2009-06-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Hur var det nu med Kaka? Brassen som öppet deklarerade att han skulle stanna i Milan - klubbens i hans hjärta. Ibland kan det vara skönt att ha rätt.

Ännu skönare att framstå som en skadeglad pajas?

Han förklarade övergången på presskonferensen.
Summerar den i korthet: Jag gör det för att klubben ville sälja mig, jag var inställd på att stanna och bli kapten. Real är en stor klubb och jag vill nu bli mästare här.
Citera
2009-06-11, 16:46
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Ännu skönare att framstå som en skadeglad pajas?

Han förklarade övergången på presskonferensen.
Summerar den i korthet: Jag gör det för att klubben ville sälja mig, jag var inställd på att stanna och bli kapten. Real är en stor klubb och jag vill nu bli mästare här.

Japp! utan tvekan med tanke på vad folk skrev några sidor tillbaka när jag skrev att Kaka skulle lämna oavsett vad han proklamera till pressen. Brassar är alltid brassar, det slår aldrig fel.

Att Kaka enbart skulle ha lämnat Milan för att de ville sälja honom är bara halva sanningen. Jag tror han själv är grymt nöjd med att hamna i Madrid.
Citera
2009-06-11, 21:37
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Livorno vände hemma mot Grosseto, vann med 4-1, dom förlorade ju borta med 2-0.. Livorno fick 2 straffar, satte 1, Grosseto fick 4 röda kort. Det ryktas att domaren röstar på dom röda..
Citera
2009-06-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Livorno vände hemma mot Grosseto, vann med 4-1, dom förlorade ju borta med 2-0.. Livorno fick 2 straffar, satte 1, Grosseto fick 4 röda kort. Det ryktas att domaren röstar på dom röda..

Haha galen match.
Citera
2009-06-11, 22:50
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Livorno är ett jäkla svänggäng, förtjänar verkligen inte uppflyttning. Det är förövrigt skönt att Brescia leder, kanske kan alla satsade pengar ge avkastning för klubben. Hoppas innerligt på det... sen att jag har en skaplig slant på hemmalaget gör inte saken sämre.
Citera
2009-06-12, 10:34
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Att Kaka enbart skulle ha lämnat Milan för att de ville sälja honom är bara halva sanningen. Jag tror han själv är grymt nöjd med att hamna i Madrid.

Exakt ALLT talar för att han verkligen inte ville flytta, så vad du tror känns väl inte helt intressant. Men givetvis borde han vara hyfsat nöjd med att hamna i Real nu när en fortsättning i Milan inte var möjlig.

Kharja? Rätt talanglös enligt mig men kul för honom någon kan se hans storhet...
Citera
2009-06-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Exakt ALLT talar för att han verkligen inte ville flytta, så vad du tror känns väl inte helt intressant. Men givetvis borde han vara hyfsat nöjd med att hamna i Real nu när en fortsättning i Milan inte var möjlig.

Kharja? Rätt talanglös enligt mig men kul för honom någon kan se hans storhet...
Om han nu enbart tänkte på Milans bästa; varför gick han då inte till City istället när de erbjöd långt mer pengar i vintras?
Citera
2009-06-12, 18:02
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Om han nu enbart tänkte på Milans bästa; varför gick han då inte till City istället när de erbjöd långt mer pengar i vintras?

Han sa att han ville utvecklas och fortfarande hålla en hög nivå på karriären därför så blev det RM.
Citera
2009-06-14, 11:36
Medlem
Publiken fortsätter att öka, om än ganska långsamt. Nu åkte det ganska populära Torino ur Serie A, men istället kommer ett satsande Bari samt det publikmässigt hyfsade laget Parma. Den sista platsen står mellan Livorno och Brescia, där Brescia har ett nästan obefintligt publikstöd. Trist eftersom jag haft ett gott öga till dem sedan min husgud, Baggio, spelade där.

http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm

http://www.stadiapostcards.com/A08-09.htm

Beroende på hur man räknar så var snittet 25.000 eller 25.800 (Cagliari lämnar inte några officiella siffror, vilket man tydligen inte har någon skyldighet att göra?).

Annars kan jag återigen påpeka at det gamla storlaget Hellas Verona ligger på ca 11.000 i Lega Pro Prima Div., dvs gamla Serie C1. De hamnade i mitten av tabellen och fortsätter därmed att harva i de lägre divisionerna.

Jag har inte riktigt koll på hur det går med eventuella nya arenor i Serie A. Otroligt mycket snack och väldigt lite verkstad. Juventus nya kommer väl att öppnas 2011, tror jag. Inte ens Cagliaris planer kan jag hålla riktigt ordning på. Fotboll är politik, och inom italiensk politik är allt möjligt. Cagliaris president Cellino är beredd att betala allt själv, men lokala politiker försöker stoppa honom av diverse anledningar. Planen är att arbetet ska börja nu till hösten och vara färdigt om ett år, men...

Cellino har för övrigt växt lite i mina ögon, även om jag ännu inte riktigt har bestämt mig för om han är skicklig eller bara har en jävla tur. Hans inaktivitet på spelarmarknaden inför säsongen irriterade mig. Han lät ”stjärnorna” lämna och ersätte dem med relativt oerfarna namn. Dessutom så tillsatte han en Allegri, som tidigare hade som bästa merit att träna i Serie C.

Eldprovet kom naturligtvis genast i form av fem raka förluster och masiv kritik utifrån. Istället för att använda sin vanliga lösning, dvs avskeda tränaren, så förklarade Cellino sitt stöd både för honom och spelarna. När de väl lyckades vända så hade det skapats ett sammansvetsat lag där talangerna blommade ut och de erfarna tog ansvar, kompletterat med en tränare som vågade ta risker när det var lämpligt och spelade säkert då det krävdes.

Nu ser jag fram emot de italienska landslagens framfart.
Citera
2009-06-15, 14:50
Medlem
Ozknybergs avatar
Officiellt nu tror jag att Milan värvar försvararen Aly Cissokho från Porto.
Ingen koll alls på den spelaren, Fransk ytterback är det enda jag vet.
Hur pass bra är han osv?
Någon utav er "experter" som har mer koll?
Citera
2009-06-15, 20:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Officiellt nu tror jag att Milan värvar försvararen Aly Cissokho från Porto.
Ingen koll alls på den spelaren, Fransk ytterback är det enda jag vet.
Hur pass bra är han osv?
Någon utav er "experter" som har mer koll?

Såg honom i dubbelmötet mot United i CL, imponerade stort på mig både offensivt och defensivt. Har en giftig vänsterfot och kan nog bli en nyckelspelare i Milan i flera år framöver, om utvecklingen går åt rätt håll.

Porto gjorde ju en helt okej affär, även om de nu tappar en riktigt duktig spelare, så köpte de honom för typ 3 miljoner och säljer honom nu för runt 150 miljoner om jag inte missminner mig, och då har han bara varit i Porto sen januari ^^
Citera
2009-06-16, 19:18
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Men snälla, hade han verkligen velat vara kvar i Milan hade han spelat där nästa säsong. Punkt.

Milan kan inte erbjuda samma lön och de har garanterat sämre chanser att nå hela vägen i Champions League jämfört med Real Madrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in