2008-08-27, 23:42
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieClassic
Härligt! Känns precis som den spelartyp Roma behöver.

Får hoppas det, har inte sett så mycket av honom. Verkar va lite av Vucinic-stuk på honom, kan spela både anfall/ytter.

Fast jag är fortfarande sur över att Rosi och Cerci blev ivägskickade igen. Dock ser det ut som Okaka stannar.
Citera
2008-08-27, 23:45
Medlem
CharlieClassics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Får hoppas det, har inte sett så mycket av honom. Verkar va lite av Vucinic-stuk på honom, kan spela både anfall/ytter.

Fast jag är fortfarande sur över att Rosi och Cerci blev ivägskickade igen. Dock ser det ut som Okaka stannar.

Nej, jag har inte heller sett så mycket av honom men tycker det känns så jävla grande att vi kan börja locka lite lovande & hungriga spelare till oss igen.
Citera
2008-08-27, 23:55
Medlem
Riktigt jävla gött att Bologna är tillbaka i finrummet igen. Med rutinerade värvningar som Di Vaio, Damiano Zenoni och Volpi samt veteranen och fenomenet Antonioli i kassen kan det inte gå fel. Helt klart kan man hoppas på en topp-10 placering.
Citera
2008-08-28, 12:51
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Riktigt jävla gött att Bologna är tillbaka i finrummet igen. Med rutinerade värvningar som Di Vaio, Damiano Zenoni och Volpi samt veteranen och fenomenet Antonioli i kassen kan det inte gå fel. Helt klart kan man hoppas på en topp-10 placering.

Jag håller med om att det är kul med Bologna i år, men jag håller inte riktigt med om att de där värvningarna är så jättebra. Di Vaio gjorde inget rätt i Genoa och när var han senast bra? Zenoni och Volpi tillför väl rutin men ingen spets direkt, blir nog att kriga om nytt kontrakt tror jag.

Igår så blev det som väntat klart med Viola till CL igen. Fantastiskt roligt men det kommer också innebära en ökad arbetsbelastning på truppen vilket kan smitta av sig på ligaspelet, bara hoppas att många nyförvärv fungerar så ska man kunna slåss på två fronter.

Prandelli kan han.
Citera
2008-08-28, 13:50
Medlem
4522s avatar
Prandelli måste vara en av ligans skönaste tränare både på och utanför planen. Alltid träffsäker när det gäller stilen, starkt att komma tillbaka efter förlusten av hans fru och han verkar oerhört karismatisk. Det blir inte direkt sämre av att han har en sällsynt fingertoppskänsla när det gäller fotbollen. Han får en del mediokra spelare att blomma ut och axla tungt ansvar.

När det gäller Bologna så ska de givetvis ligga i högsta divisionen, en anrik klubb i deras klass tillför så mycket mer till fotbollen. Basketen kan behöva lite konkurrens och det lär nog bli lapp på luckan en hel del matcher. Laget kan nog överraska om man får lite medgång i början, det är en bra mix av rutinerade och hungriga spelare. Mudingayi och Coda är riktigt, riktigt intressanta och jag hoppas den sistnämnda kan få lite speltid. Mudingayi räknar jag med från start, sen är Volpi alltid Volpi. En skön lirare.

Tyvärr, så är mina upplevelser av staden Bologna allt annat än goda. Men jag rörde mig nog i fel kvarter mer eller mindre hela tiden. Bara massa löst och nedrökt drägg som jag gissar pluggar på Universitetet. Sen såg jag bara damm och industrier vart jag än gick. Det är därför norra Italien känns sådär...
Citera
2008-08-28, 16:48
Medlem
bravehs avatar
Vilken är den mest kända kvartersklubben i Italien som spelat i Serie A (och idag spelar i antingen Serie A eller Serie B) ?
Citera
2008-08-28, 18:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Vilken är den mest kända kvartersklubben i Italien som spelat i Serie A (och idag spelar i antingen Serie A eller Serie B) ?
Chievo?
Citera
2008-08-28, 21:06
Medlem
Pumpkings avatar
Nu är Jérémy Menez officiellt klar för Roma! Underbart! Någon som vet summan?
Citera
2008-08-28, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino

Di Vaio vettefan om han är så bra? Han var bra för ett gäng år sedan när han fortfarande spelade i Italien. Sen har det dalat. Vet inte hur han spelat i Genoa, det kan säkert någon annan bättre. Kan tänka mig att han tappat lite fart och det var väl ändå det han var bäst på, genombrotten osv.
Citera
2008-08-29, 20:26
Medlem
De Miros avatar
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=839032
Brocchi till Lazio, totalt menlös värvning av Lotito.
Citera
2008-08-29, 20:34
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Chievo?
Tack!
Citera
2008-08-29, 22:30
Medlem
alpha-betas avatar
Menez

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Nu är Jérémy Menez officiellt klar för Roma! Underbart! Någon som vet summan?

Jag har inte sett Menez spela men att han jämförs med Zidane känns hoppfullt Känns som att det behövs mer sådana värvningar och färre av typen Riise som i mitt tycke är en ganska medioker spelare...Två dagar kvar gott folk! Digitalboxen är på plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in