Under min tid i skolan råkade jag alltid ut för dessa islamer som skulle hålla på att bråka och verka dominerande över andra. Det verkade som det blev en tävlan bland dem att förra mest oväsen. Jag anmälde detta till min rektor och krävde att jag skulle få byta klass, men det fick jag inte. Han kallade mig rassist och sade sedan att jag kunde lämna hans kontor.
Är det några fler som har upplevt detta under eran skolperiod? Sagt till men sedan blivit stämplad som rassist?
Berätta vad ni blev trötta på och sedan vad som ni gjorde åt saken och även vad som blev följderna.
En muslim har du antingen vid halsen eller fötterna. I skolvärlden har lärarna och de vita eleverna verkligen fått muslimerna på halsen, eftersom inga verktyg finns/tillåts för att lägga dem vid fötterna och tukta dem.
Jag har faktiskt inte blivit så utsatt för det mångkulturella våldet, eller blivit rånad, dock så har jag alltid stört mig på berikare för att de aldrig verkar kunna hålla käft under skolavslutningar t ex. Nu talar jag bara om mina egna erfarenheter, vet inte hur det var på andra skolor, men på min skola var de tvungna att skratta åt allt och alla när det sjöngs "Den blomstertid nu kommer".
Jag gick i skolan på 80 och början av 90-talet. 95% svenskar, enstaka välintegrerade sydamerikaner och iranier som talade perfekt svenska för det tyckte de och deras föräldrar var viktigt. I lågstadiet var man lite rädd för hårdrockarna med konstiga kläder.
Det var lugnt i klassrummen, sällan bråk, "hora" var ett okänt ord. Rån och misshandel var något förekom i "Karate kid" och vapen och knivar såg man mest i C64-spelen. Och detta var en skola i en större stad med elever med högst olika ekonomisk bakgrund.
Och det är inte så länge sedan. Så tragiskt. Tack så djälva mycket Bengt Westerberg, Friggebo, Sahlin och co!
Jag gick i skolan på 80 och början av 90-talet. 95% svenskar, enstaka välintegrerade sydamerikaner och iranier som talade perfekt svenska för det tyckte de och deras föräldrar var viktigt. I lågstadiet var man lite rädd för hårdrockarna med konstiga kläder.
Det var lugnt i klassrummen, sällan bråk, "hora" var ett okänt ord. Rån och misshandel var något förekom i "Karate kid" och vapen och knivar såg man mest i C64-spelen. Och detta var en skola i en större stad med elever med högst olika ekonomisk bakgrund.
Och det är inte så länge sedan. Så tragiskt. Tack så djälva mycket Bengt Westerberg, Friggebo, Sahlin och co!
Träffande beskrivning av skolan förr i tiden. Även i problemområdena var det relativt lugnt. Skillnaden är som natt och dag. Numera är statusen något liknande i runt 5-10% av skolorna i Sthlmsområdet med högstadium.
oj, upptäckte att Rasist stavas med ett "s", vad klantigt av mig
OT: Tror ni att även dagens barn som går i skolan har problem med sånt här?
För det verkar som att de väldigt många som hoppar av efter högskolan. Kan Stöket bero på det?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!