Citat:
Ursprungligen postat av zach
Förstår du pratar om person likt nedanstående, Brille......
Du glömde visst även skriva att dom va utspelad på Olimpico mot Roma (och kom fan inte å påstå att avancemanget va särskilt välförtjänt) och att Roma va närma seger även på planen (på läktaren så va det fullständig kross) för ett par år sen, en match som slutade 1-1 efter mål av Cassano (glömt vilket år).
Tillbaka till Brille och hans alltid läsvärda inlägg,
Gillar dina svordomar haha... Muntrar upp mig att fler är less på anglofilerna... Men instämmer inte till fullo i det du skriver.
Visst, rent objektivt känns Juve som en rätt skön injektion i det stela Italien, men Milan känns svajigare än på länge med Berluscas allt tunnare plånbok (och avtagande intresse?) och Inter ger jag inte mycket för trots deras inhemska dominans. Ta bort Zlatan och känns som laget är rätt grått och tråkigt, för att inte säga försvagat. Och just det verkar ju inträffa. Och förstärker gör dom med spelare a la Milito... Ok, han kan bevisligen göra mål, men sådana nyförvärv försvagar inte CL-konkurrenterna utan Inters sparringpartners till vardags. Och tveksamt om det för Inter närmare internationella bucklor.
Bakom dom, drygt 10 mil bakom dom, finns Roma och främst Viola. Med ägare med plånbok kanske Roma kan utmana, men Totti blir som du skriver inte yngre och hemskt mycket kommer försvinna med honom, och då tänker jag inte på hans spel, utan hans "PR-värde" eller hur man nu ska definera det. Viola gillar jag, men de lär även i fortsättningen få satsa på 4:de platsen, om nu inte Romas ägandeform förändras. Genoa känns lite Viola light på nåt vis. Sympatiska men svaga, både på planen och fotbollspolitiskt, och tror inte dom håller i mer än max 2 säsonger till. Sen ett gäng mittenlag, som förvisso inte är helt värdelösa men ändå inte lär bli mer än just lag för mitten av tabellen, även om nåt av lagen kanske kan sprattla till nåt år... för att då typ nå till en femteplats.
Å visst, azzurrini må säkert vara en titelkandidat i sommar och azzurri är med stormsteg på g till VM, men jag ser ingen ny Nesta, Cannavaro eller Totti någonstans. En massa intressanta respektive klart godkända spelare, men väldigt få med nåt utöver det vanliga...
...som Gaetano D´Agostino.
Har nån sjuk fetisch för spelare andra inte riktigt hört talas om och Gaetano är/var liksom en av dom. Fram till nu. Så nu får väl jag leta reda på nån ny att halvt stalka så här på distans, men tills jag hittar något lämpligt offer så glädjer jag mig att andra nu fått upp ögonen för honom.
Misshandlad i Roma men äntligen, äntligen ett om än sent men likförbannat stort steg i den riktning inte bara jag förväntade mig av honom.
En juventino på väg till Juve. Givetvis inte bara det får mig att tro på Juve. Om sisådär 2 säsonger.
Men fram till dess så...

Du glömde visst även skriva att dom va utspelad på Olimpico mot Roma (och kom fan inte å påstå att avancemanget va särskilt välförtjänt) och att Roma va närma seger även på planen (på läktaren så va det fullständig kross) för ett par år sen, en match som slutade 1-1 efter mål av Cassano (glömt vilket år).
Tillbaka till Brille och hans alltid läsvärda inlägg,
Gillar dina svordomar haha... Muntrar upp mig att fler är less på anglofilerna... Men instämmer inte till fullo i det du skriver.
Visst, rent objektivt känns Juve som en rätt skön injektion i det stela Italien, men Milan känns svajigare än på länge med Berluscas allt tunnare plånbok (och avtagande intresse?) och Inter ger jag inte mycket för trots deras inhemska dominans. Ta bort Zlatan och känns som laget är rätt grått och tråkigt, för att inte säga försvagat. Och just det verkar ju inträffa. Och förstärker gör dom med spelare a la Milito... Ok, han kan bevisligen göra mål, men sådana nyförvärv försvagar inte CL-konkurrenterna utan Inters sparringpartners till vardags. Och tveksamt om det för Inter närmare internationella bucklor.
Bakom dom, drygt 10 mil bakom dom, finns Roma och främst Viola. Med ägare med plånbok kanske Roma kan utmana, men Totti blir som du skriver inte yngre och hemskt mycket kommer försvinna med honom, och då tänker jag inte på hans spel, utan hans "PR-värde" eller hur man nu ska definera det. Viola gillar jag, men de lär även i fortsättningen få satsa på 4:de platsen, om nu inte Romas ägandeform förändras. Genoa känns lite Viola light på nåt vis. Sympatiska men svaga, både på planen och fotbollspolitiskt, och tror inte dom håller i mer än max 2 säsonger till. Sen ett gäng mittenlag, som förvisso inte är helt värdelösa men ändå inte lär bli mer än just lag för mitten av tabellen, även om nåt av lagen kanske kan sprattla till nåt år... för att då typ nå till en femteplats.
Å visst, azzurrini må säkert vara en titelkandidat i sommar och azzurri är med stormsteg på g till VM, men jag ser ingen ny Nesta, Cannavaro eller Totti någonstans. En massa intressanta respektive klart godkända spelare, men väldigt få med nåt utöver det vanliga...
...som Gaetano D´Agostino.
Har nån sjuk fetisch för spelare andra inte riktigt hört talas om och Gaetano är/var liksom en av dom. Fram till nu. Så nu får väl jag leta reda på nån ny att halvt stalka så här på distans, men tills jag hittar något lämpligt offer så glädjer jag mig att andra nu fått upp ögonen för honom.
Misshandlad i Roma men äntligen, äntligen ett om än sent men likförbannat stort steg i den riktning inte bara jag förväntade mig av honom.
En juventino på väg till Juve. Givetvis inte bara det får mig att tro på Juve. Om sisådär 2 säsonger.
Men fram till dess så...
Underbart! Jag hoppades att du fortfarande lurkade omkring här.
Och självklart är vi inte helt överens. Det hade ju inte varit särskilt kul.

Stommen i Milan är OK, men inte fantastisk:
Abbiati
Zambrotta, Nesta, Silva, Flamini
Gattuso, Pirlo, Ambrosini
Ronaldinho
Borriello, Pato
(Jag vet t ex att Flamini egentligen inte är back, men jag tycker att han gjorde ett väl så gott arbete som Jankulovski). Det behövs helt klart några förstärkningar, och inte bara de trista köpen som breddar truppen. Framförallt behövs en riktigt bra målvakt. Marchetti hade varit mitt val, men jag är lycklig så länge han kan vara kvar i Cagliari. Problemet är som du så riktigt nämnde, Berlusconis krympande intresse och plånbok. Det kan vara frestande att använda Kaká-pengarna till att täcka förlusterna de senaste åren istället för att förstärka laget.
Angående Inter så tror jag inte att Mourinho tillåter att Inter försvagas. Med eller utan Ibra så tror jag därför att Inter kommer att vara starkt även nästa år. Men visst har du rätt i att laget har varit ganska trist med de stora undantagen Maicon och Ibra. Nu kanske båda lämnar. Istället så har de plötsligt två av de allra största italienska talangerna till sitt förfogande. Märkligt hur det kan svänga. Men det behövs ett antal nyförvärv för att dels kunna ersätta gamlingar som slutar, och dels eventuella förluster av sina största stjärnor och sedan ytterligare för att kunna höja hela laget ännu ett snäpp. Ingen enkel manöver som Mourinho ska fixa, men han har ju hyfsat betalt för slitet.
Ferrara och Leonardo däremot är oprövade och har inte samma pondus. De är mer utlämnade till att ledningen arbetar långsiktigt och stabilt. Där verkar det just nu som att Juventus har ett försprång över Milan.
Så mycket kan avgöras under il calciomercato, men att stora namn lämnar behöver inte betyda att Serie A blir sämre. Sju av de tio dyraste spelarna i världen har sålts av italienska lag, varav flera till utlandet t ex Zidane och Shevchenko. Utan att vare sig lagen eller Serie A blev sämre för det.
Visst finns det ett avstånd mellan de tre största och de övriga, men det finns många lag som är riktigt bra. Jag anser att bredden finns där redan, det är de bästa lagen som ska bli ännu bättre för att Serie A ska återfå sin glans.
Hmm, du ser ingen ny Nesta, Cannavaro eller Totti? Se på Santon, Giovinco och Ballotelli. De kan bli minst lika stora, men det finns naturligtvis ingen garanti.
Som vanligt väljer jag den lite mer optimistiska vägen, men om il mercato blir en fullständig besvikelse så backar jag och joinar dig.