Citat:
Ursprungligen postat av Relay
inte så länge ultras regerar i Italiensk fotboll vilket skrämmer bort barnfamiljer.
Vilket skitsnack, lägg verkligen inte crap på ultras. Har du varit på en italiensk fotbollsmatch eller?
Det syns väldigt tydligt att det är en premiärmatch, iallafall i Fiorentinas läger. Mycket oskärpa, dåligt samspel och inget direkt flyt i spelet. Man slår bort för mycket enkla bollar som Juventus kan bryta och komma rättvända. Den enda som lever upp till sin standard är egentligen Santana som briljerar lite titt som tätt. Gilardino är osynlig som vanligt, jag var tveksam till om han skulle få en nytändning och är det fortfarande. Längesen jag såg Fiorentina såhär blekt hemma på Artemio.
Juventus å andra sidan gör det riktigt bra och nyförvärven känns nyttiga. Poulsen på mitten är jag mest imponerad över, även om han tog ett stort ansvar i Sevilla också. Slår egentligen inte en passning fel utan levererar alltid något med tanke bakom. Sen verkar Mellberg har växt en halv meter efter flytten till Juventus? Riktigt kul att se hans självförtroende och killer instinct komma till sin rätt även i Italien. Mäktig rusch upp för mittplanen! Amauri skapar lägen men känns lite valpig med bollen.
Det här borde Juventus plocka hem ganska enkelt om inte någon ändring av matchbilden sker till andra halvlek.