2008-06-29, 17:59
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Men får jag höra din åsikt om saken då?

Min åsikt är oavsett vart man kommer ifrån så ska alla ha en likvärdig chans. Om man så är invandrare eller svensk, så ska alla ha samma föruusättningar.

vad är det du vill? Ämnet handlar ju fss inte om det, var ja som trött o snurrig som råka kopiera de här.
Citera
2008-06-29, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Min åsikt är oavsett vart man kommer ifrån så ska alla ha en likvärdig chans. Om man så är invandrare eller svensk, så ska alla ha samma föruusättningar.

vad är det du vill? Ämnet handlar ju fss inte om det, var ja som trött o snurrig som råka kopiera de här.

Arcana, jag vet hur du känner dig, och visst känns det hopplöst. Men bara fortsätt leta och gör gärna annat liv. Ha ett glädjefyllt liv i vilket fall som helst, även om det känns piss att du inte har något jobb och ekonomin inte faller på sin plats. Förr eller senare kommer allting ljusna ska du se..
Citera
2008-06-29, 18:02
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Arcana, jag vet hur du känner dig, och visst känns det hopplöst. Men bara fortsätt leta och gör gärna annat liv. Ha ett glädjefyllt liv i vilket fall som helst, även om det känns piss att du inte har något jobb och ekonomin inte faller på sin plats.

Jag försöker med det. Försöker tänka positivt varje dag och tacka för de ja redan har.

Ja hoppas på att ja får ett positivt svar i morgon från rivnings jobbet
Citera
2008-06-29, 18:06
Medlem
Citat:
Min åsikt är oavsett vart man kommer ifrån så ska alla ha en likvärdig chans.

Så du vill att arbetsgivare inte ska få ta hänsyn till formell kompetens i form av utbildning?
Att den som kommer och säger att h*n är en jävel med hammaren måste värderas lika som h*n som kommer och visar upp ett avgångsbetyg från någon form av utbildning för snickare?

OT
Skriv aldrig "dem" så kommer du att göra färre fel då det i de allra flesta fall ska vara "de" och inte "dem"
Citera
2008-06-29, 18:09
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
Så du vill att arbetsgivare inte ska få ta hänsyn till formell kompetens i form av utbildning?
Att den som kommer och säger att h*n är en jävel med hammaren måste värderas lika som h*n som kommer och visar upp ett avgångsbetyg från någon form av utbildning för snickare?

OT
Skriv aldrig "dem" så kommer du att göra färre fel då det i de allra flesta fall ska vara "de" och inte "dem"

gå och lägg dig, de ämnet hör inte till denna tråd
Senast redigerad av Arcana 2008-06-29 kl. 18:16.
Citera
2008-06-29, 18:11
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot

OT

Måste säga dig att det ja menar med likvärdig chans, är att alla ska få en chans till ett jobb, dåligt som bra.

Ditt argument om arbetsgivare, va fan har de med saken att göra?
Citera
2008-06-30, 01:30
Medlem
Arcana varför vill du att mod ska låsa tråden? Jag är övertygad om att folk som stöttar dig här gärna vill veta hur det går med jobben du sökt och så vidare

Te.x det där supportjobbet och hur det blir med samtalet till rivningsföretaget.
Senast redigerad av mysen 2008-06-30 kl. 01:34.
Citera
2008-06-30, 11:46
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Arcana varför vill du att mod ska låsa tråden? Jag är övertygad om att folk som stöttar dig här gärna vill veta hur det går med jobben du sökt och så vidare

Te.x det där supportjobbet och hur det blir med samtalet till rivningsföretaget.

hehe vet inte, nej klart tråden ska vara öppen..blir bara så mycket påhopp emallanåt..

Har i alla fall pratat med rviningsföretaget, och eftersom chefen inte var inne så skulle han ringa mig senare då han kom in. Vad kvinnan sa var att dem i alla fall ville ha folk som hade erfarenhet, för dem hade redan tagit in många oefarna. Men vi får se vad chefen säger sen
Citera
2008-06-30, 11:47
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen

EDIT hade missat det andra: Ja skickade in mitt CV till min kontaktperson på bemaningsföretaget, tänkte ringa henne senare och kolla så att hon skickar vidare de till IT företaget.
Citera
2008-06-30, 16:23
Medlem
Arcanas avatar
Okey en liten uppdatering här:

Fick tag på chefen på rivningsföretaget och tyvärr krävdes de körkort vilket ja ej har.

Fick ett mail tillbaks från min kontaktperson på bemaningsföretaget, och hon skulle höra av sig i veckan.

Men ja ska fortsätta o ringa runt.
Citera
2008-06-30, 16:23
Bannlyst
Goda nyheter än?

Edit: Hehe läste ditt senaste inlägg nu.. fortsätt kämpa
Citera
2008-06-30, 16:33
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Goda nyheter än?

Edit: Hehe läste ditt senaste inlägg nu.. fortsätt kämpa

hehe, lätt o missa=)

Har fått ett privat medd här från en kille som behöver två personer till ett säkerhetsföretag, han har dock inte svarat än. Men det hoppas ja på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in