2023-02-11, 18:45
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Stackars Maries anhöriga att rättvisan ej stått vid deras sida ännu. GM kommer kunna gå fri helt ostraffat hela livet troligtvis medans Maries familj får leva med sorg. Minns jag sett fallet på efterlyst för flera år sedan. Något jag grubblat på är vad sjutton har varit motivet? vad tror ni? lustmord? rån?
Hon försökte väl helt enkelt snatta något alternativt råna pengarna. Tror på det senare eftersom kassan försvann.

Ändå skönt att vi har ett namn i alla fall
Citera
2023-02-11, 18:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Hon försökte väl helt enkelt snatta något alternativt råna pengarna. Tror på det senare eftersom kassan försvann.

Ändå skönt att vi har ett namn i alla fall

Kan ju också vara att hon skulle snatta, men när hon blev stoppad så högg hon med saxen. Då BO låg kraftigt blödande på golvet så passade hon på att även ta dagskassan.
Citera
2023-02-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan ju också vara att hon skulle snatta, men när hon blev stoppad så högg hon med saxen. Då BO låg kraftigt blödande på golvet så passade hon på att även ta dagskassan.
Svårt att se att hon skulle vara där i flera timmar för att snatta en liten tygbit, än mindre mörda för en.
Citera
2023-02-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Hon blev ju misstänkt för misshandel av en person (målsägandes namn står som sekretess ) jag antar att det är ett av hennes barn och detta var redan 2018..

Fattar inte varför hon inte blev topsad redan då. Detta känns som tjänstefel av polis osv för vid denna tidpunkt hade man kunnat åtala henne (15 års preskribering på detta brott och då vid den tidpunkten hade det bara gått 13 år)

Polisen toppsar inte vid alla typer av brott. Om det var misshandel av sitt eget barn så fanns det ingen anledning. Det är först på senare år som polisen har kunnat söka brett efter träffar. Tidigare kunde de möjligen kolla om två dna prover matchade varandra.
Citera
2023-02-11, 18:53
Medlem
Rubertdrinkszs avatar
Citat:

Låter som riktiga psykopat tendenser. Det grova brottet som hon utförde har alltid gett hintar om att hon skulle ha varit väldigt narkotikapåverkad men nu börjar jag nästan se möjligheten att hon var faktiskt någorlunda nykter för gärningen och kanske inte alls var narkotikapåverkad.
Citera
2023-02-11, 18:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Svårt att se att hon skulle vara där i flera timmar för att snatta en liten tygbit, än mindre mörda för en.

Om hon nu var där i flera timmar.

Också märkligt att stanna i en butik i flera timmar för att genomföra ett rån.

Undrar hon berättat för någon om mordet?
Citera
2023-02-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ja, var inte den teorin redan avskriven? Utan att det fanns någon slags relation mellan henne och Marie?
Citera
2023-02-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Ja, var inte den teorin redan avskriven? Utan att det fanns någon slags relation mellan henne och Marie?
Släpp relationsbiten. Hade det funnits en relation hade mördaren hittats för länge sedan.

Typ som dubbelmordet i Linköping. Folk trodde på relation men det visade sig vara för varandra helt okända människor
Citera
2023-02-11, 18:56
Medlem
Citat:
Gäller det även om de topsade är av annat kön?

Hur menar du? Om någon i en misstänkts pappas släkt begår ett brott, så kanske den misstänkte inte matchar men däremot ett syskon, pga att de kanske helt ovetandes är halvsyskon, alltså den misstänkte har en annan pappa men vet inte om det. Det var så jag menade.

Kön spelar ingen roll i matchningen om de inte söker på enbart fader-dna eller moder-dna, vilket också går att göra så klart. Men polisen borde ha tillgång till bredare sök, dvs på båda föräldrarnas dna, om de gör släktsökningar. Men de har väl ett eget register och då är det matchningar med andra i det registret som gäller.
Citera
2023-02-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubertdrinksz
Låter som riktiga psykopat tendenser. Det grova brottet som hon utförde har alltid gett hintar om att hon skulle ha varit väldigt narkotikapåverkad men nu börjar jag nästan se möjligheten att hon var faktiskt någorlunda nykter för gärningen och kanske inte alls var narkotikapåverkad.
Lyssnar man på spotifydokumentären så har jag svårt att se henne som onykter. Sättet hon tar sig från platsen tyder på att hon är medveten om vad hon gör till 100 procent och tar sig ut när "kusten är klar" som polisen beskrev det.
Citera
2023-02-11, 19:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurrutiC
Hur menar du? Om någon i en misstänkts pappas släkt begår ett brott, så kanske den misstänkte inte matchar men däremot ett syskon, pga att de kanske helt ovetandes är halvsyskon, alltså den misstänkte har en annan pappa men vet inte om det. Det var så jag menade.

Kön spelar ingen roll i matchningen om de inte söker på enbart fader-dna eller moder-dna, vilket också går att göra så klart. Men polisen borde ha tillgång till bredare sök, dvs på båda föräldrarnas dna, om de gör släktsökningar. Men de har väl ett eget register och då är det matchningar med andra i det registret som gäller.

Jag menar så här:

Om en man topsas och misstänks för ett brott, bör det då kunna ”pinga till” om dennes syster lämnat DNA på en annan brottsplats?

Förstod jag dig rätt svarade du ja på den frågan.
Citera
2023-02-11, 19:02
Medlem
Citat:
Om hon nu var där i flera timmar.

Också märkligt att stanna i en butik i flera timmar för att genomföra ett rån.

Undrar hon berättat för någon om mordet?

Jag funderar också på detta, om någon i hennes närhet, familj, vänner, skola eller arbetskamrater, någonsin misstänkte något. Hon kan ju knappast ha fungerat helt som vanligt den närmaste tiden efteråt. Mordet var på nyheterna. Folk pratade om det. Det spekulerades. Vad hade hon för ursäkter till sitt beteende närmast efter, hur bortförklarade hon skadorna, med mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in