Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen.1
Ja men ni står inte i någon rättighet att veta nått alls så länge ni inte är anhöriga och sedan att sitta och hänga ut människor som faktiskt kanske inte alls har med detta o göra. Det är en hemskt historia som har hänt säger inget annat om det. Men ingen annan har rätt att veta sanningen än hennes anhöriga verkligen inte vi människor som sitter på nätet och spanar

Berätta sanningen och slipp spekulationer då?
Du inser väl själv att det förr eller senare läcker ut via polisen ändå?
Citera
2023-02-13, 12:30
Medlem
Varför inte?

Citat:
Ja men ni står inte i någon rättighet att veta nått alls så länge ni inte är anhöriga och sedan att sitta och hänga ut människor som faktiskt kanske inte alls har med detta o göra. Det är en hemskt historia som har hänt säger inget annat om det. Men ingen annan har rätt att veta sanningen än hennes anhöriga verkligen inte vi människor som sitter på nätet och spanar
Citera
2023-02-13, 12:37
Medlem
Här hävdar Leif gw att mördaren tog vapnet i affären och även avsatte DNA på det. Jag har sett olika spekulationer i tråden så vad stämmer egentligen?

Eller har Leif druckit för mycket vin och missminner sig ?

Har polisen mordvapnet ?

https://www.tv4.se/artikel/2dBwCaqpe...emas-omoejligt
Citera
2023-02-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Här hävdar Leif gw att mördaren tog vapnet i affären och även avsatte DNA på det. Jag har sett olika spekulationer i tråden så vad stämmer egentligen?

Eller har Leif druckit för mycket vin och missminner sig ?

Har polisen mordvapnet ?

https://www.tv4.se/artikel/2dBwCaqpe...emas-omoejligt

Leif kan omöjligt ha stenkoll på detaljerna i varje brott som han tillfrågas om
Citera
2023-02-13, 13:28
Medlem
Alltså min bild av denna kvinna är att hon verkligen är någon som kan utnyttja det svenska systemet och samhället till 140%.

Det börjar i mer och mer framstå som att graviditeten snarare var något som hjälpte än försvårade för henne när hon begick brottet.

När svenskar har sett att hon varit gravid har de hjälpt henne och underlättat för henne och visat henne medkänsla. Bara en sån sak som att folk ger henne sitt säte på spårvagnen.

Att Marie har låtit henne vara kvar i affären efter stängning är inte ett dugg konstigt. Mörderskan kan ha frågat om hon fick sitta ner för att hon var trött och hade ont i ryggen. Mörderskan kan ha bett om att få stanna kvar lite till då det var jobbigt för henne att ta sig till syaffären och att det skulle vara jobbigt att för henne att ta sig till nästa affär. Eftersom att hon var höggravid kan hon lika gärna sagt att hon höll på att få värkar och att hon snart skulle föda.

Sure hon verkar ha försökt dölja sin graviditet inför vittnen, men när hon pratade med Marie efter stäningsdags kan hon lika gärna ha öppnat sin jacka för att visa upp sin graviditet.

Sedan har hon på ett ytterst lömskt sätt utnyttjat situationen för att mörda Marie.

Att hon senare har skaffat ännu flera barn med flera olika män visar starkt på att detta är ett av hennes manipulationstrick, "gravidtricket".

Till alla som av någon anledninge skulle kunna tänka sig att försöka försvara mörderskan vill jag bara säga detta:

Denna mörderska har betat av flera män under sitt liv. Hon har ständigt försökt att byta namn. Hon har gång på gång försökt skaffa sig en ställning där hon kan utnyttja någon, bland annat som god man. Hon har fått sin barn omhändertagna möjligen efter misshandel. Hon har använt lömskhet för att mörda.

Hon kan säkert har dragit en rejäl snyfthistoria om varför hon dödade Marie eller om varför hon är oskyldigt utpekad. Hon kommer ha en snyfthistoria som förklaring på allt konstigt som har hänt i hennes liv.

Antingen är hon världens mest otursförföljda kvinna eller så är hon en "Elizabeth Holmes"
Senast redigerad av mastareborg 2023-02-13 kl. 14:06.
Citera
2023-02-13, 13:46
Medlem
Citat:

Jag fick aldrig svar på min fråga hur du tror att det gått till. Du säger att det inte är som många tror. Hur tror du det gick till? Du måste ju rimligen ha en egen tes när du säger så.
Citera
2023-02-13, 14:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Kan vara bra att akta sig för personer om man inte vet något kan man bli nästa offer. Man har ett system där man låter farliga personer gå fri har du förslag hur man ska skydda sig?
Citera
2023-02-13, 15:20
Medlem
Vore bättre om X plus alla kriminella i hennes släkt utvisades, så slipper vi fler systembelastande babbar.
Citera
2023-02-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
Måste förmoda att hon är ingetdera!
Det är också därför hon går under radarn. Däremot har nog nog från tid till annan visat symptom på bägge, men tack vare att hon är, eller åtminstonde var liten och söt så tog man det inte på så stort allvar.

Hon ska laga sin drömmar nu när hon behöver vara stark
Att hon är specifikt intresserad av platsen har nog med tyg att göra och tillvägagångssättet indikerar personligt dödande med strikt personliga motiv, men det personliga motivet är personligt bara för utföraren och resten är magiska projektioner och handlar rimligen om mördarens egna brutna drömmar och återupprättelse som människa. Det skulle binda henne rimligare till personligt motiv och till platsen om hon drömmer om att vara mode designer eller textilkonstnärinna och så vidare.

Allt ska bli så bra & Nu sitter hon i kläm
Hennes redan sköra personlighet har kommit i kläm av någon händelse vilken helt och fullständigt ifrågasätter hennes kompetens att vara människa, kvinna. För en kvinna kan detta vara ett vårdnadsärende som håller på att gå åt pipan och en ny livsstil hon planerar att byta till tack vare att hon återuppstår där hon en gång slutade med sina magiska drömmar om berömd designer eller något sådant. Titta i vårdnadsärenden vid tidpunkten hos personer med ett missbrukar förflutet.

Lägg märke till att vi kan ha en kvinna här som andra tolkar som en kollega till Marie som spenderar lång tid i affären. Hon uppfattas nog ofta som mer söt och vek än som något annat och hon försvinner med en gång från alla spår. De spår som man letar i, visar sig senare vara falska.

Månader av planering ska nu möta verkligheten
Tar för givet att när Marie skulle stänga och här någonstans måste också kunden mer och skarpare börja angöra verkligheten och här finns nog också svårigheten vilket kunden uppfattar som hotfullt för hennes projekt, som trotts allt ska rädda henne och återupprätta andras bild av henne. Den som hindrar den personen där, utgör också ett hot mot personen enligt personen själv. Ett personlig mord där mördaren och Marie hade mycket gemensamt men inte kände varandra. Det är den spretigheten som gjort att fallet är olöst gissar jag. Samt att en del av motivbilden kan vara skriven i magisk skrift, vilken naturligtvis ingen utomstående kan se.
Ett intressant inlägg.
Citera
2023-02-13, 15:27
Medlem
Leuraedinezs avatar
Två användare som skriver exakt lika kasst och ifrågasätter vissa omständigheter med mordförloppet samt verkar stå på gm sida (varför?). Jag är övertygad att det var kvinnan som gjorde detta själv. Dels pga DNA och vittnesuppgifter SAMT att det fanns tydliga fotspår (blodavtryck) där man kunnat följa kvinnans förflyttning. Hade inte hon varit själv så hade rimligen funnits antydan till fler fotavtryck. Dessutom hade flickan klackskor i en viss storlek som matchar en kort kvinna och jag vet att polisen är helt säker på att hon var själv.

Precis i början av tråden fanns en användare som antytt att hen visste saker och jag tolkar av hens inlägg att fler visste men att man inte velat berätta. Jag är övertygad att familjen/släkten visste vad gm gjort och verkar ha gjort/gör allt för att skydda kvinnan. VIDRIGT!! Att man tar så lätt på en sådan fruktansvärd handling. Vilket jävla avskum och säger mycket om familjen.

Jag håller med de andra. Kvinnan ska ge en offentlig förklaring till varför hon gjorde som hon gjorde och ge en offentlig ursäkt till Maries familj. Sen tycker jag hon ska lämna landet för gott. Det är väl förhelvete det minsta hon kan göra om hon nu ändå slipper straff!?
Citera
2023-02-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Väldans vad moderatorerna är på hugget i denna tråd.

"Ditt inlägg har raderats i väntan på bedömning avseende brott mot regel 1.06"
Enbart för jag svarade "möjligtvis" på frågan om GM själv skrivit i tråden.

Verkar vara ett känsligt ämne. Sitter det månne en släkting till GM bland mods?

Tvivlar. Jag tror bara att detta har blivit ett otroligt känsligt ämne eftersom att kvinnan har någon nivå av skyddade uppgifter. Flashback ansvarar ju ändå för vad som skrivs här och kommer hållas ansvarigt om vi röjer henne.
Citera
2023-02-13, 15:40
Medlem
Det verkar uppenbarligen träffa rätt att gräva kring Horbocken m.fl. Så fortsätt med det tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in