2008-08-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Supercharmigt, men det var inte det vi pratade om.

jaja jag förstår att du sitter med darr på läppen över att media skriver ner dina stolta starka djurgårdare som egentligen gjorde en heroisk insats...
sov på saken så kanske du inser imorrn att 0-5 ÄR att bli förnedrad! eller har djurgårdare inte såna krav kanske? förnedring för er kanske börjar vid tvåsiffrigt?
Citera
2008-08-29, 00:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
jaja jag förstår att du sitter med darr på läppen över att media skriver ner dina stolta starka djurgårdare som egentligen gjorde en heroisk insats...
sov på saken så kanske du inser imorrn att 0-5 ÄR att bli förnedrad! eller har djurgårdare inte såna krav kanske? förnedring för er kanske börjar vid tvåsiffrigt?

Eftersom du ändå inte lyssnar på vad någon försöker förklara för dig så ska jag försöka göra en liknelse.
När DIF mötte Elfsborg 2005 så vann man med 8-1 och lät tillomed Dembo kliva fram och näta för man var så klara vinnare. Det kändes lite som förnedring den gången.
Idag satte inte Rosenborg på sig klackskorna och klev in och förnedrande, trots siffrorna, dom fick kämpa för att få in en balja. Vi höll bra och det var jävligt jämt långt in i första. Tyvärr hade vi inte ork att stå emot i andra, därav torsk.
Citera
2008-08-29, 00:21
Bannlyst
Citat:

Jag försöker hålla mig till topic.

Men nej, du får mig aldrig till att tycka att DIF blev förnedrade idag.

Godnatt.
Citera
2008-08-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Eftersom du ändå inte lyssnar på vad någon försöker förklara för dig så ska jag försöka göra en liknelse.
När DIF mötte Elfsborg 2005 så vann man med 8-1 och lät tillomed Dembo kliva fram och näta för man var så klara vinnare. Det kändes lite som förnedring den gången.
Idag satte inte Rosenborg på sig klackskorna och klev in och förnedrande, trots siffrorna, dom fick kämpa för att få in en balja. Vi höll bra och det var jävligt jämt långt in i första. Tyvärr hade vi inte ork att stå emot i andra, därav torsk.

jag själv skulle känna mig rätt rejält förnedrad om mitt lag hållt uppe spelet helt ok men ändå åkt dit med 0-5... du menar alltså helt ärligt att du inte tycker resultatet är förnedrande?
Citera
2008-08-29, 00:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
jag själv skulle känna mig rätt rejält förnedrad om mitt lag hållt uppe spelet helt ok men ändå åkt dit med 0-5... du menar alltså helt ärligt att du inte tycker resultatet är förnedrande?

Resultatet i sig må så vara, men om man sett spelet så anser jag dock inte att det var förnedring. Är du med?
Citera
2008-08-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Resultatet i sig må så vara, men om man sett spelet så anser jag dock inte att det var förnedring. Är du med?

ja men vi har bara helt olika uppfattningar om vad som är viktigt! resultat kommer alltid på första plats i min värld! hur spelet såg ut i andra!
Dvs resultat först.... 0-5 är ett förnedrande resultat = FÖRNEDRING!

men känns inte som vi kommer längre nu.. vi tycker olika thats it goddammit!
Citera
2008-08-29, 07:39
Moderator
vfs avatar
Ja fy fan vilken kväll för Svensk fotboll. Kalmar är det enda laget
som håller hoppet uppe. DIF går på en jävla mina där siffrorna
ser jävligt illa ut. IFE åker dit mot ett korpgäng från öarna.
Citera
2008-08-29, 08:37
Medlem
ReNus avatar
Pinsamt av DIF igår. Jag lackar. Varför ska Siggi fortsätta med långbollar på en kille som gjort två (2!) mål i år? OK om det va Sören Larsen som vi hade där uppe - men det är det inte. Fan.

In med MP. Jag har tröttnat nu.

Citera
2008-08-29, 08:44
Medlem
Shuyins avatar
Inte oväntat att Rosenborg skulle gå vidare, men 5-0? Såg ej matchen men det är ju riktigt stora siffror.

Kalmar gjorde det dem ska, Gent är inte särskilt bra och hade inte vunnit Allsvenskan. Och Elfsborg, vad håller de på med? Ett irländskt lag kan inte vara så bra, eller agerade man statyer som på Mestalla?
Citera
2008-08-29, 09:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Inte oväntat att Rosenborg skulle gå vidare, men 5-0? Såg ej matchen men det är ju riktigt stora siffror.

Kalmar gjorde det dem ska, Gent är inte särskilt bra och hade inte vunnit Allsvenskan. Och Elfsborg, vad håller de på med? Ett irländskt lag kan inte vara så bra, eller agerade man statyer som på Mestalla?

Elfsborgs förlust är helt klart den mest pinsamma. Jag har svårt att
tänka mig att Irländarna är lika bra som Rosenborg.

Rosenborg har trots allt spelat gruppspel i CL många gånger.
Citera
2008-08-29, 09:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Knappast nej, känner inte igen en spelare i St Patrick's Athletic och deras arena tar in 5 500 åskådare.

Varför kan inte svenska klubbar bara köra på som vanligt även utanför Allsvenskan?
Citera
2008-08-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Svårt att jämföra vilka av DIf och Ellos som gjorde bort sig mest... Tvivlar på här att nån såg Elfsborgsmatchen så svårt att säga vilken klass pubgänget höll... enligt radion var dom riktigt bra i första halvlek iaf...
0-5 är alltid 0-5 och visst Rosenborg har spelat CL många gånger men kom femma förra året och ligger i mitten i år...

men men ingen idé att sitta och jämföra... djurgårdare tycker att ellos skämte ut sig mest och boråsare att 08rna gjorde bort sig fetast så..

Inget av lagen hjälpte ju svensk fotboll, så kan vi säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in