GoE: Kommer du med onödiga påhopp får du finna dig i att du får det tillbaka. Allt jag skrev stämmer till 100%, så gå tillbaka och läs allt från början. Jag orkar inte upprepa mig om och om igen.
Som jag har skrivit en miljard gånger nu så kan alla som bara är ute efter att förnedra en kille som sitter i skiten bespara oss sina inlägg. Det kan vara på tiden att söka hjälp hos psyk om man finner nöje i att knäcka människor som har det svårt. My lord...
Var vänlig konkretisera vad i mina påståenden som är baserat på fantasi alternativt fördomar.
Det är fullständigt omöjligt att diskutera med dig om du fullständigt vägrar läsa alternativt förstå vad jag säger. Vad jag gång på gång påpekat är att
1) Folk kan ha olika startförhållanden. Dåliga yttre omständigheter som man själv inte kan påverka kan omöjliggöra vissa saker (exempelvis slutföra gymnasiet)
2) Man är dock sin egen lyckas smed, och själv ansvarig för att göra det bästa av sitt liv. Har de yttre omständigheterna förbättrat sig och man vill genomföra gymnasiet i efterhand är det ens eget ansvar, ingen annans.
Att få ett arbete är tudelat. Först skall arbete sökas, det gör TS frekvent och flitigt, vilket han skall ha, och har fått, en eloge för. Nummer två är att faktiskt få ett jobb. Gör man det inte kan man inte svära sig fri från ansvar, det är inte samhällets fel in absurdum. Samhällets uppgift är inte att skapa arbete anpassat efter dig, det är ditt ansvar att se till att ha kompetensen som efterfrågas. Man bör här analysera varför man inte fått sökta arbeten, och försöka åtgärda just detta. Är det månne det faktum att gymnasiekompetens saknas? Då bör det eventuellt övervägas att åtgärdas. Detta är vad jag gång på gång påpekat, man är själv ansvarig för att skapa sin egen lycka, oavsett hur tufft man har det. Ingen annan tar ansvar för den.
Vänligen läs igenom vad jag skrivit ett flertal gånger. Läs även mina tidigare poster i tråden så inser du säkerligen mitt budskap, och kan säkerligen instämma i det. Det är ofantligt svårt att föra en konversation om du fullständigt vägrar läsa vad jag skriver och kommer med obefogade påhopp.
Nu avslutar vi detta kapitel.
Eftersom du inte förstår vår syn på saken och vi inte din. Så är det ingen ide att forsätta argumentera. Eller hur?
GoE: Kommer du med onödiga påhopp får du finna dig i att du får det tillbaka. Allt jag skrev stämmer till 100%, så gå tillbaka och läs allt från början. Jag orkar inte upprepa mig om och om igen.
Som jag har skrivit en miljard gånger nu så kan alla som bara är ute efter att förnedra en kille som sitter i skiten bespara oss sina inlägg. Det kan vara på tiden att söka hjälp hos psyk om man finner nöje i att knäcka människor som har det svårt. My lord...