Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, jag ger varje film han gör en chans och på förhand var jag riktigt peppad på Himizu som jag fick för mig skulle sticka ut ifrån hans övriga filmer men i stället blev det samma grej igen som utmärker honom som regissör. Det är enbart två av hans filmer som etsat sig fast i mitt undermedvetna och som jag återkommer till då och då, men det innebär inte per automatik att jag gillar dom mycket. Cold Fish och Noriko's Dinner Table är väl dom som jag ogillar minst, även om Cold Fish är en ganska typisk Sono-film. Suicide Club drar jag hem igen (freeleech på Asiatorrents btw) och tänkte se igen före jag ser nämnda Noriko igen, trots allt sju-åtta år sedan som jag såg Suicide Club sist!
Aha, då hade jag fel. Ber så hemskt mycket om ursäkt... Jag hade för mig att du sa nåt liknande själv någongång, men mitt minne är ju typ värdelöst så...
Jag gillar faktiskt
Noriko´s Dinner Table bättre än
Suicide Club tror jag. Det är nog dax att se om bägge dessa snart då det var flera år sen jag såg dem. Jag gillade även
Hazard, som ingen annan än jag verkar tycka var bra...?

Är väldigt sugen på att se
Ekusute, den har gått mig förbi.
Har du sett
Guilty of Romance? När jag såg den så tänkte jag att den här kanske
Rakii skulle kunna gilla. Den oklippta versionen saknade tyvärr fullständiga subs, iaf då jag såg den... Det var subs till den klippta som var synkade till den oklippta, vilket resulterade i att delar av filmen var utan text... Men filmen gick att se ändå, och den var mörk och mycket kretsade runt sex och prostitution och sånt. Tänkte att du är ju ett stort pinku-fan och kanske skulle kunna uppskatta denna någorlunda...
Du har inget bra tips på nå bra pinku´s förresten? Senaste du tipsade om var
Jean´s Blues, och den har jag nu i datorn, fast osedd ännu... Jag har fortfarande lite filmer av Wakamatsu osedda också. Tråkigt att många filmer verkar mer eller mindre omöjliga att få tag i... Han har ju gjort extremt mycket filmer. Gillar den regissören.
Visst tipsade jag om
The Embryo Hunts in Secret? Har för mig att jag gjorde det och att du tyckte den var okej, men orkar inte leta i tråden just nu, så jag frågar bara i stället.
Jo, freeleech ftw förresten!