2008-10-23, 00:24
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Alltid detta eviga tjat om Milan och åldern på deras spelare. Varför inte bara acceptera att det är deras melodi? Personligen tycker jag att det är ett skönt initiativ och jag blir nästan lite varm inombords när jag tänker på hur de behandlar gamla spelare. Alla som en gång spelat i Milan tillhör familjen och är alltid uppskattade. Det är den känslan dagens moderna fotboll saknar, en tacksamhet från klubben som utmynnar i en tacksamhet hos spelaren. Se bara på Adriano, hur många chanser hade han fått i England till en comeback? Hade garanterat åkt ut med huvudet före eller hamnat i frysboxen. Jag älskar det. Sluta klanka ner på något vackert.

Ambrosini är fantastisk och Seedorf har snarare blivit bättre med åren.

Nu tog du ju ett exempel på en spelare med en enorm talang som bara behöver en knuff i rätt riktning, det är därför Inter envisas med att behålla honom och ge honom chans efter chans. Att jämföra honom med en 40-årig botox beroende modell är ju inte samma sak. Jag säger inte att det Maldini gjort för Milan inte är bra, det är enormt. Men det räcker väl snart, killens knän kommer ju gå av om 3 veckor.

Ambrosini och Seedorf är ju vid en "vettig" ålder så att säga, men jag tycker personligen när en ute spelare är 40 år att det är dags att slänga upp skorna på hyllan och ge dem yngre spelarna en chans.
Citera
2008-10-23, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Nu tog du ju ett exempel på en spelare med en enorm talang som bara behöver en knuff i rätt riktning, det är därför Inter envisas med att behålla honom och ge honom chans efter chans. Att jämföra honom med en 40-årig botox beroende modell är ju inte samma sak. Jag säger inte att det Maldini gjort för Milan inte är bra, det är enormt. Men det räcker väl snart, killens knän kommer ju gå av om 3 veckor.

Ambrosini och Seedorf är ju vid en "vettig" ålder så att säga, men jag tycker personligen när en ute spelare är 40 år att det är dags att slänga upp skorna på hyllan och ge dem yngre spelarna en chans.

Milan har en konstig policy. När Maldini vilas så kommer nån random Italienare in istället. I de flesta lagen brukar den killen då vara runt 22-23 kanske, men i Milans fall är han typ född 79, och man tänker vem i helvete är det där?
Citera
2008-10-23, 02:51
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Fan vad glad jag är åt Ronaldinho. Har alltid gillar honom och tyckte det var helkul att han gick till en sympatisk klubb.

Hehe, "sympatisk klubb".

EDIT: läst igenom ännu fler inlägg nu. Helt seriöst, hur kan så många sitta och stödja och snacka om framtiden för den där jävla fascistiska fuskarklubben? Ryser i hela kroppen.
Senast redigerad av 91:an Karlsson 2008-10-23 kl. 02:59.
Citera
2008-10-23, 10:41
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Milan har en konstig policy. När Maldini vilas så kommer nån random Italienare in istället. I de flesta lagen brukar den killen då vara runt 22-23 kanske, men i Milans fall är han typ född 79, och man tänker vem i helvete är det där?

Daniele Bonera . Lite synd då han var en stor talang i Parma men går i samma fotspår som Alberto Gilardino är känslan.
Citera
2008-10-23, 13:19
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Hehe, "sympatisk klubb".

EDIT: läst igenom ännu fler inlägg nu. Helt seriöst, hur kan så många sitta och stödja och snacka om framtiden för den där jävla fascistiska fuskarklubben? Ryser i hela kroppen.

På vilket sätt är det en fuskarklubb enligt dig?
Citera
2008-10-23, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
På vilket sätt är det en fuskarklubb enligt dig?

De fick minuspoäng, men kan fan inte minnas varför (nån som kan hjälpa mig här?) jag tycker dock ändå Milan är en sympatisk klubb.
Citera
2008-10-23, 13:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ

Tvivlar på att en Engelsk klubb skulle ha överseende med Adrianos beteende. Trots att han är en jättetalang så måste han få chansen för att uppnå sin vanliga standard, tålamod och ödmjukhet krävs och det finns mest av den varan i Italien. Du tycker inte du drar ner diskussionen till en ganska löjlig nivå när du kallar en av rossoneris största legender för "botoxberoende modell"?

Det kommer räcka när Maldini säger nej och vill lägga skorna på hyllan. Han gör ju jobbet ganska fint när han väl får spela, visst saknas snabbheten men positoinsspelet är fortfarande intakt. Han har skänkt 30 år av sitt liv och mer än 600 matcher till Milan. Om han inte är värdig ett antal inhopp mot Reggina och Siena vet jag inte om någon är det.

Anledningen till rossoneris poängtapp var anklagelser om fixade matcher, 15 minuspoäng som senare blev sänkt till åtta..
Citera
2008-10-23, 13:36
Bannlyst
Citat:
Tvivlar på att en Engelsk klubb skulle ha överseende med Adrianos beteende. Trots att han är en jättetalang så måste han få chansen för att uppnå sin vanliga standard, tålamod och ödmjukhet krävs och det finns mest av den varan i Italien. Du tycker inte du drar ner diskussionen till en ganska löjlig nivå när du kallar en av rossoneris största legender för "botoxberoende modell"?

Det kommer räcka när Maldini säger nej och vill lägga skorna på hyllan. Han gör ju jobbet ganska fint när han väl får spela, visst saknas snabbheten men positoinsspelet är fortfarande intakt. Han har skänkt 30 år av sitt liv och mer än 600 matcher till Milan. Om han inte är värdig ett antal inhopp mot Reggina och Siena vet jag inte om någon är det.

Anledningen till rossoneris poängtapp var anklagelser om fixade matcher, 15 minuspoäng som senare blev sänkt till åtta..

Dessa anklagelser borde ju varit sanna då de fick ett straff?
Citera
2008-10-23, 13:44
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Dessa anklagelser borde ju varit sanna då de fick ett straff?

Kan man tycka. Men det var och är en jävla soppa, frågan är om det någonsin kommer bli helt glasklart. Vad vi kan konstatera är att Moggi och den gamla damen var spindeln i nätet tillsammans med domarkåren. Straffen är till viss del ett jävla skämt. Avstängning på livstid är det ända rätta men vi lägger den här sörjan bakom oss för gott nu...
Citera
2008-10-23, 13:53
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Moggi

Stor han är ändå.
Citera
2008-10-23, 15:27
Bannlyst
Citat:

CFC skulle nog sparka han fortare än kvickt, men jag tror både att Arsenal och United skulle ge en liknande behandling.
Citera
2008-10-23, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
CFC skulle nog sparka han fortare än kvickt, men jag tror både att Arsenal och United skulle ge en liknande behandling.

Mena, för Saha lirade ju inte alls i United i typ fyra år och var skadad i tre år, men visst, inga engelska lag ger nån en chans.

Vore ju idiotiskt av Inter att inte ge en chans till Adriano, så bra som han kan vara så vore det ju sjukt. Nu visade det ju sig vara smart också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in