2008-08-28, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
åk hem till ditt lala-land du! resultatet 0-5 kan ALDRIG vara annat än förnedring! Har ingen betydelse om DIF missat 7 straffar och haft 10 i trävirket... 0-1, 0-2 kan väl kalla hedersamt men 0-5 kan ALDRIG vara annat än förnedring!

Hedersam förlust har jag aldrig skrivit.
Som du skrev, du har inte sett matchen alltså kan du inte uttala dig.
Citera
2008-08-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Hedersam förlust har jag aldrig skrivit.
Som du skrev, du har inte sett matchen alltså kan du inte uttala dig.

haha intressant syn på fotbollsresultat! se det så här då.. ju bättre djurgården nu var i matchen ju mer förnedrande blir det väl då att torska med 0-5?
Citera
2008-08-28, 23:22
Bannlyst
Citat:
haha intressant syn på fotbollsresultat! se det så här då.. ju bättre djurgården nu var i matchen ju mer förnedrande blir det väl då att torska med 0-5?

Förnedring för mig är när ett lag spelar ut det andra laget totalt, och det gjorde verkligen inte Rosenborg idag. De satte sina chanser och fick 2 straffar som de satte. Djurgården hade chanser men satte de inte.
Citera
2008-08-28, 23:27
Medlem
Citat:
Förnedring för mig är när ett lag spelar ut det andra laget totalt, och det gjorde verkligen inte Rosenborg idag. De satte sina chanser och fick 2 straffar som de satte. Djurgården hade chanser men satte de inte.

vi lever i en fotbollsvärld där resultat räknas, inget annat... om ett lag blir totalt utspelade hela matchen men kontrar in och vinner med 1-0, har dom blivit förnedrade då menar du?
Citera
2008-08-28, 23:41
Medlem
Pumpkings avatar
Jaha, då va DIF och Elfsborg utslagna. Är Kalmar det sista hoppet i europa för svensk del nu?
Citera
2008-08-28, 23:43
Bannlyst
Citat:
vi lever i en fotbollsvärld där resultat räknas, inget annat... om ett lag blir totalt utspelade hela matchen men kontrar in och vinner med 1-0, har dom blivit förnedrade då menar du?

Du verkar se allt väldigt svart och vitt, det finns ju såklart grader i allt.
Förnedrade skulle jag nog inte säga att de blev, det ska mycket till innan jag använder ordet förnedring, man ska vara överlägsen på så många plan för att använda det ordet. Men enligt ditt synsätt så skulle de som kontrade in målet vara värdiga vinnare?
Citera
2008-08-28, 23:45
Medlem
Treehorns avatar
Det måste varit en väldigt speciell match för att 5-0 inte ska vara förnedring... Men jag antar att Djurgården bara hade otur.
Citera
2008-08-28, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Det måste varit en väldigt speciell match för att 5-0 inte ska vara förnedring... Men jag antar att Djurgården bara hade otur.

DIF var väldigt ineffektiva, och RBK var effektiva. Det var verkligen inte snack om någon utspelning.
Citera
2008-08-28, 23:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn

Såg du matchen eller lyssnade du på norsk radio?
Rosenborg var helt klart värdiga vinnare, men någon förnedring håller jag med om att det inte var tal om. Förnedras gör man om man har en boll% runt 30% och inte har bollen mer än någon minut på motståndarens planhalva. Har man däremot chanser att göra mål titt som tätt så var det rätt jämnt länge och väl. Att sen byta in Kebba och Dahlberg är något jag inte förstår, men nu är det över för i år hursomhelst.
Citera
2008-08-28, 23:55
Medlem
Citat:
Förnedring för mig är när ett lag spelar ut det andra laget totalt

Ta Sverige-Argentina i VM -02.. har en känsla av att argentinarna kände sig mer förnedrade än vad vi gjorde då.. och vad jag minns av matchen var det inte Sverige som dominerade iaf!

till det där med att bli helt utspelade och ändå vinna med 1-0... skulle säga att det är det som är charmen med fotbollen! att inga jävla klackar i mittplan ger dig poäng! såna 1-0 segrar är ju dom skönaste! samtidigt som dom är dom klart värsta att åka på i baken!

vet inte om du såg något från Emirates cup härrom veckan? där man hade poängsystem beroende på hur många mål man gjorde... visst kan väl vara roligt i en träningsturnering men skulle vara totalt charmlöst i ligorna! en turlig 1-0 seger ska ge lika många poäng som en 4-0 seger annars skulle fan en stor del av charmen i sporten dö!
Citera
2008-08-29, 00:00
Medlem
Tragiskt att Elfsborg åker ut mot nåt irländskt publag. Att Rosenborg skulle krossa djurgården/älvsjö var dock mer väntat. Heja Kalmar nu i framtiden, ruggigt imponerande match mot Gent får man säga.
Citera
2008-08-29, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ta Sverige-Argentina i VM -02.. har en känsla av att argentinarna kände sig mer förnedrade än vad vi gjorde då.. och vad jag minns av matchen var det inte Sverige som dominerade iaf!

till det där med att bli helt utspelade och ändå vinna med 1-0... skulle säga att det är det som är charmen med fotbollen! att inga jävla klackar i mittplan ger dig poäng! såna 1-0 segrar är ju dom skönaste! samtidigt som dom är dom klart värsta att åka på i baken!

vet inte om du såg något från Emirates cup härrom veckan? där man hade poängsystem beroende på hur många mål man gjorde... visst kan väl vara roligt i en träningsturnering men skulle vara totalt charmlöst i ligorna! en turlig 1-0 seger ska ge lika många poäng som en 4-0 seger annars skulle fan en stor del av charmen i sporten dö!

Supercharmigt, men det var inte det vi pratade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in