2008-08-30, 09:25
Medlem
Jag tycker att värvningen av Menez visar på att Roma inte siktar på lo scudetto denna säsong utan alltmer börjar planera för ett liv utan Totti. Ett köp av t ex Suazo hade gett en annan signal. Suazo, som var ”bästa utlänning” i Serie A 2006, försvinner nu istället till Benfica.

Samtidigt så tror jag att det är ett klokt val på sikt eftersom Roma inte längre verkar kunna luta sig mot Totti framöver. Kul också att talanger samlas i mängder i Serie A.

Spännande match ikväll mellan Sampdoria och Inter. Inter är naturligtvis starkast, men när Cassano är i form kan allt hända.
Citera
2008-08-30, 10:25
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Känns som att det behövs mer sådana värvningar och färre av typen Riise som i mitt tycke är en ganska medioker spelare...
Riise är en fullgod vänsterback. Stabil och placeringssäker. Det sista väger upp hans något bristande snabbhet. Större chans att Baptista blir en dålig värvning än Riise.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker att värvningen av Menez visar på att Roma inte siktar på lo scudetto denna säsong utan alltmer börjar planera för ett liv utan Totti. Ett köp av t ex Suazo hade gett en annan signal. Suazo, som var ”bästa utlänning” i Serie A 2006, försvinner nu istället till Benfica.
Det kommer bli en jobbig säsong om Totti fortsätter vara skadetyngd, inget snack. Men i det fallet känns det som att en ev. värvning av Suazo kunde kvittat. Jag hade inte velat se honom i Romatröjan. Han visade ju prov på sin lojalitet nu när han sticker till Portugal så fort han inte fick tillräckligt med speltid i Inter. Hade han gjort likadant hos Roma om Totti varit hel?
Citera
2008-08-30, 10:49
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Samtidigt så tror jag att det är ett klokt val på sikt eftersom Roma inte längre verkar kunna luta sig mot Totti framöver. Kul också att talanger samlas i mängder i Serie A.

Spännande match ikväll mellan Sampdoria och Inter. Inter är naturligtvis starkast, men när Cassano är i form kan allt hända.

Jag förstår inte riktigt vilken roll du vill se Suazo i, då det är mer av en ytter - Menez - som vi är i behov av. Som ensam anfallare finns redan Totti, Vucinic, Baptista och Montella. Menez däremot kan gå rakt in i elvan på till exempel mancinis yttermittfältsposition.
Citera
2008-08-30, 11:14
Medlem
Pumpkings avatar
dags att tippa säsongen;

1. Roma
2. Inter
3. Milan
4. Juventus
5. Fiorentina
6. Napoli
7. Sampdoria
8. Lazio
9. Udinese
10. Atalanta
11. Torino
12. Genoa
13. Palermo
14. Cagliari
15. Catania
16. Bologna
17. Reggina
18. Chievo
19. Siena
20. Lecce

Baserar juve/fiorentinas svala placeringar i relation till att de kommer satsa på CL. Tycker egentligen att de är starkare än Milan, men Milan måste ju ha som mål att komma topp 4, därför blir de 3:a.

Roma som segrare är visst önsketänkande, men som Menez själv säger; "Roma spelar bäst fotboll i Italien" Om vi bara kan vinna dedär matcherna mot Siena denna säsongen så..
Citera
2008-08-30, 12:49
Medlem
Snoppzors avatar
20. Lecce
19. Reggina
18. Siena
17. Calgari
16. Bologna
15. Chievo
14. Catania
13. Atalanta
12. Torino
11. Palermo
10. Genoa
9. Lazio
8. Napoli
7. Sampdoria
6. Udinese
5. Fiorentina
4. Milan
3. Roma
2. Juventus
1. Inter

Även om jag håller på Roma tror jag inte det räcker hela vägen i år.
Senast redigerad av Snoppzor 2008-08-30 kl. 12:51.
Citera
2008-08-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag förstår inte riktigt vilken roll du vill se Suazo i, då det är mer av en ytter - Menez - som vi är i behov av. Som ensam anfallare finns redan Totti, Vucinic, Baptista och Montella. Menez däremot kan gå rakt in i elvan på till exempel mancinis yttermittfältsposition.

Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Det kommer bli en jobbig säsong om Totti fortsätter vara skadetyngd, inget snack. Men i det fallet känns det som att en ev. värvning av Suazo kunde kvittat. Jag hade inte velat se honom i Romatröjan. Han visade ju prov på sin lojalitet nu när han sticker till Portugal så fort han inte fick tillräckligt med speltid i Inter. Hade han gjort likadant hos Roma om Totti varit hel?

Min åsikt är att Totti borde göra en ”Baggio” för att förlänga sin karriär, dvs att i slutskedet av sin karriär utnyttja sin överlägsna speluppfattning och teknik till att bli den fantastiska framspelaren som han fortfarande har kapacitet att vara ett antal år till. Den perfekta partnern är då en snabb och teknisk spelare, som dessutom är en klinisk avslutare, dvs Suazo.

Suazo skulle dessutom ge Roma ytterligare en dimension då de är tillbakatryckta och får förlita sig på snabba kontringar.

Angående hans lojalitet så stavas anledningen till att han lämnar Inter framförallt ”Balotelli”, en framtidsman med samma förutsättningar som han själv (förmodligen t o m bättre). Hans 8 år i Cagliari, då han bl a följde med dem ner i Serie B, visar att det inte finns något fel på hans lojalitet.
Citera
2008-08-30, 15:51
Medlem
Relays avatar
Varför tippar ni alla Napoli så högt? dom var ju nykomlingar förra säsongen och jag tror knappast dom redan blivit så bra, att dom ska bli stabilt mittenlag redan?
Citera
2008-08-30, 15:57
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Varför tippar ni alla Napoli så högt? dom var ju nykomlingar förra säsongen och jag tror knappast dom redan blivit så bra, att dom ska bli stabilt mittenlag redan?
De är ju ett klassiskt Serie A-lag. Det är ju inte direkt Chievo eller Lecce vi snackar här. De kom ju 8:a förra året och med den trupp de har ska de minst kunna göra något liknande det här året.

Sen har de ju två av serie a:s absolut bästa unga spelare. Hamsik och Lavezzi.
Citera
2008-08-30, 16:00
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
De är ju ett klassiskt Serie A-lag. Det är ju inte direkt Chievo eller Lecce vi snackar här. De kom ju 8:a förra året och med den trupp de har ska de minst kunna göra något liknande det här året.

Sen har de ju två av serie a:s absolut bästa unga spelare. Hamsik och Lavezzi.
Men innan dom kom upp så hade dom harvat i lägre divisoner i flera år. Sådant borde ju ändå sätta sina spår det är ju knappast så att dom bara var nere i Serie B endast en säsong som Juventus var.
Citera
2008-08-30, 16:07
Medlem
zzwampens avatar
Ja, men det var ju pga ekonomiska problem. Det fanns nog ingen som inte trodde att Napoli skulle vara tillbaka inom några år efter konkursen.
Citera
2008-08-30, 18:29
Medlem
Citat:

Jag tycker att värvningen av Menez visar på att Roma siktar på lo scudetto denna säsong.

Menez är, trots sin ringa ålder, redan en fenomenal lirare som kommer matchas in och få mycket speltid tror jag. Han är Mancinis ersättare, men kan även spela bakom Totti, kostar samma pengar, men är som sagt 7 år yngre. De har båda liknande spelstil, dvs snabba, grymt tekniska och bra en mot en.

Suazo hade ju ingen skoj säsong i Inter. Jag tycker Suazo är en grym lirare, men ser Menez som än sååå mycket mer passande spelare att ersätta Mancini än Suazo, även kortsiktigt. Suazo gör sig bäst som anfallare, han är en striker och processen att omskola Suazo till en bra ytter ser jag jämnbördig med processen det kommer ta för Menez att anpassa sig till den italienska fotbollen.

Summering: Jag tror stenhårt på Menez. En helt underbar värvning enligt mig. Bara han klarar pressen från staden o fansen. Vi måste dock ge honom tid, vi kan inte räkna med under direkt. Forza Roma, och ikväll, Cassano!
Citera
2008-08-30, 18:44
Medlem
vilken kanal sänder Serie A iår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här