2012-10-04, 12:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Nu har jag sett The Stool Pigeon, satan vilken jävla film!

Sista 20 minuterna var jävligt intensiva och sen tunga. Underbar exempel på varför jag älskar asiatisk film.

Tack så hemsk mycket för rekommendationen!

Jag ger den 9/10 för bra handling.

Nu ska jag kolla Beast Stalker, men jag misstänker nu att jag kanske redan har sett den, då jag som vanligt blandar ihop titlarna och glömmer vilka jag har sett, men Beast Stalker låter bekant...
Hoppas du minns fel så du får uppleva den för första gången! Den är också riktigt bra, även om jag personligen tycker att Stool Pidgeon är stråt vassare. Men inte är det mycket heller...

Sen kan du ju alltid se Viral Factor också, den är inte lika bra, men en helt okej actionrökare!
Citera
2012-10-04, 13:40
Medlem
sparvhotellets avatar
Var Himizu något att hänga i granen?
Citera
2012-10-04, 13:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvhotellet
Var Himizu något att hänga i granen?
Jag tycker det, men jag gillar Sono å andra sidan, vilket jag verkar rätt ensam om.
Citera
2012-10-04, 13:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag tycker det, men jag gillar Sono å andra sidan, vilket jag verkar rätt ensam om.

Nej, du är väl inte ensam om att gilla Sono? Har fått intrycket utav att många som aktivt skriver i tråden tycker om hans filmer, det är väl främst Love Exposure som folk hyllar till skyarna tillsammans med Suicide Club och Cold Fish. Jag är, som bekant ingen fantast utav Sonos filmer och för min egen del kom Haze och flög under radarn lika snabbt igen, trots att jag såg den och gav den en ärlig chans. Den två filmer av Sono som givit mig mest efteråt är väl Noriko's Dinner Table och Cold Fish som jag tänker på en del så här i efteråt. Grejen med Sonos filmer är att dom tilltalar mig inte nämnvärt då jag väl ser dom, men efteråt har dom etsat sig fast i mitt undermedvetna och dyker upp i tankarna. Just vad gäller Cold Fish så ska jag köpa den svenska DVD:n av den och se om den snart, även om jag inte direkt gillar den så vill jag ha den till hands och se om mellan varven. Konstigt nog...
Citera
2012-10-04, 17:49
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej då, jag gillade den! Jag gillar faktiskt de flesta filmer jag sett av honom. Verkar som folk antingen hatar eller älskar hans filmer, jag gillar dom jag sett iaf.
Citera
2012-10-04, 17:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nej då, jag gillade den! Jag gillar faktiskt de flesta filmer jag sett av honom. Verkar som folk antingen hatar eller älskar hans filmer, jag gillar dom jag sett iaf.

Jag verkar vara den enda i tråden verkar det som, som genuint avskyr Love Exposure och det mesta som han gjort, minns Suicide Club som en av hans bättre men långt ifrån en bra film.
Citera
2012-10-04, 17:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag verkar vara den enda i tråden verkar det som, som genuint avskyr Love Exposure och det mesta som han gjort, minns Suicide Club som en av hans bättre men långt ifrån en bra film.
Nej, jag tror Dumbeast eller vad han heter hatar honom också! Ej helt hundra på det, men vill minnas att han drog en lång rant förut...

Jag har märkt som du själv säger att du fast att du verkar ha en ganska bestämd uppfattning om att du verkligen hatar honom, ändå tycks dras till att känna ett litet intresse för att se iaf vissa av hans filmer, fast du på samma gång själv vet att du troligen bara kommer att tycka att det är helt värdelöst på förhand, men ändå på nåt sätt dras till att ge vissa filmer en chans iaf.
Citera
2012-10-04, 18:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag genuint hatar Norikos Dinner Table men älskar eller gillar resten av hans filmer
Citera
2012-10-04, 18:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag har märkt som du själv säger att du fast att du verkar ha en ganska bestämd uppfattning om att du verkligen hatar honom, ändå tycks dras till att känna ett litet intresse för att se iaf vissa av hans filmer, fast du på samma gång själv vet att du troligen bara kommer att tycka att det är helt värdelöst på förhand, men ändå på nåt sätt dras till att ge vissa filmer en chans iaf.

Nej, jag ger varje film han gör en chans och på förhand var jag riktigt peppad på Himizu som jag fick för mig skulle sticka ut ifrån hans övriga filmer men i stället blev det samma grej igen som utmärker honom som regissör. Det är enbart två av hans filmer som etsat sig fast i mitt undermedvetna och som jag återkommer till då och då, men det innebär inte per automatik att jag gillar dom mycket. Cold Fish och Noriko's Dinner Table är väl dom som jag ogillar minst, även om Cold Fish är en ganska typisk Sono-film. Suicide Club drar jag hem igen (freeleech på Asiatorrents btw) och tänkte se igen före jag ser nämnda Noriko igen, trots allt sju-åtta år sedan som jag såg Suicide Club sist!
Citera
2012-10-04, 18:43
Medlem
Rakiis avatar
Håller på att dra hem Li Xiao Long (Bruce Lee, My Brother) som jag hittade nyss och blev genast nyfiken då den ska kretsa kring Lee's uppväxt och okända historia. Fått ganska medelmåttiga betyg fast det avskräcker inte mig då jag är ett stort fan av Bruce Lee.

http://www.imdb.com/title/tt1482989/
Citera
2012-10-05, 08:37
Medlem
Rocket-Queens avatar
Hade ett ganska intressant samtal med en salongsberusad affärsman här i Tokyo igårkväll om Takeshi Kitano. Han hade egentligen inte så mycket att säga om hans filmer, men enligt honom är hans gamla TV-shower det bästa som finns.
Outrage Beyond har premiär imorgon, ska försöka se den på söndag om jag får tid.
Citera
2012-10-05, 11:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nej, jag ger varje film han gör en chans och på förhand var jag riktigt peppad på Himizu som jag fick för mig skulle sticka ut ifrån hans övriga filmer men i stället blev det samma grej igen som utmärker honom som regissör. Det är enbart två av hans filmer som etsat sig fast i mitt undermedvetna och som jag återkommer till då och då, men det innebär inte per automatik att jag gillar dom mycket. Cold Fish och Noriko's Dinner Table är väl dom som jag ogillar minst, även om Cold Fish är en ganska typisk Sono-film. Suicide Club drar jag hem igen (freeleech på Asiatorrents btw) och tänkte se igen före jag ser nämnda Noriko igen, trots allt sju-åtta år sedan som jag såg Suicide Club sist!
Aha, då hade jag fel. Ber så hemskt mycket om ursäkt... Jag hade för mig att du sa nåt liknande själv någongång, men mitt minne är ju typ värdelöst så...

Jag gillar faktiskt Noriko´s Dinner Table bättre än Suicide Club tror jag. Det är nog dax att se om bägge dessa snart då det var flera år sen jag såg dem. Jag gillade även Hazard, som ingen annan än jag verkar tycka var bra...? Är väldigt sugen på att se Ekusute, den har gått mig förbi.

Har du sett Guilty of Romance? När jag såg den så tänkte jag att den här kanske Rakii skulle kunna gilla. Den oklippta versionen saknade tyvärr fullständiga subs, iaf då jag såg den... Det var subs till den klippta som var synkade till den oklippta, vilket resulterade i att delar av filmen var utan text... Men filmen gick att se ändå, och den var mörk och mycket kretsade runt sex och prostitution och sånt. Tänkte att du är ju ett stort pinku-fan och kanske skulle kunna uppskatta denna någorlunda...

Du har inget bra tips på nå bra pinku´s förresten? Senaste du tipsade om var Jean´s Blues, och den har jag nu i datorn, fast osedd ännu... Jag har fortfarande lite filmer av Wakamatsu osedda också. Tråkigt att många filmer verkar mer eller mindre omöjliga att få tag i... Han har ju gjort extremt mycket filmer. Gillar den regissören.

Visst tipsade jag om The Embryo Hunts in Secret? Har för mig att jag gjorde det och att du tyckte den var okej, men orkar inte leta i tråden just nu, så jag frågar bara i stället.

Jo, freeleech ftw förresten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in