2009-03-12, 02:07
Medlem
Sygnotives avatar
Har nu jobbat 10 år som lärare på en högstadie-gymnasie kombiskola.

Visst låter ofta vissa invandrargäng lite mer "macho" än vad många mer svenska umgängesgrupper gör. Inte så väldigt mycket mer under själva lektionerna, utan mer mellan lektioner.

Ofta kan de dessutom ha en lite större grupperingar än svenska kids.

Kanske lite överrepresenterade när det gäller hot, stöld o.s.v.
Men på det stora hela så är de inte så fasligt mycket värre än svenska "värstingkids". Mycket beror på att det sticker mer i ögonen på en svensk när de ser ett gäng på 10-15 "blattar" bete sig högljutt/jobbigt/"osvenskt" än när 4-5 st mindre svenska grupperingar hittar på samma saker på ett lite mindre iögonfallande och tystare sätt.

Att vissa invandrare märks/hörs mer beror till stor del på annat sätt att kommunicera med varandra. Många gånger med hjälp av mera gester, högre röstvolym och grövre vokabulär fast det egentligen betyder samma sak som mer timida svenskar skulle förmedlat på ett annat sätt.

Är jag en typisk PK/vänster läraridiot, nej.
Jag är helt klart nationalist på Emil i Lönneberga stil, men tycker inte att man ska ljuga/överdriva saker även om det i vissa fall går emot ens egna ideal.
Citera
2009-07-30, 10:29
Medlem
unsungs avatar
Sextrakasserier "normalt" på skolan

Citat:
En flicka våldtogs under skoltid på Hammarkullsskolan i våras. När två elever nu döms för övergreppet skriver tingsrätten att sextrakasserier blivit till vardag på skolan

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=508657
Citera
2009-07-30, 12:36
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Min pappa har varit lärare och han jobbade en gång i en skola med mycket stök och bråkiga blattar, han utmande en gång de största blattegängledarna på armbrytning och vann och en blattemobbare slog han sonika ner i korridoren när han gått får långt med en annan elev, han fick nästan kultstatus bland eleverna som mest var vana vid mesiga kvinnliga batikhäxor till lärare och när han mötte några av de värsta blattarna på stan så hälsade de artigt. Till och medden nedslagne killens farsa tackade honom för han lärt grabben och veta hut..nu hade han antagligen rektorn sparkat honom och polisanmält för rasism och misshandel eller nåt liknande...
Citera
2009-07-30, 13:36
Medlem
asa_odems avatar
När till och med min vänsterfarsa som är lärare på ett gymnasium kommer hem och är fruktansvärt frustrerad över situationen bland skolans invandrarbarn och öppet medger att det är invandrarbarnen som drar ner hela skolan med sitt stök, ja då måste ju något vara fel.

När ingen verkar vilja ta tag i problemet ja då skapas en frustration bland övriga elever och lärare som bidrar till att göda rasismen. invandrarna bidrar aktivt till det rasistiska samhället med sitt kontraproduktiva beteende. invandrarna brukar ju hata rassar och nassar å allt sånt. Men dom tänker ju inte på att dom där nassarna och rassarna kan ha åsikter som kommer från högst obehagliga erfarenheter av dessa invandrare.
Citera
2009-07-30, 13:52
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
När till och med min vänsterfarsa som är lärare på ett gymnasium kommer hem och är fruktansvärt frustrerad över situationen bland skolans invandrarbarn och öppet medger att det är invandrarbarnen som drar ner hela skolan med sitt stök, ja då måste ju något vara fel.

När ingen verkar vilja ta tag i problemet ja då skapas en frustration bland övriga elever och lärare som bidrar till att göda rasismen. invandrarna bidrar aktivt till det rasistiska samhället med sitt kontraproduktiva beteende. invandrarna brukar ju hata rassar och nassar å allt sånt. Men dom tänker ju inte på att dom där nassarna och rassarna kan ha åsikter som kommer från högst obehagliga erfarenheter av dessa invandrare.

Det är svartskallar du menar antar jag, inte några skötsamma danska, tyska eller holländska invandrarbarn..
Citera
2009-07-30, 14:08
Medlem
gööös avatar
Jag kommer ihåg när jag gick grundskolan och när muslimerna skulle fira att de inte hade ätit på en månad eller vad fan det nu är. Fy helvete vad lugnt det blev i klassrummet när de var borta i några dagar, man märkte direkt vem det var som förde liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in