2012-01-20, 17:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nej, den har jag missat. Jag såg början på någon annan zombie-komedi, men det var en hong-kong rulle tror jag. Bio Zombie. Längesen jag såg nån zombiefilm nu så jag ska ta och se Junk då, och även se klart Bio Zombie som jag har för mig var dubbad och verkade riktigt skön.

Bio-Zombie såg jag för en del år sedan minns jag och tyckte mycket om den, påminner om Clerks fast med zombies i ett köpcentrum och lite IQ-befriade karaktärer tillsammans med skön humor. Junk är ju lite mera allvarlig i undertonerna men fortfarande en fruktansvärt underhållande film, ett bankrån som går fel och sedan söker man skydd i ett militärkomplex där man gör experiment. Resten kan du lista ut själv!

Blev ingen bio för mig idag så jag slår på Vital nu i stället.
Citera
2012-01-20, 19:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bio-Zombie såg jag för en del år sedan minns jag och tyckte mycket om den, påminner om Clerks fast med zombies i ett köpcentrum och lite IQ-befriade karaktärer tillsammans med skön humor. Junk är ju lite mera allvarlig i undertonerna men fortfarande en fruktansvärt underhållande film, ett bankrån som går fel och sedan söker man skydd i ett militärkomplex där man gör experiment. Resten kan du lista ut själv!

Blev ingen bio för mig idag så jag slår på Vital nu i stället.
Låter riktigt bra! Ska ta och se båda någon dag här.

Mycket nöje!
Citera
2012-01-21, 01:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Har du sett poongsan?
Jag såg den nyss och tyckte den var riktigt bra!
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-01-21 kl. 01:46.
Citera
2012-01-21, 23:54
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Jag såg den nyss och tyckte den var riktigt bra!

Ja jag fann den betydligt mer lättsmält än exempelvis 3 - iron. Handlingen var något som intresserade mig mer i poongsan och de politiska parallellerna var även de intressanta.
Citera
2012-01-22, 14:08
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja jag fann den betydligt mer lättsmält än exempelvis 3 - iron. Handlingen var något som intresserade mig mer i poongsan och de politiska parallellerna var även de intressanta.
Jo helt klart. Tycker väl egentligen inte att man kan jämföra dom filmerna, men som du säger så var ju den här helt klart mer lättsam. En helt okej thriller måste jag säga iaf! Den var över förväntan och en film som jag tror de allra flesta kan ta till sig. Svag 4/5.

Det som filmerna hade gemensamt var väl att:

Citera
2012-01-23, 00:18
Medlem
InternationalWOTs avatar
Det är väll det där ganska påtagliga gemensamma handlingsdraget som du belyste som jag hade lättare att acceptera i poongsan än i 3-iron alprazolam_, just pga. handlingen. Jag brukar vara betydligt mer intresserad av handling, dialog osv än skådespeleriet ifråga, jag fann många gånger handlingen i 3-iron lite väl svårsmält och svåråtkomlig, vilket drog ner filmupplevelsen för min del iaf.

Såg för övrigt the show must go on, mest pga. skådisen Song Kang-ho (the good, the bad and the weird, thirst, secret sunshine, secret reunion, the host, Hindsight blablabla. Många av oss i tråden har sett hur mycket somhelst han är med i, the show must go on var nog det sämsta jag sett honom i, filmen var ju inte direkt dåligt utförd... Det var mest det att den var... trist så att säga, handlingen engagerade mig inte för 5 öre större delen av tiden. Ni kan hoppa den ifall ni inte har totaltorka på saker att se, tyvärr.

http://www.hancinema.net/korean_movie_The_Show_Must_Go_on.php
http://www.imdb.com/title/tt1038110/
Citera
2012-01-23, 09:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det är väll det där ganska påtagliga gemensamma handlingsdraget som du belyste som jag hade lättare att acceptera i poongsan än i 3-iron alprazolam_, just pga. handlingen. Jag brukar vara betydligt mer intresserad av handling, dialog osv än skådespeleriet ifråga, jag fann många gånger handlingen i 3-iron lite väl svårsmält och svåråtkomlig, vilket drog ner filmupplevelsen för min del iaf.

Såg för övrigt the show must go on, mest pga. skådisen Song Kang-ho (the good, the bad and the weird, thirst, secret sunshine, secret reunion, the host, Hindsight blablabla. Många av oss i tråden har sett hur mycket somhelst han är med i, the show must go on var nog det sämsta jag sett honom i, filmen var ju inte direkt dåligt utförd... Det var mest det att den var... trist så att säga, handlingen engagerade mig inte för 5 öre större delen av tiden. Ni kan hoppa den ifall ni inte har totaltorka på saker att se, tyvärr.

http://www.hancinema.net/korean_movie_The_Show_Must_Go_on.php
http://www.imdb.com/title/tt1038110/
Jag håller helt med. 3-Iron är ju ungefär som att titta på ett konstverk i långfilmsformat, vilket man kan förstå att det helt enkelt blir för mycket för vissa personer. Tycker dock själv att den är väldigt bra! Angående det där med handlingen så brukar ju just handlingen vara minst sagt speciell i många av herr kim ki duk´s filmer... Tyckte iaf att Poongsan var en bra film och jag tackar för tipset! Tycker helt klart man ska ge den en chans om man vill se en thriller som var ett snäpp över medelmåttig!

Song Kang-ho är grym! Jag har dock inget minne av att han är med i Secret Sunshine. Jag skippar nog The Show must go on tillsvidare då iaf. Jag har allt annat än torka på filmer att se, snarare tvärtom.
Citera
2012-01-23, 16:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Såg Japanska Patisserie Coin de rue mysig rulle som tog hem en del poäng främst genom sin charmighet och otroliga i det närmaste konstverksliknande bakelser. Den klassiska hemtrevliga varmgula ljussättningen präglar större denel av filmen . Helt ok story också, om än inget världsomvälvande kanske. Huvudaktirsen är söt och jag hoppas kunna se henne i hennes senaste rulle Tamatama snarast möjligt, sitter och väntar på undertexter...

http://www.imdb.com/title/tt1653950/

Enda stället jag känner till med en vettig plotline utskriven är på asiatorrents och är inte säker på hur hur flashback ställer sig till länkande dit så klistrar in den här

Citat:
Tomura (Yosuke Eguchi) was once widely lauded as a legendary patissier, but some 8 years ago he inexplicably left the field. Since that time, Tomura has lectured at culinary schools and wrote a guidebook for pastry critics.
Natsume (Yu Aoi) is a young woman who travels from Kagoshima to Tokyo to find her boyfriend. Natsume fins a job at "Patisserie Coin de rue" - a pastry shop run by husband & wife tandem Yuriko (Keiko Toda) and Julian (Nathan Berg). At "Patisserie Coin de rue" Natsume works with talented patissier Mariko (Noriko Eguchi) & her fascinating creations.
Meanwhile, Tomura is now a regular at "Patisserie Coin de rue" & his encounters with Natsume brings about changes in both of their lives …

filmen handlar om Natsume i första hand, och om tomura i andra hand ska vi tillägga också, gillade resan som framför allt mannen gör, men även natsume
Citera
2012-01-23, 17:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg Japanska Patisserie Coin de rue mysig rulle som tog hem en del poäng främst genom sin charmighet och otroliga i det närmaste konstverksliknande bakelser. Den klassiska hemtrevliga varmgula ljussättningen präglar större denel av filmen . Helt ok story också, om än inget världsomvälvande kanske. Huvudaktirsen är söt och jag hoppas kunna se henne i hennes senaste rulle Tamatama snarast möjligt, sitter och väntar på undertexter...

http://www.imdb.com/title/tt1653950/

Enda stället jag känner till med en vettig plotline utskriven är på asiatorrents och är inte säker på hur hur flashback ställer sig till länkande dit så klistrar in den här

filmen handlar om Natsume i första hand, och om tomura i andra hand ska vi tillägga också, gillade resan som framför allt mannen gör, men även natsume
Den tar jag och granskar lite närmre...
Citera
2012-01-23, 17:35
Medlem
Rakiis avatar
Ska försöka att ge mig i kast med Sonos senaste någon dag, Guilty of Romance och har inga direkta förväntningar på den men känns som att jag kommer avsky den med.
Citera
2012-01-23, 18:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska försöka att ge mig i kast med Sonos senaste någon dag, Guilty of Romance och har inga direkta förväntningar på den men känns som att jag kommer avsky den med.
Pluspoäng för att du tar dig tid och ger den en chans iaf! Har själv inte sett den ännu, så kom gärna med lite synpunkter!

Fick tips nyss av en polare om en film som heter Enter the Void. Skulle vara jäkligt bra tydligen, och jag måste erkänna att den verkar intressant. Det är ingen japansk film tror jag, men den utspelar sig i Tokyo iaf. Är det någon här i tråden som sett den?
Citera
2012-01-23, 18:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Fick tips nyss av en polare om en film som heter Enter the Void. Skulle vara jäkligt bra tydligen, och jag måste erkänna att den verkar intressant. Det är ingen japansk film tror jag, men den utspelar sig i Tokyo iaf. Är det någon här i tråden som sett den?

Det är Gaspar Noés senaste film, regissören till I Stand Alone och Irréversible så du kan ju dra slutsatsen därifrån hur filmen kommer att vara. Såg den själv då den var relativt ny och den var väldigt snygg visuellt och så, men ingen film som gav mig något djupare intryck. Men ge den en chans, tror att du kan tycka om den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in