2009-02-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hur hade du tänkt dig att två mittbackar skulle lyckas med konststycket att nicka på ett inlägg från till exempel Navas? Äh. Det finns ypperligt material på ytterbacken som utnyttjas väl i dagsläget. Varför skulle det inte fungera med att Maicon fortsätter slå inlägg? Han har en av ligans vassaste fötter för just inlägg. Stenhårda och med rätt knorr.

Mer bollar på marken via Zlatan = mer målchanser.

Visst, han har bara spelat fem matcher från start men det är ändå något skimrande över hans personlighet. Jag vill poängtera hans lugn ännu en gång. När han vänder upp utanför eget straffområde, för att slå en 30 meters passning till Zlatan, då ryser man nästan. Det gör han flertalet gånger. I offensiven är jag nästan villig att jämföra honom med Maicon, lika frejdiga löpningar, stor vilja att kliva inåt i banan och relativt vassa inlägg. Sen blir han något osynlig när allt spel förläggs till högerkanten. Men det är defensiven som han måste slipa på .. det ska åtminstone bli intressant att följa hans utveckling.

Håller med dig till viss del. Maicon har en über vass högerfot. Dock så ser jag hellre två spelare på samma kant med sylvassa fötter än en. Zanetti har en viss känsla i dojorna, han är dock knappast den vassaste kniven i lådan nu för tiden. Sen håller jag med dig, mer bollar efter marken på Zlatan. Förstår inte varför Mourinho inte tryckt in det i skallen på varje spelare.
Citera
2009-02-15, 23:38
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Visst, han har bara spelat fem matcher från start men det är ändå något skimrande över hans personlighet. Jag vill poängtera hans lugn ännu en gång. När han vänder upp utanför eget straffområde, för att slå en 30 meters passning till Zlatan, då ryser man nästan. Det gör han flertalet gånger. I offensiven är jag nästan villig att jämföra honom med Maicon, lika frejdiga löpningar, stor vilja att kliva inåt i banan och relativt vassa inlägg. Sen blir han givetvis något osynligt när spelet förläggs till andra kanten. Men det är defensiven som han måste slipa på .. det ska åtminstone bli intressant att följa hans utveckling.
Efter denna engagerade beskrivning skall jag passa på att studera honom lite närmare nästa match.

Jag har inte lagt märke till honom på samma sätt som dig. Jag har bara sett honom som hyfsat stabil. Sedan tycker jag att Maxvell är betydligt bättre med bollen.
Senast redigerad av Amor 2009-02-15 kl. 23:44.
Citera
2009-02-15, 23:40
Medlem
BecaHas avatar
Huuuuuuuuuuuuuuuuuuur missade domarna handsen på Adriano solklar??
Citera
2009-02-15, 23:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawwE
Håller med dig till viss del. Maicon har en über vass högerfot. Dock så ser jag hellre två spelare på samma kant med sylvassa fötter än en. Zanetti har en viss känsla i dojorna, han är dock knappast den vassaste kniven i lådan nu för tiden. Sen håller jag med dig, mer bollar efter marken på Zlatan. Förstår inte varför Mourinho inte tryckt in det i skallen på varje spelare.

Två utpräglade kantspringare har en tendens att slå ut varandra. Bättre att låta Maicon hållas helt fritt i mitt tycke. Men det är därför fotboll är så underbart. Alla tolkar spelet olika och det är hela tiden den subjektiva bedömningen som väger över.

Citat:
Efter denna engagerade beskrivning skall jag passa på att studera honom lite närmare nästa match.

Jag har inte lagt märke till honom på samma sätt som dig. Jag har bara sett honom som hyfsat stabil.

Min positiva uppfattning kan givetvis bero på att Inter mött sämre motstånd i dom matcher han briljerat. Men en liten extratitt är han helt klart värd. Det hade dock varit ännu roligare att få se honom på "rätt" kant en gång. Nåja. Den tiden kommer väl.
Citera
2009-02-16, 00:36
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawwE
Capel har haft en jävligt bra lägstanivå, han vågar hela tiden, snabb som tusan. Jesus navas är likadan, trots att han kan vara jävligt envis ibland.
Stop, det här är faktiskt inte sant. Maken till ineffektiva spelare finns knappt, och det är ändå i spanska ligan. Tror båda dessa skulle få det extremt kämpigt mot Serie A-försvarare.
Citera
2009-02-16, 00:41
Medlem
Shuyins avatar
Adrian Mutu! fenomenalt. Som Hussfelt sade i fotbollskanalen, så har Viola lite flyt nu, men kanske krävs det för att ta fjärdeplatsen...
Citera
2009-02-16, 01:39
Medlem
norados avatar
Helt otroligt att domarna missade att det var hands på Adriano vid 1-0. Jag skulle vilja se en tabell i Serie A som går efter rättade domarbeslut. Hade för mig att jag såg en för inte så länge sen. Någon som vet?
Citera
2009-02-16, 02:35
Medlem
Den du såg gällde fjolårssäsongen.

Inter har nu 36 hemmamatcher utan straff dömd emot sig, slumpen?
Kan inte påstå att jag förvånas över att domaren missade något sådant då domarstandarden varit under all kritik länge.
Jag gladdes över Milans spel och framför allt Pato. Har fotbollsvärlden en bättre spelare under 20år?
Citera
2009-02-16, 03:00
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge

Kan inte påstå att jag förvånas över att domaren missade något sådant då domarstandarden varit under all kritik länge.
Jag gladdes över Milans spel och framför allt Pato. Har fotbollsvärlden en bättre spelare under 20år?

Å andra sidan får Inter väldigt få straffar med sig jämfört med Milan. De har väl fått någon enstaka i Copa Italia samt någon i ligan om jag inte minns fel.

Angående Pato så lever han verkligen upp till hypen. Snacka om potential
Citera
2009-02-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge

Inter har fått 1 straff i år. Milan är fördmodligen uppe i 12.
Citera
2009-02-16, 09:40
Medlem
En del av anledningen till det är ju att Milan, precis som Barcelona har små, kvicka spelare som lätt skär genom straffområdet och på så vis är svårfångade.
Citera
2009-02-16, 10:05
Medlem
pirates avatar
Det är bra att se folk tycker Muntari är dålig. Visserligen gör han grovjobb ibland men helvete den människan har ingen känsla alls för fotboll. För många misstag och allt för många dåliga passningar.

Men som någon skrev så är det skönt med vinst!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in