2008-06-26, 15:18
Medlem
Under min tid i skolan råkade jag alltid ut för dessa islamer som skulle hålla på att bråka och verka dominerande över andra. Det verkade som det blev en tävlan bland dem att förra mest oväsen. Jag anmälde detta till min rektor och krävde att jag skulle få byta klass, men det fick jag inte. Han kallade mig rassist och sade sedan att jag kunde lämna hans kontor.

Är det några fler som har upplevt detta under eran skolperiod? Sagt till men sedan blivit stämplad som rassist?
Berätta vad ni blev trötta på och sedan vad som ni gjorde åt saken och även vad som blev följderna.

Detta argument bygger jag på egna åsikter.
Citera
2008-06-26, 15:20
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Muslimer är ingen ras. Din rektor är en jubelidiot och borde avgå från sin post.
Citera
2008-06-26, 15:25
Medlem
Cimmerians avatar
En muslim har du antingen vid halsen eller fötterna. I skolvärlden har lärarna och de vita eleverna verkligen fått muslimerna på halsen, eftersom inga verktyg finns/tillåts för att lägga dem vid fötterna och tukta dem.
Citera
2008-06-26, 15:31
Medlem
tältpinnes avatar
TS: Av dina svenskakunskaper att döma har din skolgång verkligen blivit lidande pga "islamerna", jag lider med dig!
Citera
2008-06-26, 15:37
Medlem
Mandic!s avatar
Yes, jag har blivit kallad både det ena och det andra under min skolgång. Mestadels i högstadiet och på gymnasiet, då jag började förstå vansinnet.

Men självklart är det inte bara "islamer" som för detta oväsen och härjande.
Citera
2008-06-26, 15:40
Bannlyst
Jag har faktiskt inte blivit så utsatt för det mångkulturella våldet, eller blivit rånad, dock så har jag alltid stört mig på berikare för att de aldrig verkar kunna hålla käft under skolavslutningar t ex. Nu talar jag bara om mina egna erfarenheter, vet inte hur det var på andra skolor, men på min skola var de tvungna att skratta åt allt och alla när det sjöngs "Den blomstertid nu kommer".
Citera
2008-06-26, 15:49
Medlem
StuGs avatar
Jag gick i skolan på 80 och början av 90-talet. 95% svenskar, enstaka välintegrerade sydamerikaner och iranier som talade perfekt svenska för det tyckte de och deras föräldrar var viktigt. I lågstadiet var man lite rädd för hårdrockarna med konstiga kläder.
Det var lugnt i klassrummen, sällan bråk, "hora" var ett okänt ord. Rån och misshandel var något förekom i "Karate kid" och vapen och knivar såg man mest i C64-spelen. Och detta var en skola i en större stad med elever med högst olika ekonomisk bakgrund.

Och det är inte så länge sedan. Så tragiskt. Tack så djälva mycket Bengt Westerberg, Friggebo, Sahlin och co!
Citera
2008-06-26, 16:39
Medlem
Jo, jag skyller min dyslexi på invandrarna under min skolgång
Citera
2008-06-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
TS: Av dina svenskakunskaper att döma har din skolgång verkligen blivit lidande pga "islamerna", jag lider med dig!

Hans svenska är utmärkt bortsett från felstavningen av ordet rasssissst.
Citera
2008-06-26, 16:40
Medlem
80-90 talet var bättre i alla tillfällen. Snyggare tjejer med sexiga kläder, lustiga kläder på män ibland, och jävligt bra musik
Citera
2008-06-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Jag gick i skolan på 80 och början av 90-talet. 95% svenskar, enstaka välintegrerade sydamerikaner och iranier som talade perfekt svenska för det tyckte de och deras föräldrar var viktigt. I lågstadiet var man lite rädd för hårdrockarna med konstiga kläder.
Det var lugnt i klassrummen, sällan bråk, "hora" var ett okänt ord. Rån och misshandel var något förekom i "Karate kid" och vapen och knivar såg man mest i C64-spelen. Och detta var en skola i en större stad med elever med högst olika ekonomisk bakgrund.

Och det är inte så länge sedan. Så tragiskt. Tack så djälva mycket Bengt Westerberg, Friggebo, Sahlin och co!

Träffande beskrivning av skolan förr i tiden. Även i problemområdena var det relativt lugnt. Skillnaden är som natt och dag. Numera är statusen något liknande i runt 5-10% av skolorna i Sthlmsområdet med högstadium.
Citera
2008-06-26, 17:50
Medlem
oj, upptäckte att Rasist stavas med ett "s", vad klantigt av mig

OT: Tror ni att även dagens barn som går i skolan har problem med sånt här?
För det verkar som att de väldigt många som hoppar av efter högskolan. Kan Stöket bero på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in