Citat:
Ursprungligen postat av
Larsthilander
Är du dum i huvudet eller rent av bara en foliehatt?
ALLA, inklusive polisen pekar på att det är balkantjejen som ligger bakom mordet. Och du hävdar något annat?
Du behöver inte vara otrevlig och jag hävdar ingenting.
Det jag skrivit i tråden är att jag inte förstår varför polisen inte har hört henne som vittne och inte bara som misstänkt. Det finns säkert juridiska skäl till det men jag är inte jurist. I och med att hon kallades/hämtades i egenskap av misstänkt var de uppenbarligen tvungna att släppa de henne när de insåg att brottet var preskriberat pga hennes ålder. Var det då också omöjligt att höra henne som vittne? Att hon var i butiken vid mordet får anses styrkt och om polisen säger att de har bevis för att hon utövade våld mot kvinnan. Men åtminstone har inte jag sett polisen gå ut med att de
vet att hon var
ensam om dådet. Alltså min tanke att hon åtminstone borde höras som vittne om det hade varit juridiskt möjligt.
Sedan vet jag inte vad du menar med att ALLA inklusive polisen hävdar det? Det är väl bara polisen som sitter på alla fakta. Ja, och åklagaren förstås. Men du är kanske på Flashback främst för nöjet att få vara otrevligt och inte för att bidra till en diskussion framåt?