Citat:
Ursprungligen postat av daym
Och dom här etniska Svenskarna skrek i klassrummen, misshandlade andra elever, snodde deras mobiltelefoner, sexuellt trakasserade alla av det motsatta könet i närheten medans dom gav lärarna en hurring för att dom försökte tillrättavisa dom?
Eller med "värstinggäng" så menar du dom som satt i skogen utanför skolområdet och tjuvrökte på lektionstid?
Misshandel skedde, visserligen inte dagligen men när någon skulle läxas upp.
Dock blev aldrig någonting "grovt" då ingen våga sätta sig emot dom, kränkningar som örfilar skedde nästan varje vecka.
Mobiltelefoner och värdesaker stals från säkerhetskåpet när vi hade gymnastik, stereoutrustning i gymmet, datorer i skolan(dock kan jag ej styrka datorerna till dom)
Återkommande vandalisering och graffitmålande.
Hur de skötte sig mot personalen har jag inge vidare koll då de flesta gick i årsklassen över mig, dock gick det två "prospects" i min årskull, de hamnade till slut i en "speciall klass" med en lärare per tre elever.
Vittnade iaf till att en lärare blev mordhotad med en avslagen flaska.
Sedan hade dessa killar någon benägenhet att dra tills sig invandrargäng från blatteorter som de skulle göra "upp" med, personråd och oprovocerande misshandel innan/efter sammandrabbningarna var en regel.
Säger inte att det är frid och fröjd med blattarna i miljonprojektsområden, där är det säkert värre men det sker på båda sidor, blattar och svenskar.
Sen att de är fler individer som håller på i Fittja än i t.ex Tumba har sina skäl.