkt ifall du inte redan gjort det
Senast redigerad av InternationalWOT 2013-02-27 kl. 01:51.
Citera
2013-02-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
utforskar och utforskar. Har sett en hel drös av hans rullar redan, men fick ett sådant sug efter just howl så såg om den. Se den i 1080 direkt ifall du inte redan gjort det

Jo, tack, har sett alla i HD. Tänkte mest på att jag även såg dig betygsätta Prinsessan Mononoke nyligen.
Citera
2013-02-28, 22:23
Medlem
Lånaren arrietty, på engelska blir det the secret world OF arrietty, köpte precis den på rean i akademibokhandel, fanns flera, men hade bara råd till en.
Citera
2013-02-28, 22:56
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNewGodFlow
Lånaren arrietty, på engelska blir det the secret world OF arrietty, köpte precis den på rean i akademibokhandel, fanns flera, men hade bara råd till en.

Ganska bra men faller väldigt kort om man jämför med klassikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in