2012-04-05, 23:07
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Kanske tar och ser den då!

Ja jag tyckte helt klart den var sevärd, särskilt i ljuset av det faktum att det tycks råda en jävla filmtorka från östasien för närvarande med jävligt tråkiga och många gånger direkt flamsiga titlar som släpps. fick ner japanska smuggler tidigare i veckan men det lär dröja innan det kommer subs till den skulle jag gissa på. Förhoppningsvis kommer det både till den och unbowed snart. Sedan har jag väntat i månader på subs till café noir som det förmodligen aldrig kommer komma undertexter till över huvud taget
Citera
2012-04-08, 23:17
Medlem
InternationalWOTs avatar
Såg nyss You are the apple of my eye en riktigt bittersöt kärlekshistoria med fantastiskt roliga skämt flitigt anspelar på manlig ungdomlig testosteronbaserad sexualitet. En av de bästa kärlekshistorierna jag sett från asien sedan jag såg my sassy girl för uppemot ett år sedan. En riktigt bittersöt liten berättelse, men skulle gissa på att det är västerlänningen i en som till viss del talar.

Gillade även växa upp elementen. Till en början trodde jag att 14-15 åringarna i berättelsen bergssäkert visste vad de ville bli när de vuxit upp. Det elementet tyckte jag var den svaga delen i storyn, men handlingen ändrar sedan ton och saker går inte riktigt som det var tänkt vilket skänker en mer realistisk ton till den i många avseenden lite lätt absurda historien

Tyckte helt klart filmen var sevärd med allvarliga scener blandat med väldigt komiska, allt pådrivet av en välsmörjd dialog. Tror t o m en scen i filmen kan ha varit en liten homage skapelse åt fight club av alla filmer.

-------

Såg även the last life in the universe i helgen. Huvudkaraktären är nog det mest orgninella jag någonsin stött på i en film. Tyckte om den lite drömlika stämningen som låg över hela storyn i rullen. Perfekta rullen att se känndes det som när man legat bakfull hela dagen och bara ligger och tar det lugnt på soffan mitt i natten.

http://www.imdb.com/title/tt2036416/
http://www.imdb.com/title/tt0345549/
Citera
2012-04-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Såg även the last life in the universe i helgen. Huvudkaraktären är nog det mest orgninella jag någonsin stött på i en film. Tyckte om den lite drömlika stämningen som låg över hela storyn i rullen. Perfekta rullen att se känndes det som när man legat bakfull hela dagen och bara ligger och tar det lugnt på soffan mitt i natten.

Jag har länge tänkt se den nu, men som mycket annat så har det inte blivit av. Handlingen låter tämligen skruvad och intressant och när du beskriver filmen med ord i stil med "originella karaktärer" och "drömlik stämning" så får jag lust att ta tag i det! Kanske i natt, annars helt garanterat i morgon, även om kurslitteratur som måste läsas och annat skit ligger och pockar i bakgrunden...
Citera
2012-04-09, 00:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Jag har länge tänkt se den nu, men som mycket annat så har det inte blivit av. Handlingen låter tämligen skruvad och intressant och när du beskriver filmen med ord i stil med "originella karaktärer" och "drömlik stämning" så får jag lust att ta tag i det! Kanske i natt, annars helt garanterat i morgon, även om kurslitteratur som måste läsas och annat skit ligger och pockar i bakgrunden...
Se den! Den är väldigt bra!
Citera
2012-04-09, 02:19
Medlem
NirvanAs avatar
Är det i den filmen det inte finns nån dialog typ, dem säger ingenting?
Citera
2012-04-09, 02:41
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det är ganska sparsamt med dialog. Tadanobu Asano är ju japan och Sinitta Boonyasak är ju thaländska som är tänkt att vara prostituerad. Dom snackar ju engelska med varandra emellanåt (blev överraskad över framför allt thailändskans förvånansvärt bra uttal, asano har jag sett tala engelska i Thor innan)

Ja Asanos karaktär är nog den märkligaste sammasättningen jag någonsinn sett, filmen blir bitvis jävligt komisk just pga. detta. Det är lite småroligt när man ser en ichi the killer poster på asanos arbetsplats dessutom. ^^

Musiken känndes lite besläktad med "ljudet" som man hör i Drive emellanåt när Ryan Gosling stirrar på... saker. Lite samma sak här emellanåt
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-04-09 kl. 02:49.
Citera
2012-04-09, 13:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja, inte är det mycket till dialog direkt. Väldigt lågmäld film.
Citera
2012-04-10, 15:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Nej, nu får ni ta och komma med lite fler tips här gubbar och gummor...
Citera
2012-04-10, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Jag har skaffat The Viral Factor, har inga som helst förväntningar mer än att det är en ny HK Action film. Får se när jag ser den...
Citera
2012-04-10, 19:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag har skaffat The Viral Factor, har inga som helst förväntningar mer än att det är en ny HK Action film. Får se när jag ser den...
Tack för tipset!

Vad tyckte du om Punished? Jag tyckte den var sådär. En av de sämre filmer jag sett där Johnnie To är inblandad, men tyckte för det inte att den var dålig. Ett stort plus var att den var väldigt realistisk, enligt mig iaf. Men hade inte haft nåt emot lite mer action...
Citera
2012-04-10, 19:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tack för tipset!

Vad tyckte du om Punished? Jag tyckte den var sådär. En av de sämre filmer jag sett där Johnnie To är inblandad, men tyckte för det inte att den var dålig. Ett stort plus var att den var väldigt realistisk, enligt mig iaf. Men hade inte haft nåt emot lite mer action...
Ja du tog mina ord ungefär.
Citera
2012-04-10, 21:15
Medlem
Zaxxons avatar
Eftersöker en asiatisk rulle som kom ut för något år sedan. Vad fasen hette den och handlade den om? Var handlingen/titeln något med "underground in Tokyo"? Den hade hyfsat höga betyg (som vanligt med asiatiska rullar); omslaget har jag för mig visade neonljus i city.

Något år gammal, och var hyfsat poppis på TPB (och jättepoppis på imdb).

Hjääälp!
Senast redigerad av Zaxxon 2012-04-10 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in