2008-08-31, 19:19
Medlem
alpha-betas avatar
Roma

Kan inte tyvärr säga att jag var så imponerad av Romas spel, undra om inte avsaknaden av Totti skapar förvirring i laget? Tycker mig ändå se mycket potential och ser fram emot ett härligt fotbollsår för Romas del, forza roma!
Citera
2008-08-31, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Inzaghi brände chans per chans.

Alltså Inzaghi... jag vet inte... är det inte dags att lägga skorna på hyllan?
Citera
2008-08-31, 20:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Alltså Inzaghi... jag vet inte... är det inte dags att lägga skorna på hyllan?
Absout inte, Inzaghi är en fröjd att skåda. Finns nog ingen spelare som utstrålar så mycket känslor vid missad målchans.
Citera
2008-08-31, 20:04
Bannlyst
Inget spel för Albin Ekdahl idag. Inte ens på bänken som en av sex avbytare.
Var ju det man kunde räkna ut med stortån att han inte skulle platsa när det kom till kritan. De har ju haussat upp honom så mycket härhemma bara för att han fått spela några träningsmatcher.

Olle Mellberg lirar däremot från start för Juventus.
Citera
2008-08-31, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Absout inte, Inzaghi är en fröjd att skåda. Finns nog ingen spelare som utstrålar så mycket känslor vid missad målchans.

Det skulle väl vara det då
Citera
2008-08-31, 20:32
Medlem
4522s avatar
Gillar när Inzaghi blir skjuten på axeln, bollen studsar in i mål och han springer ut till hörnflaggan för att fira som en tok! Eller när han bli avvinkad för offside, ett minspel värdigt dramaten ..
Citera
2008-08-31, 21:03
Bannlyst
Hur många var det på Romas premiärmatch, 15 000? För fan. Jag hade för mig att de brukade ha typ fullsatt.
Citera
2008-08-31, 21:07
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Hur många var det på Romas premiärmatch, 15 000? För fan. Jag hade för mig att de brukade ha typ fullsatt.
inte så länge ultras regerar i Italiensk fotboll vilket skrämmer bort barnfamiljer.
Citera
2008-08-31, 21:22
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Hellre 15 000 supportrar än 60 000 gulingar.
Citera
2008-08-31, 21:23
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
??
Citera
2008-08-31, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen

Jag sa bara, vafan lackar du för? Och vilka har 60 000 gulingar?! Ingen kul att diskutera när du ska överdriva så jävla mycket.
Citera
2008-08-31, 21:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
inte så länge ultras regerar i Italiensk fotboll vilket skrämmer bort barnfamiljer.

Vilket skitsnack, lägg verkligen inte crap på ultras. Har du varit på en italiensk fotbollsmatch eller?

Det syns väldigt tydligt att det är en premiärmatch, iallafall i Fiorentinas läger. Mycket oskärpa, dåligt samspel och inget direkt flyt i spelet. Man slår bort för mycket enkla bollar som Juventus kan bryta och komma rättvända. Den enda som lever upp till sin standard är egentligen Santana som briljerar lite titt som tätt. Gilardino är osynlig som vanligt, jag var tveksam till om han skulle få en nytändning och är det fortfarande. Längesen jag såg Fiorentina såhär blekt hemma på Artemio.

Juventus å andra sidan gör det riktigt bra och nyförvärven känns nyttiga. Poulsen på mitten är jag mest imponerad över, även om han tog ett stort ansvar i Sevilla också. Slår egentligen inte en passning fel utan levererar alltid något med tanke bakom. Sen verkar Mellberg har växt en halv meter efter flytten till Juventus? Riktigt kul att se hans självförtroende och killer instinct komma till sin rätt även i Italien. Mäktig rusch upp för mittplanen! Amauri skapar lägen men känns lite valpig med bollen.

Det här borde Juventus plocka hem ganska enkelt om inte någon ändring av matchbilden sker till andra halvlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in