Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Så de här tjejerna är "lite låsta i sin låda" om "den sociala biten och liknande"?
Edeforest kanske kunde åka till Karlskrona och uppplysa dem om det?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1887851.svd
Jag kan tillägga att väktare tillkallades för att tjejer på skolan skulle kunna gå trygga.
Kanske tjejerna har vant sig vid personer som är "annorlunda uppfostrade" vid det här laget?
Om inte kanske de visar sitt missnöje med denna "annorlunda uppfostran" 2010?
oki det där var väl lite extremt, men visst det förekommer som du visar, och jag kan till viss del hålla med om att ibland kan invandrare bete sig lite väl extremt, såg bland annat en dokumentär om en skola där invandrarna i princip ägde skolan, vad än lärarna gjorde kunde de inte få eleverna att sluta slå och förstöra. När de sedan visade förhållandena i hemmet och att det var accepterat att föräldrarna fick slå sina barn, vilket fick till följd att eleverna vägrade ta order från lärare eftersom de ansåg att det kunde ändå inte hända något. (ska försöka leta reda på länk som hänvisar till vad dokumentären handlar om)
Men det jag menade från början var lite mer om hur invandrare beter sig, oftast är de mer högljuda än vi svenskar(de invandrare jag har träffat på), och detta anser vi vara "dåligt" och "fult". Men jag har träffat på svenskar som beter sig som svin, och detta var på en skola där i princip inga invandrare gick, tillslut var vi tvungna att prata om det jätteseriöst eftersom killarna som tafsade vägrade sluta.
Situation på skolan(som du länkade till) kan även ha eskalerat på grund utav grupptryck, så det är nog inte något som händer på alla skolor med mycket invandrare.