Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker att värvningen av Menez visar på att Roma inte siktar på lo scudetto denna säsong utan alltmer börjar planera för ett liv utan Totti. Ett köp av t ex Suazo hade gett en annan signal. Suazo, som var ”bästa utlänning” i Serie A 2006, försvinner nu istället till Benfica.
Samtidigt så tror jag att det är ett klokt val på sikt eftersom Roma inte längre verkar kunna luta sig mot Totti framöver. Kul också att talanger samlas i mängder i Serie A.
Spännande match ikväll mellan Sampdoria och Inter. Inter är naturligtvis starkast, men när Cassano är i form kan allt hända.
Jag tycker att värvningen av Menez visar på att Roma siktar på lo scudetto denna säsong.
Menez är, trots sin ringa ålder, redan en fenomenal lirare som kommer matchas in och få mycket speltid tror jag. Han är Mancinis ersättare, men kan även spela bakom Totti, kostar samma pengar, men är som sagt 7 år yngre. De har båda liknande spelstil, dvs snabba, grymt tekniska och bra en mot en.
Suazo hade ju ingen skoj säsong i Inter. Jag tycker Suazo är en grym lirare, men ser Menez som än sååå mycket mer passande spelare att ersätta Mancini än Suazo, även kortsiktigt. Suazo gör sig bäst som anfallare, han är en striker och processen att omskola Suazo till en bra ytter ser jag jämnbördig med processen det kommer ta för Menez att anpassa sig till den italienska fotbollen.
Summering: Jag tror stenhårt på Menez. En helt underbar värvning enligt mig. Bara han klarar pressen från staden o fansen. Vi måste dock ge honom tid, vi kan inte räkna med under direkt. Forza Roma, och ikväll, Cassano!