Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Ja det är precis detta som man har vänner till för, sånna som ställer upp på en. Jag skulle lätt kunna låna några K åt en vän.
Men vafan det är väl bara att skita i att ta semester ? Deltid är ju fan inge jobbigt.
hm, Varför får inte din tjej Betald semester ? Jag får alltid betald semester, vad är det, 2 dagar per månad ? 2 * 12 = 24 dagar ... 24 dagar betald semester. Sen kan man ju flörta lite med chefen så får man lite mer.
Hoppas det löser sig för dig, annars är det väl bara att panta burkar, klippa grannens gräsmatta, gå ut med deras hund, vakta deras kidz när de åker på semester.
Handtvätta grannens BMW som han är så rädd om, (handtvätta för att inte sabba lacken). Jadu!
Den finns en jävla massa man kan göra om man bara vill.
Tex om du röker så kan du ju sluta med det i en månad där har du ca 1400 kr om du röker ett paket om dagen, drick vatten istället för öl,läsk Ät nudlar en månad eller tills du är nöjd. Etc.
Socialen borde vara den sista av den sista utvägen, blir tufft att få ett riktigt jobb om du vart hos socialen innan, eller om du får betalningsanmärkningar.
Ja det finns mycket du kan göra, allt handlar bara om du vill.
Okey ja kan lika gärna säga vad min tjej arbetar med.
Hon är servitris på en pizza restaurang där ägarna är fruktansvärt snåla och inte det minsta öppna för vad hon tycker och tänker.
Hon har inget avtal och ägarna vet inte vad en lönespec är för något. Dem är fyra anställda där, min tjej, två pizzabagare och en kärring.
Vad som borde vara rimligt är att min tjej och kärringen delar på tiderna, alltså så de blir jämt.
Men icke..Kärringen som arbetat där i 4 år har tydligen mer att säga till om, vilket hon absolut inte har eftersom på en arbetsplats så ska det gå shysst till och alla ska få lika mycket av kakan.
I vilket fall som helst så får alltid gamlingen dagarna, och kvällarna lämnas till min tjej.
När hon ifrågasätter ägarna varför inte hon och kärringen kan byta dagar, så säger dem bara att hon ska prata med gamlingen så dem kan komma övererns om något.
Det är ju ägarna, cheferna som ska bestämma det..I alla fall så får min tjej typ aldrig vara sjuk, eftersom den förbannade kärringen typ aldrig arbetar och dem inte har råd att anställa fler personal.
Så nej hon får heller ingen betald semester.