2008-06-25, 23:05
Medlem
Montbarss avatar
Folkmorden mot kristna r vl dokumenterade av sin samtid. Diplomater, missionrer och tyska militrer i turkisk tjnst vittnade om fruktansvrda massakrer.

Turkiet har haft god tid p sig att gra sig av med kvarlevorna efter folkmordet.
Citera
2008-06-25, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Folkmorden mot kristna r vl dokumenterade av sin samtid. Diplomater, missionrer och tyska militrer i turkisk tjnst vittnade om fruktansvrda massakrer.

Speglar typ nazisterna i Treblinka, Belzec osv.
Citera
2008-06-25, 23:56
Medlem
Harry_s avatar
vad jag har hrt r det kurderna som dda dom
Citera
2008-06-26, 01:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Jag visset inte heller att det var "tack vare" en pstdd massaker p assyrier 1933 som utrycket genocide myntades.
Det beror p att judiska attention whores som Elie Wiesel har snott all uppmrksamhet och gjort Holycaust till det enda tillfllet i historien dr en etnisk minoritet hamnade i en konflikt och frlorade gruppmedlemmar.
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Samtidigt s meddelar FN att det finns TRE miljoner idag. En miljon har allts frsvunnit i Simo Parpolas forskning....
Det ligger ngonstans mellan 2 och 4 miljoner, vi r inte riktigt skra sjlva faktiskt, mnga har dessutom utrotats nu i Irak efter USA:s invasion.

Men ska man vara riktigt petig s r ju egentligen mnga "araber" och ven en del "iranier" och "turkar", i sjlva verket, assimilerade assyrier. Dock erknner dessa horor inte att de r assyrier, och vi vill inte heller ha tillbaka dessa jvla frrdare.
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars

Ja, det har ju grvts upp en del lik som den turkiska regimen har gjort sig av med.
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Turkar och kurder i maskopi. Vissa menar ven att judar hade en roll i folkmordet, dock r det inget jag vet skert s att sga.
Citera
2008-06-26, 05:16
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Ja men det var den turkiska regimen som r helt ansvarig fr illdden under folkmordet. Det var turkar som hetsade kurder till att delta i folkmordet.
Citera
2008-06-26, 08:20
Medlem
Castafiores avatar
EliasAlucard: Jag vill ppeka att du pratat i nedltande termer om Iran och kallar dem fr horor. Namnet Iran r persiska och verstts med "Arieras land".

Personligen r jag lite upprrd ver att inte ha hittats ngra trovrdiga bevis fr Hunnernas korstg mot Ostgoterna i slutet av 300-talet. Var r ordern, de kemiska analyserna, obduktionerna och identifierade lik?
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-26 kl. 08:34.
Citera
2008-06-26, 10:27
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
[b]Personligen r jag lite upprrd ver att inte ha hittats ngra trovrdiga bevis fr Hunnernas korstg mot Ostgoterna i slutet av 300-talet. Var r ordern, de kemiska analyserna, obduktionerna och identifierade lik?
Ytterligare ngon som vill trka ut oss med "anvnda-argumenten-frn-revisionister-mot-dem-sjlva"-tramset. Det kndes gammalt fr ver tv r sedan. Frst, du fr tycka vad fan du vill om hunner och ostgoter. Du ska vara glad att det fortfarande r tilltet. Det r inte straffbart i ngra lnder som vissa sikter om andra historiska hndelser.
Citera
2008-06-26, 10:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Ytterligare ngon som vill trka ut oss med "anvnda-argumenten-frn-revisionister-mot-dem-sjlva"-tramset. Det kndes gammalt fr ver tv r sedan. Frst, du fr tycka vad fan du vill om hunner och ostgoter. Du ska vara glad att det fortfarande r tilltet. Det r inte straffbart i ngra lnder som vissa sikter om andra historiska hndelser.

Just precis - forskare kan vara djupt oense om tolkningar av historiska skeenden utan att straffas av repressionen med frstrda yrkesliv, sociala liv, beslagtagna bcker och lnga fngelsestraff. Jag lste nyss Bryan Ward-Perkins The Fall of Rome and the End of Civilization (Oxford 2005), ett intressant frsk att terknyta till de gamla teoribildningarna om de germanska folkvandringarna som "kulturfrstrande" och kataklysmiska fenomen, i reaktion mot de senaste decenniernas fokusering p civilisatorisk kontinuitet, fredlig samexistens, kreativ frvandling av det senantika vstromerska samhllet till de av en germansk verklass behrskade kungadmena under tidig medeltid. Genom att olika forskningsperspektiv konfronteras uppstr ocks i historiska mnen ofta en syntes, dr lidelsefulla "antigermanska" verk som Courcelles och Piganiols strax efter andra vrldskriget kan ses som alltfr tidsbundna antityska partsinlagor utan att germanernas djupt rotade lust att hrska och ibland ven frstra, och deras i den tidsepoken relativa frefintliga ointresse fr ett "materiellt sofistikerat storstadsliv", som ledde till en tydlig nedgng i massproduktion av hgkvalitativa bruksfreml, frnekas i en lust att "tmja" och tillrttalgga historien.
Citera
2008-06-26, 11:07
Medlem
Castafiores avatar
Citat:

Ja, och p vilket stt skiljer det sig frn revisionisternas bengenhet att anvnda argument frn de som anser att frintelser gt rum mot dem.

Du sitter ju hr och skriver om revisionism, s p det sttet r du inte speciellt hunsad. Sluta utmla dig sjlv som martyr, det blir bara patetiskt.

Fr vrigt r vl allt redan sagt och argumenterat om tusen gnger om i detta underforum, s det kanske r dags att lgga ner det...

Jag ser ingen skillnad p frintelser, vare sig det r mot oliktnkande, assyrier, romer, germaner, judar etc. Det kan vara kommunistiska, nazistiska eller kapitalistiska system som ligger bakom dem. Ett gemensamt drag brukar dock vara att de r fascistiska.

Ezzelino: skulle du kunna anpassa dina inlgg till mediet "diskussionforum", och inte skriva s lnga inlgg (med enkelt radavstnd). D kanske ngon orkar lsa dem.
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-26 kl. 11:15.
Citera
2008-06-26, 11:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
---
Ezzelino: skulle du kunna anpassa dina inlgg till mediet "diskussionforum", och inte skriva s lnga inlgg (med enkelt radavstnd). D kanske ngon orkar lsa dem.

De enda som inte orkar lsa tta rader text om nyttan och vrdet av livliga
historiska diskussioner med vitt skilda normgivande tolkningsmodeller torde vara du och en handfull funktionshindrade. Och senast jag underskte saken var inte diskussionsforum, tminstone inte Flashback, specialanpassat fr retarderade och lata...Men du vill vl hellre slss om saken, frstr jag?

Fr vrigt r ditt bruk av termen "fascistisk" s uttnjt slapp att den blir helt meningsls. Hur gr det frresten med alla dina utlovade grabbatag om Sonderkommandolgnare och vad det nu var du skulle skriva om? Har du insett att du frsvarar det ofrsvarbara nr du gr i god fr Shlomo Venezia?
Citera
2008-06-26, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ytterligare ngon som vill trka ut oss med "anvnda-argumenten-frn-revisionister-mot-dem-sjlva"-tramset.

Tja, det r ett utmrkt exempel p hur ltt det r att frneka.
Ingen hrinne kommer kunna "bevisa" "folkmordet" p assyrier.

Ingen kommer ens hitta en skriftlig order, fr du vet hur det r:

Ingen fhrerorder - Ingen Holocaust.
Citera
2008-06-26, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Just precis - forskare kan vara djupt oense om tolkningar av historiska skeenden utan att straffas av repressionen med frstrda yrkesliv, sociala liv, beslagtagna bcker och lnga fngelsestraff.

Det r frbjudet att frneka det armenska folkmordet i vissa lnder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in