2008-06-26, 12:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Tja, det r ett utmrkt exempel p hur ltt det r att frneka.

Snarare ett utmrkt exempel p en rabiat infantil sandldementalitet, som nr ni brukar frska "frneka" terrorbombningen av Dresden. Det r bara trttsamt, som TB-303 helt riktigt ppekar.

Citat:
Ingen hrinne kommer kunna "bevisa" "folkmordet" p assyrier.

Efterlevande assyrier har s vitt jag knner till inte kommit med liknande absurda historier som "G-ds utvalda" gjort, om "gaskammare" och ett dussin andra "specialhjlpmedel" just fr att ta kl p dem, dessa "hjltar och martyrer", som Yad Vashem brukar kalla dem. Antalet omkomna armenier och assyrier str heller inte, som propagandasiffran om "sex miljoner", huggen i sten. Frgan om vad som ska kallas "folkmord" eller inte r egentligen inte srskilt intressant - dock r det uppenbart att man, om man envisas med att kalla judarnas krigsfrluster under deportationer fr folkmord ven mste kalla frdrivningen av omkring sexton miljoner tyskar och de miljontals ddade och omkomna tyska civila under och efter kriget fr ett folkmord. Liksom belgarnas hrjningar i Kongo, amerikanernas i Indokina, eller processen nr den amerikanska kontinenten koloniserades.

Citat:
Ingen kommer ens hitta en skriftlig order, fr du vet hur det r:

Ingen fhrerorder - Ingen Holocaust.

Inga "gaskammare", ingen "plan att Frinta" = ingen Hoocau$t.
Citera
2008-06-26, 12:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det r frbjudet att frneka det armenska folkmordet i vissa lnder.

Det vet jag givetvis - och det r lika sinnessjukt som att frbjuda diskussion och revidering av $hoahmyten. En "historisk sanning" behver inte skyddas genom inkvisitionsliknande repression och totalitr censur.
Citera
2008-06-26, 14:02
Medlem
Castafiores avatar
Ezzelino: Jag slss grna om saken, d jag utgr frn att Ni r gentlemn och inte slr en ensam tjej. Drfr kommer jag vinna...

Innovativt grpp att $kriva Hoocau$t.
Citera
2008-06-26, 15:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
EliasAlucard: Jag vill ppeka att du pratat i nedltande termer om Iran och kallar dem fr horor. Namnet Iran r persiska och verstts med "Arieras land".
Jo jag vet vad Iran betyder. Jag kallade assyrier som har svikit sin etnicitet och brjat kalla sig sjlva fr "iranier", "turkar", "araber" och i vissa fall till och med "kurder", fr horor. Sluta felcitera mig.
Citat:
Det r frbjudet att frneka det armenska folkmordet i vissa lnder.
Det beror ju p att ni judar har satt ribban fr hur etniska rensningar och diverse folkmord ska behandlas. S istllet fr att lta historiker och andra akademiker forska fritt inom mnet s har allt fler historiska folkmord brjat bli frbjudna att "frneka".

Som vanligt, istllet fr att fresprka utveckling s stjlper judar och handikappar hela den akademiska vrlden.
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Efterlevande assyrier har s vitt jag knner till inte kommit med liknande absurda historier som "G-ds utvalda" gjort, om "gaskammare" och ett dussin andra "specialhjlpmedel" just fr att ta kl p dem, dessa "hjltar och martyrer", som Yad Vashem brukar kalla dem. Antalet omkomna armenier och assyrier str heller inte, som propagandasiffran om "sex miljoner", huggen i sten. Frgan om vad som ska kallas "folkmord" eller inte r egentligen inte srskilt intressant - dock r det uppenbart att man, om man envisas med att kalla judarnas krigsfrluster under deportationer fr folkmord ven mste kalla frdrivningen av omkring sexton miljoner tyskar och de miljontals ddade och omkomna tyska civila under och efter kriget fr ett folkmord. Liksom belgarnas hrjningar i Kongo, amerikanernas i Indokina, eller processen nr den amerikanska kontinenten koloniserades.
Det mrkliga med Holycaust r att alla andra grova folkmord (dribland tyskarnas enorma krigsfrluster av civila under WW2) har hamnat i skymundan fr den nya Hoocau$t religionen.
Citat:
Ezzelino: Jag slss grna om saken, d jag utgr frn att Ni r gentlemn och inte slr en ensam tjej. Drfr kommer jag vinna...

Innovativt gr€pp att $kriva Hoocau$t.
Sluta ljla dig nu med inbjudan till slagsml, detta r ett serist mne.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-06-26 kl. 15:15.
Citera
2008-06-26, 16:41
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Snarare ett utmrkt exempel p en rabiat infantil sandldementalitet, som nr ni brukar frska "frneka" terrorbombningen av Dresden. Det r bara trttsamt, som TB-303 helt riktigt ppekar.

r det ngon som ngonsin gjort det? Det r ju ganska vldokumenterat. Inte ens de allierade nekar ju till det.

Men ngot som blir ljligt r nr ni p ngot stt frsker framstlla Hitlers Tyskland som vrsta oskyldiga martyrstaten. Hitler var egentligen en riktigt trevlig typ och ven om det fanns frtryck i Tyskland s bombades ju Dresden, Hamburg och Berlin! Det rttfrdigar ju detta! S fr du det att lta i alla fall.

Dina och anti-revisionisters resonemang r vldigt lika. Ni frsvarar den ena sidans vidriga handlingar genom att frdma den andra sidans illdd. Det var ju ndvndigt, eller hur? nd klagar ni p varandra. Vldigt intressant, mste jag sga.

Jaja, urskta OT men jag ville ha det sagt.
Citera
2008-06-26, 17:01
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Sluta ljla dig nu med inbjudan till slagsml, detta r ett serist mne.

Och drfr skriver du Holycaust och Hoocau$t...

Instmmer med att det finns f - kanske ngon frvirrad typ - som frnekar brandbombningen av Dresden.

Hur mnga som dog dr r inte heller med skerhet verifierat. Siffrorna rr sig mellan 25.000-135.000. Det gr nog aldrig att f en exakt ddsiffra, precis som med frintelselgren, mnniskorna har helt enkelt brunnit upp.

Detta sger ocks lite om hur svrt det r att uppfra statistik ver antalet dda under krig. Inte ens i det nuvarande kriget i Irak vet ngon med skerhet hur mnga irakier som dtt.

Det r i alla fall mnga mnniskor som dog i Dresden, och bde 25.000 som 135.000 r illa.

Ezzelino:
Angende boken Sonderkommando vntar jag p att du och andra som vill deltaga i diskussionen, skall ge klartecken att Ni lst den. Jag tnker inte sitta och diskutera en bok med mig sjlv, men brjar dremot fundera i det konstruktiva i att ha en diskussion om boken, d det redan str klart hur diskussionen kommer fras.
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-26 kl. 17:32.
Citera
2008-06-26, 18:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---

Ezzelino:
Angende boken Sonderkommando vntar jag p att du och andra som vill deltaga i diskussionen, skall ge klartecken att Ni lst den. Jag tnker inte sitta och diskutera en bok med mig sjlv, men brjar dremot fundera i det konstruktiva i att ha en diskussion om boken, d det redan str klart hur diskussionen kommer fras.

Vad kort minne du frefaller ha...Nr du brjade lsa tramset berodde det ju p att jag talade om Shlomo Venezias av de tv medhjlparna kraftigt redigerade bok, som Bonniers gav ut i fjol, och att jag frgves frskt f till stnd en diskussion med de gaskammartroende om den. Naturligtvis har jag lst den, jag har den tillgnglig.
Citera
2008-06-26, 18:19
Medlem
TB-303s avatar
Citat:

Innovativt grpp att $kriva Hoocau$t.
Det kanske var dumt att sluta med Xanor?
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
r det ngon som ngonsin gjort det? Det r ju ganska vldokumenterat. Inte ens de allierade nekar ju till det.
Det har hnt men det r trams. Ungefr som nr den numera bannade alkoholisten "bolt" startade trdar om att han frnekade atombombningarna. Castafiore trodde att hon hade hittat p ngot nytt, nr i sjlva verket vi andra trttnade fr flera r sedan p sdant trams.
Citera
2008-06-26, 18:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Men ngot som blir ljligt r nr ni p ngot stt frsker framstlla Hitlers Tyskland som vrsta oskyldiga martyrstaten.

Nej, det r nog bara du som blir lite frvirrad nr folk talar om Hitlertyskland som vilken realpolitiskt hrdfr stormakt som helst, dessutom besjlad av ett revanschistiskt-expansionistiskt kollektivt raseri som blir begripligt om man betnker Versaillesdiktatet och dess fljdverkningar.
Jag tnker inte gna mig t att jiddra om "den unika nazistiska ondskan" och allt liknande svammel som konformister s sjlvklart rapar upp - det var en regim och nation bland mnga andra i historien, den ska kunna behandlas utan moraliserande hysteri och propagandaverdrifter.
Om du syftar p min trd "Krigsskuldsfrgan" p Nationalistforumet r jag frvisso vertygad om att Hitlerregimen inte nskade ngot vrldskrig mot anglo-amerikanerna och inte r huvudansvarig fr att den tysk-polska konflikten blev just detta fr Europa frdande vrldskrig. Jag har goda skl att inta den stndpunkten, allt historiskt material talar fr att jag har rtt.

Citat:
Hitler var egentligen en riktigt trevlig typ

P den punkten ska jag inte sga emot dig. Som privatperson hade han uppenbarligen mnga trevliga egenskaper, djurvn, vegetarian, konstnrstemperament, bohemiska vanor, arkitekturlskare, Wagnerian etc.
Dessutom ska man inte glmma hur snll han var mot Benito - nr Mussolini satt fngslad av de reaktionra landsfrrdarna p n vad den nu hette och fyllde 60 r sommaren -43 snde Adolf den d nyligen utgivna ditintills mest kompletta och korrekta utgvan av Nietzsches samlade verk till honom, som skert trstade och strkte Il Duce tills Skorzenykommandot kunde frita honom p Gran Sassoberget.

Citat:
och ven om det fanns frtryck i Tyskland s bombades ju Dresden, Hamburg och Berlin! Det rttfrdigar ju detta! S fr du det att lta i alla fall.

Frtryck mot oliktnkande finns och fanns i alla nationer - naturligtvis blev repressionen vrre under kriget i Tyskland. Det finns mnga aspekter p NSDAP-regimens byrkratism, klkborgerlighet, pbeltendenser, likriktning och ytliga optimism som jag r kritisk gentemot, men det r inte topic hr.
Senast redigerad av Ezzelino 2008-06-26 kl. 18:47.
Citera
2008-06-26, 18:48
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Nej, det r nog bara du som blir lite frvirrad nr folk talar om Hitlertyskland som vilken realpolitiskt hrdfr stormakt som helst, dessutom besjlad av ett revanschistiskt-expansionistiskt kollektivt raseri som blir begripligt om man betnker Versaillesdiktatet och dess fljdverkningar. Om du syftar p min trd "Krigsskuldsfrgan" p Nationalistforumet r jag frvisso vertygad om att Hitlerregimen inte nskade ngot vrldskrig mot anglo-amerikanerna och inte r huvudansvarig fr att den tysk-polska konflikten blev just detta fr Europa frdande vrldskrig. Jag har goda skl att inta den stndpunkten, allt historiskt material talar fr att jag har rtt.

P den punkten ska jag inte sga emot dig. Som privatperson hade han uppenbarligen mnga trevliga egenskaper, djurvn, vegetarian, konstnrstemperament, bohemiska vanor, arkitekturlskare, Wagnerian etc.
Dessutom ska man inte glmma hur snll han var mot Benito - nr Mussolini satt fngslad av de reaktionra landsfrrdarna p n vad den nu hette och fyllde 60 r sommaren -43 snde Adolf den d nyligen utgivna ditintills mest kompletta och korrekta utgvan av Nietzsches samlade verk till honom, som skert trstade och strkte Il Duce tills Skorzenykommandot kunde frita honom p Gran Sassoberget.

Frtryck mot oliktnkande finns och fanns i alla nationer - naturligtvis blev repressionen vrre under kriget i Tyskland. Det finns mnga aspekter p NSDAP-regimens byrkrati och likriktning som jag r kritiks gentemot, men det r inte topic hr.

S lnge du tar alla dina motdebattrer fr obildade idioter s r det inte lnt att diskutera. Jag har lst men beskrda del historia och vi har olika syn p saken. Nu handlar ju inte denna trd om Tyskland men att pst att Hitler inte provocerade fram WW2 r ett nytt lgvattenmrke. Versaillesfreden var krnkande men din "ni gjorde fel nu r det vr tur, sen r vi kvitt"-teknik funkar inte.
Citera
2008-06-26, 18:55
Medlem
Castafiores avatar
TB-303

Hur skall jag kunna hlla reda p vad ni tramsat om i trdarna sedan dess begynnelse. Det mesta verkar ha avhandlats redan, enligt er, s varfr fortstta att diskutera.

Sluta sjlv med xanor p en vecka, fr vi se hur kaxig du r...
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-26 kl. 19:02.
Citera
2008-06-26, 18:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
S lnge du tar alla dina motdebattrer fr obildade idioter s r det inte lnt att diskutera. Jag har lst men beskrda del historia och vi har olika syn p saken. Nu handlar ju inte denna trd om Tyskland men att pst att Hitler inte provocerade fram WW2 r ett nytt lgvattenmrke. Versaillesfreden var krnkande men din "ni gjorde fel nu r det vr tur, sen r vi kvitt"-teknik funkar inte.

Var har jag kallat dig en obildad idiot? Argumentera i trden om "Krigsskuldsfrgan" om du vill frska pvisa att Hitler ville ha vrldskriget.
Att Tyskland angrep Polen r en helt annan sak - och med en mer komplicerad bakgrundshistoria n den vanligtvis brukar framstllas.

Om vi frsker g till trdens mne nu: inom vilket spektrum ligger de sannolika frlustsiffrorna fr assyrier under denna konflikt, om man nu vljer att kalla den folkmord eller inte? 750.000 en uppskattad siffra, men vad r minimum och maximum? Hur stor procent av de omkomna kan tnkas ha dtt i strid, hur mnga arkebuserades, hur mnga pogromiserades (slogs ihjl), hur mnga dog under flykt, av svlt, umbranden, vedermdor? Finns det greuelpropagandahistorier ven hr?
Senast redigerad av Ezzelino 2008-06-26 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in