2009-02-19, 21:38
Medlem
Villons avatar
Fiorentina spelar lite väl håglöst tycker jag, nog för att man inte vill släppa in mål hemma i onödan, men nog borde man kunna sätta lite högre fart än såhär. Ajax ser verkligen inte stabila ut någonstans.
Citera
2009-02-19, 21:56
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Fiorentina spelar lite väl håglöst tycker jag, nog för att man inte vill släppa in mål hemma i onödan, men nog borde man kunna sätta lite högre fart än såhär. Ajax ser verkligen inte stabila ut någonstans.

Viola kunde ju iallafall börja med att sätta sina klara chanser. Det fanns ju några riktigt fina framspelningar i första som renderade fina målchanser. Risken är överhängande att det sätter sig i pallet som det alltid gör för ett spelförande lag med många målchanser i början av matchen som inte förvaltas... Luktar starkt 0-0 om den här matchen eller t.o.m. 0-1.
Citera
2009-02-19, 22:03
Medlem
Han har inget hår, han är 20 år..
Citera
2009-02-19, 22:06
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Luktar starkt 0-0 om den här matchen eller t.o.m. 0-1.

Som sagt... Kennedy på väg tillbaka igen?
Citera
2009-02-19, 22:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting

Håret föll tidigt på Bakircioglü, det är sant, men det var ju ett riktigt fint och förmodligen avgörande mål han slog in där. Ingen vidare match i övrigt dock...uruguyanaren Suarez visar i och för sig bra takter, men Fiorentina som helhet var liksom publiken i Firenze alltför säkra på seger i kväll.
Citera
2009-02-19, 22:23
Medlem
P3RK3L3s avatar
Fiorentinas coach Marco Tardelli är inte direkt blygsam med sin italienska stekarstil. 25-papps designerdunjacka, kostym, backslick och vilt gestikulerande, haha!

Bra match av Kenndy för övrigt, kul att han är på g igen. Kul också att han fortfarnade ser lika "ung" ut som han gjorde när han slog igenom i Bajen.
Citera
2009-02-19, 22:24
Medlem
plagueiss avatar
Det är ju klasskillnad på etta Ajax jämfört med Chivu-Escude-Maxwell-Trabelsi-Snejder-Van-Der-Vaart-Van der-Meyde-Zlatan-Ajax. För inte tala om Ajax på 90-talet.

EDIT: Fingarna var för snabba för sitt eget bästa.
Senast redigerad av plagueis 2009-02-19 kl. 22:31.
Citera
2009-02-19, 22:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Detta Ajax håller väl inte samma klass om Chivu-Escude-Maxwell-Trabelsi-Snejder-Van-Der-Vaart-Van der-Meyede-Zlatan-Ajax. För inte tala om Ajax på 90-talet.

Långt ifrån. Dagens Ajax är en skugga av sitt forna jag. Men det är en storklubb som har en fin ungdomsakademi och bör kunna komma tillbaka på allvar bara självförtroendet kommer någon gång.
Citera
2009-02-19, 22:38
Medlem
Villons avatar
Citat:
Viola kunde ju iallafall börja med att sätta sina klara chanser. Det fanns ju några riktigt fina framspelningar i första som renderade fina målchanser. Risken är överhängande att det sätter sig i pallet som det alltid gör för ett spelförande lag med många målchanser i början av matchen som inte förvaltas... Luktar starkt 0-0 om den här matchen eller t.o.m. 0-1.
Snacka om att du fick rätt. Gilardinos fullständiga UFO-miss med 20 kvar var verkligen signifikativ för hela matchen. Självklart är det Kennedy av alla som gör mål också.
Citera
2009-02-19, 22:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Fiorentinas coach Marco Tardelli är inte direkt blygsam med sin italienska stekarstil. 25-papps designerdunjacka, kostym, backslick och vilt gestikulerande, haha!

Bra match av Kenndy för övrigt, kul att han är på g igen. Kul också att han fortfarnade ser lika "ung" ut som han gjorde när han slog igenom i Bajen.

Cesare Prandelli .. en av Italiens mest karismatiska tränare. Han är utan tvekan en av dom jag gillar mest och har oerhört mycket respekt för. Kommer aldrig glömma hans ansiktsuttryck och vördnad för fansens tysta minut när hans fru precis gått bort i November förrförra året. Det var nästan så jag fick rysningar. En riktigt stor man!

Det är dock pinsamt att ett kompetent lag som Fiorentina åker på pisk mot ett mediokert Ajax. Men kanske ännu pinsammare att det är ärkesopan Kennedy som gör målet. Jag såg Ajax spela mot Feyernoord nyligen och det var ingen vacker syn. Riktigt katastrofalt snarare. Vi får hoppas Viola biter ihop till bortamatchen.
Senast redigerad av 4522 2009-02-19 kl. 22:44.
Citera
2009-02-19, 22:39
Medlem
Casabas avatar
Starkt av FCK, tycker de hade mest boll och höll i matchen mest av de båda lagen. Innan Man-Cs mål hade de trycket och jag tyckte det var ganska rättvist med 2-2.
Citera
2009-02-19, 23:58
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting

är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto