2008-08-11, 19:12
Medlem
zzwampens avatar
Hmm...http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=814490

Zanetti och Marchionni skadade. Nedved avstängd. Marchisio och Giovinco på OS.

Öppnar för Ekdal mot Artmedia månne?
Citera
2008-08-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Varför inte. Han har ju lirat en hel del på försäsongen. Vore riktigt kul om han får spela
Citera
2008-08-11, 20:55
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:

Har jag svårt att se. Tror snarare att på en 4-3-3 med Poulsen-Sissoko-Camo. Framförallt eftersom Ranieri uttalat sig om att han inte kommer prioritera nyförvärven i de här viktiga mathcerna.

Några här som är juventini btw?
Citera
2008-08-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anal_Cradle
Har jag svårt att se. Tror snarare att på en 4-3-3 med Poulsen-Sissoko-Camo. Framförallt eftersom Ranieri uttalat sig om att han inte kommer prioritera nyförvärven i de här viktiga mathcerna.

Några här som är juventini btw?

Poulsen är väl ett nyförvärv?
Citera
2008-08-11, 22:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife

Sissoko är ju halvt nyförvärv han också ^^
Citera
2008-08-11, 23:56
Bannlyst
Har sett Juventus under försäsongen och de spelar väldigt bra, dock förstår jag inte varför Iaqutina vill vara kvar/inte blir såld? Juventus har redan Amauri, Del Piero och Trezeguet i anfallet
Citera
2008-08-12, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Har sett Juventus under försäsongen och de spelar väldigt bra, dock förstår jag inte varför Iaqutina vill vara kvar/inte blir såld? Juventus har redan Amauri, Del Piero och Trezeguet i anfallet

Håller med. Han är på tok för bra för att att hållas på bänken.
Vad finns det för lag som skulle behöva förstärkning på forwardssidan?
Citera
2008-08-12, 16:49
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:

Ja, det är han. Men eftersom Zanetti nu är skadad samt att Juve knappast vill spela Tiago pga att de inte vill spela han i CL så att de alltjämt har möjlighet att sälja honom till ett tag som spelar i CL nästa år.

Summa sumarum: De innermittfälltare som finns att tillgå är alltså Sissoko (knappast halv nyförvärv då han spelade i princip alla matcher efter att han kom i vintras), Poulsen och Ekdal. Marchisio är i Peking som ni säkert vet. Det betyder att han måste använda ett nyförvärv i mitten om han inte väljer att dra in Camo centralt, men det är knappast troligt eftersom Marchionni är skadad.

Det jag menade med att inte använda nyförvär var på de platser där det finns flera alternativ. Att t ex Legro kan peta Mellberg och att Amauri antagligen inte får starta.

Jag tror på antingen en 4-4-2 med:
Buffon

Zebina, Legro/Mellberg, Chiellini, Molinaro

Camo, Sissoko, Poulsen, razzo

Trez, Del Piero

Alternativt en 4-3-3:
-II-

-II-

Camo, Sissoko, Poulsen

Iquinta, Trez, Del Piero
Citera
2008-08-12, 16:54
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:
Håller med. Han är på tok för bra för att att hållas på bänken.
Vad finns det för lag som skulle behöva förstärkning på forwardssidan?

Det diskuterades under mercaton om byten mellan Juve och Napoli/Roma med Hamisk eller Aquilani. Men ingen av de två andra klubbarna ville byta(självklart +cash) och Iquinta blev kvar. Han är lojal och Juves tifosi älskar honom för han uppoffrande spelstil. Angående affärens med Napoli så sa bl a ägaren, Di Laurentiis, att Hamsik var värd minst 10 ggr så mkt som Iquinta. Kanske en liten överdrift, men Hamsik är bra, väldigt bra.
Citera
2008-08-12, 17:08
Medlem
zpaxens avatar
Jag har nu flyttat till ett comhem hus och vill kunna se på Italiensk fotboll, främst Lazio. Vilken/vilka kanaler behöver jag ha för att se Lazio. Finns det någon man kan beställa som visar alla?
Citera
2008-08-12, 17:51
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Jag har nu flyttat till ett comhem hus och vill kunna se på Italiensk fotboll, främst Lazio. Vilken/vilka kanaler behöver jag ha för att se Lazio. Finns det någon man kan beställa som visar alla?
Canal Plus och tv4sport visar Serie A.

Sen vet jag inte om man kan beställa några andra kanaler som sänder Serie A men om du vill titta på alla Lazios matcher är det bara att kolla på datorn. Så länge du har tillgång till dator och internet dvs.
Citera
2008-08-12, 18:37
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:
Canal Plus och tv4sport visar Serie A.

Sen vet jag inte om man kan beställa några andra kanaler som sänder Serie A men om du vill titta på alla Lazios matcher är det bara att kolla på datorn. Så länge du har tillgång till dator och internet dvs.

När man har Com hem kan även beställa typ "mina favoriter", då man får välja upp till åtta kanaler för ngt bestämt pris. Där kan man bl a välja Rai Uno, Due och Tre har jag för mig. Vet iofs inte hur mkt Serie A Rai visar nu för tiden.

Men annars är det väl bara som zzwampen säger. Du får helt enkelt kolla på stream eller hoppas att tv4sport -och plus visar Lazios matcher. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in