2008-12-17, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellipsis
A) Vem fan bryr sig om betygen i 8an? Slutbetygen som gäller.
B) Aha och om de svenska killarna lirar CS/WOW? Det är ju deras val, försöker du få fram att den ädelvita rasen är genetisk smartare och väljar att ha kul istället för att plugga?
C) Skitkul med könsdiskriminering.
D) Du kalla mig imbecill.
A) Det är väldigt relevant för att visa om svenska killar klarar sig bättre i en årskurs än en annan
B) Genetiskt ja, eftersom invandrartjejer är inavlade, dock har inte betyg något med intelligens att göra utan motivation, och som personer redan bevisat har svenskar 20 mer IQ än araber, 30 högre IQ än medelsnitts negern.
C) Tror du verkligen att det är könsdiskriminering?
D) Irrelevant, om någon förolämpar dig så måste du sänka dig till deras nivå? Ännu ett bevis på att du är en dålig debattör, illa Ellipsis.
Citera
2008-12-17, 17:49
Medlem
Ellipsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
A) Det är väldigt relevant för att visa om svenska killar klarar sig bättre i en årskurs än en annan
B) Genetiskt ja, eftersom invandrartjejer är inavlade, dock har inte betyg något med intelligens att göra utan motivation, och som personer redan bevisat har svenskar 20 mer IQ än araber, 30 högre IQ än medelsnitts negern.
C) Tror du verkligen att det är könsdiskriminering?
D) Irrelevant, om någon förolämpar dig så måste du sänka dig till deras nivå? Ännu ett bevis på att du är en dålig debattör, illa Ellipsis.

A) OCH?!?!?! DOM SLUTAR JU MED SÄMRE BETYG?
B) Om det får dig och känna dig smartare...
C) Nej? Sätt och vis. Visst är det rasistiskt med, men invandrarkillar har lättare att få jobb än invandrartjejer. Där är det rakt av könsdiskriminering?
D) Sant."Argumentera aldrig med en idiot, han kommer bara sänka dig till sin egna standard och slå dig med erfarenhet."
Citera
2008-12-17, 17:49
Medlem
Mina erfarenheter är att invandrartjejer är mycket bättre i skolan än invandrarkillar i alla fall.
Citera
2008-12-17, 17:54
Bannlyst
Citat:
A) OCH?!?!?! DOM SLUTAR JU MED SÄMRE BETYG?
B) Om det får dig och känna dig smartare...
C) Nej? Sätt och vis. Visst är det rasistiskt med, men invandrarkillar har lättare att få jobb än invandrartjejer. Där är det rakt av könsdiskriminering?
D) Sant."Argumentera aldrig med en idiot, han kommer bara sänka dig till sin egna standard och slå dig med erfarenhet."
A) Och? Sedan kan du jämnföra invandrartjejer med svenska tjejer, där svenska tjejer har mycket bättre betyg än motparten.
B) Det är sant, tror du verkligen att skolan har med intelligens att göra? Att studera in frågorna i huvudet eller att du är tillräckligt motiverad att göra läxorna?
C) Källa? Sedan är det inte rasistiskt för att du hellre vill ha en homogen plats, din imbecill, rasism betyder att man hatar en annan etnicitet, om personer hellre anställer sitt egna folk än araber så betyder det inte att de är rasister, kommunist.
D) Betyder inte att citatet är sant. Jag kan påstå att kommunister bara är efterblivna 5 åringar med 0 i IQ, men det betyder inte att det är sant, eller hur?
Citera
2008-12-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethBergwall
På 70-talet hade man nog sett till att fixa detta; skapar mer jobb, mer röster på (s) via offentliga sektorns tacksamhet, och så höjer man skatterna för att finansiera. Nu är verkligheten ikapp, och de stackars svenska barn som har oturen att bo i fel område får en mycket sämre skolgång än elever som bor på andra sidan älven.

Det är ju rätt uppenbart att det är något fundamentalt fel, som inte har med invandrar-status eller språksvårigheter att göra. 80-90% av vissa folkgrupper visar upp ADHD-symptom och usel aggressionskontroll. Sannolikt är den enda lösningen att barn från Balkan/Turkiet/Arabvärlden/Afrika får gå i egna skolor. Vi lär hamna där så småningom, antingen genom någon sorts panikåtgärd, eller genom vanliga darwinistiska evolutionsprinciper.

Tills dess gäller för etniska svenskar att välja bostadsområde, samt skolor för sina barn, med extrem omsorg.

Det har redan börjat hända. I ovan nämnda skola slutar allt fler efter 6-7an och börjar i friskolorna där blattarna inte kan, eller vill, gå. Effekten är att åttorna och niorna inte har fler än 10-15 elever/klass, trots att de var runt 25 2-3 år tidigare.
Citera
2008-12-17, 18:02
Medlem
Ellipsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
A) Och? Sedan kan du jämnföra invandrartjejer med svenska tjejer, där svenska tjejer har mycket bättre betyg än motparten.
B) Det är sant, tror du verkligen att skolan har med intelligens att göra? Att studera in frågorna i huvudet eller att du är tillräckligt motiverad att göra läxorna?
C) Källa? Sedan är det inte rasistiskt för att du hellre vill ha en homogen plats, din imbecill, rasism betyder att man hatar en annan etnicitet, om personer hellre anställer sitt egna folk än araber så betyder det inte att de är rasister, kommunist.
D) Betyder inte att citatet är sant. Jag kan påstå att kommunister bara är efterblivna 5 åringar med 0 i IQ, men det betyder inte att det är sant, eller hur?

A) Om vi ska jämföra allting så kan vi lika gärna jämföra Japans medelIQ med Sveriges om du så önskar?
B) Du tror alltså, att man är smartare om man är född i Sverige än om man är född i, fan vet jag , Tehran. Det har ingenting med det socioekonmiska och göra? OK, då ska jag fortsätta låta dig tro det.
C)http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism - Behöver inte nödvändigtvis betyda att man hatar, utan att man värderar andra etniciteter mindre. (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_427275.svd din källa)
D) Kändare citat blir vanligtvis kända för att det finns någon sanning bakom det.

Sen skulle jag gärna vilja ha en källa på att svenska pojkar presterar bättre än invandrartjejer i 8an.

Ska till gymmet,kommer tillbaka om en 1.5h för eventuellt svar.
Citera
2008-12-17, 18:05
Medlem
Citat:
Vem fan bryr sig om betygen i 8an? Slutbetygen som gäller.

Jadu. Jag kan ju bara prata om skolor där majoriteten kommer från medelklassen. Där är betygshetsen ENORM!!! i åttan. Eleverna gör ALLT för att få så bra betyg som möjligt. Detta för att valet till gymnasiet har blivit allt viktigare.

Vidare så skärper sig ofta klasser som tidigare varit stökiga rejält när de vet att uppförandet på lektioner kan påverka betyget. Dvs i åttan.

Citat:
B) Aha och om de svenska killarna lirar CS/WOW? Det är ju deras val, försöker du få fram att den ädelvita rasen är genetisk smartare och väljar att ha kul istället för att plugga?

Det finns mycket forskning som visar skillnader i intelligens mellan folkgrupper. Vissa asiater är klart bäst medan svarta är sämst. Lika omärkvärdigt som att svarta har bättre utvecklad muskulatur överlag. Oavsett ras så är tjejer generellt mognare än killar och har därför lättare att prioritera.
Citera
2008-12-17, 18:08
Bannlyst
Citat:
A) Om vi ska jämföra allting så kan vi lika gärna jämföra Japans medelIQ med Sveriges om du så önskar?
B) Du tror alltså, att man är smartare om man är född i Sverige än om man är född i, fan vet jag , Tehran. Det har ingenting med det socioekonmiska och göra? OK, då ska jag fortsätta låta dig tro det.
C)http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism - Behöver inte nödvändigtvis betyda att man hatar, utan att man värderar andra etniciteter mindre. (http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_427275.svd din källa)
D) Kändare citat blir vanligtvis kända för att det finns någon sanning bakom det.

Sen skulle jag gärna vilja ha en källa på att svenska pojkar presterar bättre än invandrartjejer i 8an.

Ska till gymmet,kommer tillbaka om en 1.5h för eventuellt svar.
A) Jag vet att Japaner har högre IQ än svenskar, 4 mer IQ, det är knappt någon skillnad om man jämnför araber och negrer mellan svenskar.
B) Varför skulle sociala effekter spela in i intelligens kvotient, du ska se mönster, det är inte 5+5, det har ingenting med social uppväxt att göra.
C) Värderar eller hatar andra etniciteter, det är ditt egna val om du vill anställa en svensk eller invandrare, eller hur? Det betyder inte att du värderar den andra etnicitet lägre, utan att du gillar ditt egna folk mer. Självklart tar man sitt egna folk istället för nån inavlad sandapa med lägre IQ, det beror dock på om svensken i fråga är efterbliven och har en dålig utbildning medans sandapan är vältalig, har en fin utbildning och är väldigt social, men om båda har ungefär samma utbildning M.M, så är det en självklarhet att man tar sitt egna folk. Menar du att nästan alla negrer i USA är rasister för att 97% av dem röstade på Obama?
Senast redigerad av Tonaldin 2008-12-17 kl. 18:12.
Citera
2008-12-17, 18:29
Medlem
blue_no1s avatar
jag såg precis just nu på nyheterna att herr reinfeldt skulle satsa på 20.000 poliser till,att det skulle komma ett sk ungdomspaket som skulle lyfta fram ett "växande problem" med ungar under 15 som bråkade o ställer till överallt,detta kan mycket väl vara muslimer som syftas på.
-även alla andra skitfärgade "folk" oxå naturligtvis,men personligen tror ju jag att det är just det såååååååå välkända problemet -invandrare- som menades.

hurra,tänk om vi fått en statsminister som( kanske ) bryr sej om att lyfta detta problem,han sa iaf att det "skulle fram i ljuset vad som händer" ,typ...
hurra,tänk om det kanske kan hända även i detta land att dessa befläckare straffas som överallt annars !!
hoppas hoppas HOPPAS !!!
go reinfeldt !
Citera
2008-12-17, 18:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwasiman
Under min tid i skolan råkade jag alltid ut för dessa islamer som skulle hålla på att bråka och verka dominerande över andra. Det verkade som det blev en tävlan bland dem att förra mest oväsen. Jag anmälde detta till min rektor och krävde att jag skulle få byta klass, men det fick jag inte. Han kallade mig rassist och sade sedan att jag kunde lämna hans kontor.

Är det några fler som har upplevt detta under eran skolperiod? Sagt till men sedan blivit stämplad som rassist?
Berätta vad ni blev trötta på och sedan vad som ni gjorde åt saken och även vad som blev följderna.

Detta argument bygger jag på egna åsikter.
Nä, aldrig upplevt det faktiskt... Värstingarna i de skolor jag gått i har faktiskt alltid varit finländare trots att vissa skolor haft en hel del invandrare från alla världens hörn... Nu tror jag inte att finländare är värre än invandrare, jag tror helt enkelt att det bara råkade vara så... De flesta elever var ju trots allt finländare så då är det ju större chans att just värstingarna också råkade vara finländska...
Citera
2008-12-17, 19:40
Medlem
StuGs avatar
ot och diskussioner om användare raderat
/Mod
Citera
2008-12-17, 20:54
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Att flickor i allmänhet får högre betyg i 9:an förvånar mig inte. De är på intet vis smartare utan snarare är det så att pojkarna generellt sett inte riktigt är mogna nog att ta ansvar för sina studier.

Dessutom är det svenska betygssystemet oerhört orättvist. Det skiljer oerhört mycket från kommun till kommun hur betygskriterierna tillämpas. Ibland är det pinsamt lätt att få MVG, ibland jävligt svårt.

Att det är lättare att få MVG i invandrartäta skolor är jag fullkomligt övertygad om. Nej, jag har inga källor men efter att ha talat med ganska många "högpresterande" invandrarelever är jag jävligt säker på min sak.

http://sydsvenskan.se/lund/article162191.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in