Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Nu tog du ju ett exempel på en spelare med en enorm talang som bara behöver en knuff i rätt riktning, det är därför Inter envisas med att behålla honom och ge honom chans efter chans. Att jämföra honom med en 40-årig botox beroende modell är ju inte samma sak. Jag säger inte att det Maldini gjort för Milan inte är bra, det är enormt. Men det räcker väl snart, killens knän kommer ju gå av om 3 veckor.
Ambrosini och Seedorf är ju vid en "vettig" ålder så att säga, men jag tycker personligen när en ute spelare är 40 år att det är dags att slänga upp skorna på hyllan och ge dem yngre spelarna en chans.
Tvivlar på att en Engelsk klubb skulle ha överseende med Adrianos beteende. Trots att han är en jättetalang så måste han få chansen för att uppnå sin vanliga standard, tålamod och ödmjukhet krävs och det finns mest av den varan i Italien. Du tycker inte du drar ner diskussionen till en ganska löjlig nivå när du kallar en av rossoneris största legender för "botoxberoende modell"?
Det kommer räcka när Maldini säger nej och vill lägga skorna på hyllan. Han gör ju jobbet ganska fint när han väl får spela, visst saknas snabbheten men positoinsspelet är fortfarande intakt. Han har skänkt 30 år av sitt liv och mer än 600 matcher till Milan. Om han inte är värdig ett antal inhopp mot Reggina och Siena vet jag inte om någon är det.
Anledningen till rossoneris poängtapp var anklagelser om fixade matcher, 15 minuspoäng som senare blev sänkt till åtta..