2008-06-25, 22:22
Medlem
Japp, jag bor i Stockholm.

Förresten så la jag till en till länk i mitt förra inlägg. Kolla in den också.
Citera
2008-06-25, 22:24
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlzone1985
Japp, jag bor i Stockholm.

Förresten så la jag till en till länk i mitt förra inlägg. Kolla in den också.

Shysst, de ska ja göra.

Ok nice, sthlm är en skön stad
Citera
2008-06-25, 22:29
Medlem
Ja, Stockholm är helt ok.

Då håller vi tummarna för dig!!!
Citera
2008-06-25, 22:33
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Tjena

Min situation är inte kul, ja har inget arbete och min tjej jobbar bara deltid. Hon får ut cirka 7-8 tusen i månaden, vilket knappt räcker till räkningar.

I alla fall så klarar vi oss denna månad, men nästa blir knivigare när hon ska ta semester en vecka. Stackarn har närapå jobbat ihjäl sig, så det är hon värd.

Vad ja behöver är ett arbete omgående med förskotts lön. Min farsa bryr sig inte ett skit, och mina polare är inte mycket till vänner då ingen ställer upp.
Saken är den att ja har flyttat runt lite varstans och är nu tillbaks i sthlm, och ja måste tyvärr säga de att folk har förändrats som fan.

Brukar ju vara så tyvärr.

Vet att typ lager kneg har lön samma månad? Finns de någon här som har ett smart tips om hur ja ska gå tillväga för att få ett sådant?

Ja har inget truckkort och dem flesta lager knegen kräver det.

Finns ingen vänlig själ här som arbetar med lager i sthlm, som kan fixa in mig någonstans ?

??
Citera
2008-06-25, 22:40
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
??

!!!
Citera
2008-06-25, 22:41
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlzone1985
Ja, Stockholm är helt ok.

Då håller vi tummarna för dig!!!

tackar!!

Återkommer senare, så får du höra hur de gått
Citera
2008-06-26, 00:34
Medlem
Tänkte bara på det där du sa om soc. Klart att man inte ska utnyttja systemet, men det är ju ändå så att om man hamnar i knipa så är det ju just dit man ska vända sig. Det är ju en trygghet eller en säkerhet som ska fånga upp en när man inte har några allternativ. Klart att du ska kunna gå dit utan att skämmas och få hjälp det är ju faktiskt det som vi betalar skatt för. Att det sedan finns folk som utnyttjar systemet i tid och otid det är ju en helt annan sak. Tyvärr så är ju soc inte så hjälpsamma som dom borde vara i alla lägen. Lycka till med nytt jobb..
Citera
2008-06-26, 00:54
Medlem
Håller med. Jag som skattebetalare ser inga fel i att Arcana snyltar på mina pengar lite någon månad för att kunna betala dom akuta räkningarna. Det är ju faktiskt därför jag betalar skatt så att medmänniskor inte ska behöva sova på gatan.

Jag vet flera här på forumet som börjar koka av ilska bara man nämner att man kanske i nöd behöver gå till soc för att klara av månadens räkningar. Fy fan för er. Det är ni som bidrar till att vårat samhälle är så kallt som det är.

Lycka till arcana med ditt jobbsökande. Och kom ihåg att du inte behöver känna någon skam om det nu verkligen krisar och du måste ha lite pengar från soc. Bara du är fullt medveten om att det inte är en lösning på längre sikt.
Senast redigerad av mysen 2008-06-26 kl. 01:08.
Citera
2008-06-26, 01:09
Medlem
Impalers avatar
Ett alternativ är att hoppa på nån sommarkurs som startar nu i juli och som fortfarande har platser kvar, då har du ju rätt till både bidrag och lån från csn.
Citera
2008-06-26, 02:21
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Citat:

Och ja, jag tycker att vi arbetslösa som inte har någon bra utbildning, hamnar längst ned i samhället.
Dt är vi som får alla skitjobb, inte fan får vi ngt bra jobb med en vacker slant inte!

Nej, men är det så förbannat jävla konstigt då? Att du inte fattar varför bevisar ju bara att du är där du hör hemma...

I övrigt beundrar jag dina försök, fortsätt så! Om du har möjlighet så kan du ju försoka knega lite i Norge/Danmark under några månader, för att tjäna ihop ett kapital att leva av om du tvingas gå arbetslös i Sverige igen?
Citera
2008-06-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Håller med. Jag som skattebetalare ser inga fel i att Arcana snyltar på mina pengar lite någon månad för att kunna betala dom akuta räkningarna. Det är ju faktiskt därför jag betalar skatt så att medmänniskor inte ska behöva sova på gatan.

Jag vet flera här på forumet som börjar koka av ilska bara man nämner att man kanske i nöd behöver gå till soc för att klara av månadens räkningar. Fy fan för er. Det är ni som bidrar till att vårat samhälle är så kallt som det är.

Lycka till arcana med ditt jobbsökande. Och kom ihåg att du inte behöver känna någon skam om det nu verkligen krisar och du måste ha lite pengar från soc. Bara du är fullt medveten om att det inte är en lösning på längre sikt.
Jag håller med!
Citera
2008-06-26, 03:04
Medlem
ronnie10s avatar
Citat:
Hon har enart jobbat kväll, och de sliter på en.

Har redan ett cv och har redan skickat in överallt. Lån kan ja inte ta pga av problem som ja inte vill ta upp här.

de ja behöver är en kontakt, men som sagt så skiter ju alla i en. Inte ens sin egen farsa kan ställa upp liksom.
Det är inte så särskilt synd om dig, du får göra som alla andra. Söka jobb aktivt och verkligen kämpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in