2012-02-04, 03:07
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
The Chaser är en klassiker i serialkillergenren och är ett måste för den som gillar nagelbitare!

Parks filmer ger jag dock inte mycket för. Han är en av de mest överskattade regissörer som jag känner till. Gillar ingen av hans filmer.

Jag gillar Oldboy ganska mycket, det var lite av ett antiklimax i slutet dock.

Annars tycker jag den är grym.

Sympathy for Mr.Vengeance var inte lika bra dock, men fortfarande bra.
Citera
2012-02-04, 03:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Parks filmer ger jag dock inte mycket för. Han är en av de mest överskattade regissörer som jag känner till. Gillar ingen av hans filmer.

Skönt att man inte står ensam i denna fråga, själv tycker jag att Oldboy är den enda filmen av honom som är bra, men mitt intresse för den har svalnat mycket genom åren. Resten av hämndtrilogin ger jag inte mycket för, I'm a cyborg... och Thirst gillade jag inte alls.
Citera
2012-02-04, 03:41
Medlem
GetAReps avatar
Såg 40 minuter av Thirst, sen stängde jag av. Den hade potential men blev ganska tråkig.
Citera
2012-02-04, 05:38
Medlem
Var tankar ni alla dessa filmer? Jag tycker vissa är svåra att hitta.
Citera
2012-02-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Såg 40 minuter av Thirst, sen stängde jag av. Den hade potential men blev ganska tråkig.

Precis min åsikt! Början är så jävla intressant men det mynnar liksom ut i... ingenting. Sedan har jag tidigare uttalat mig om Park och jag står fast vid att det verkar vara en duktig regissör som gör manus jag inte uppskattar, detta inkluderar Oldboy som jag gav betyget 1/5. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Var tankar ni alla dessa filmer? Jag tycker vissa är svåra att hitta.

Googla Asiatorrents.
Citera
2012-02-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Each to their own, men du har verkligen kass smak på filmer - fast det kanske inte är så konstigt...

Har du något emot mig personligen? Varför lägger du sådan energi på att kommentera min läggning och persona? Jag har tagit det som något med glimten i ögat till en början men du verkar ju alltmer ha något seröst problem med det. Blir nog en ignore på dig i framtiden då jag befinner mig här för att diskutera film och utbyta ett filmintresse, inte ta emot skit av någon jag inte känner eller bryr mig om.

"Kass smak" är för övrigt ett av de mest unkna uttryck jag vet. Pinsamt att inte kunna acceptera att smaken är som baken och att alla inte kan uppskatta samma saker, smakerna är olika, inte olika bra. Man måste inte gilla Park Chan-Wooks filmer, man måste inte tycka The Chaser är det bästa som gjorts.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2012-02-04 kl. 11:40.
Citera
2012-02-04, 12:36
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Googla Asiatorrents.

Bra tips! Synd att det var Invite Only men det står att dem ibland öppnar för att man ska kunna regga sig på helger, så ska fortsätta kolla.
Citera
2012-02-04, 12:46
Medlem
Citat:
Bra tips! Synd att det var Invite Only men det står att dem ibland öppnar för att man ska kunna regga sig på helger, så ska fortsätta kolla.

Tror jag har typ 10 invites, kan skicka en. PM:a din mail så löser jag det.
Citera
2012-02-04, 13:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Invitation Only är en ganska medioker thriller som fick uppmärksamhet för att den var Taiwans första slasher men kanske mest för att japanska porrskådisen Maria Ozawa har en roll i den. Saw-inspirerad och blodig om jag inte minns fel, men väldigt tråkig.

Citizen Dog är en hyllad thailändsk romantisk dramakomedi som ofta jämförts med Amelie. Själv blev jag besviken på den då den är regisserad av Wisit Sasanatieng som gjorde Tears of the Black Tiger. Sevärd för det visuella, som alltid med Sasanatieng, men ganska platt story.
Ok! Just Invitation Only fick jag lust att se för jag var sugen på att se en blodig slasher. Hade inte så höga förväntingar på just den. Samma med Meat Grinder, hoppas på massa gore bara så är jag nöjd.

Amélie, säger du. Låter intressant. Gillar den filmen, den är väldigt speciell! Men jag tolkar ditt svar som att Tears of the Black Tiger är en mer intressant film att kolla upp först. Eller?

Citat:
Unite bretheren!

Mästerverk var det inte, men en jävligt bra film. Fast jag tycker tvärtom, The Chaser är bättre än I Saw The Devil, fast ISTD har mycket snyggare actionscener. Man blir mer tillfredsställd eftersom the
medan det är tvärtom i The Chaser, det var nog det jag gillade att
Håller med om att The Chaser är bättre än I Saw the Devil, men jag måste nog säga att jag tycker båda är snudd på mästerverk. Den bidrog mycket till mitt intresse för koreanska filmer och jag satt och dreglade som ett mongo i slutet nästan. Har du sett The Yellow Sea? Jag tror den är släppt i sverige nu, eller annars så är den på väg iaf. Det är samma regissör som gjort The Chaser och jag har för mig att jag tyckte den var riktigt bra, även om den inte toppade The Chaser...

http://www.imdb.com/title/tt1230385/
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-04 kl. 13:08.
Citera
2012-02-04, 13:04
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som sett koreanska "Silenced" ? Sevärd?
http://www.youtube.com/watch?v=LZ5PltYehUE

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Håller med om att The Chaser är bättre än I Saw the Devil, men jag måste nog säga att jag tycker båda är snudd på mästerverk. Den bidrog mycket till mitt intresse för koreanska filmer och jag satt och dreglade som ett mongo i slutet nästan. Har du sett The Yellow Sea? Jag tror den är släppt i sverige nu, eller annars så är den på väg iaf. Det är samma regissör som gjort The Chaser och jag har för mig att jag tyckte den var riktigt bra, även om den inte toppade The Chaser...

Har letat i flera månader efter Yellow Sea men bara hittat en fransk dubbad version, men den kommer till Sverige då alltså?
Senast redigerad av NirvanA 2012-02-04 kl. 13:08.
Citera
2012-02-04, 13:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som sett koreanska "Silenced" ? Sevärd?
http://www.youtube.com/watch?v=LZ5PltYehUE

Har letat i flera månader efter Yellow Sea men bara hittat en fransk dubbad version, men den kommer till Sverige då alltså?
Nope, inte sett den... Jag tog förresten hem en film som du skrev lite om tidigare. Resurrection of the Little Match Girl. Blev intresserad när du beskrev den som en "cool film". Coola filmer är aldrig fel...

Ja, jag kollade precis och den är på väg och kommer inom kort!

Såg förresten I am a Dad sent igår kväll, och måste tacka för tipset, vem det nu var som nämnde den. Den var riktigt bra faktiskt. Spännande och över förväntan helt klart!

http://www.imdb.com/title/tt2009494/
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-02-04 kl. 13:32.
Citera
2012-02-04, 13:29
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Nej den har jag inte sett, men tackar för tipset. Ska se den ikväll om jag kan hitta den.
Älskar dessa nyproducerade (mest för bildkvalitén), koreanska filmer i stil med I Saw The Devil och The Chaser så The Yellow Sea ser jag fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in