Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hur hade du tänkt dig att två mittbackar skulle lyckas med konststycket att nicka på ett inlägg från till exempel Navas? Äh. Det finns ypperligt material på ytterbacken som utnyttjas väl i dagsläget. Varför skulle det inte fungera med att Maicon fortsätter slå inlägg? Han har en av ligans vassaste fötter för just inlägg. Stenhårda och med rätt knorr.
Mer bollar på marken via Zlatan = mer målchanser.
Visst, han har bara spelat fem matcher från start men det är ändå något skimrande över hans personlighet. Jag vill poängtera hans lugn ännu en gång. När han vänder upp utanför eget straffområde, för att slå en 30 meters passning till Zlatan, då ryser man nästan. Det gör han flertalet gånger. I offensiven är jag nästan villig att jämföra honom med Maicon, lika frejdiga löpningar, stor vilja att kliva inåt i banan och relativt vassa inlägg. Sen blir han något osynlig när allt spel förläggs till högerkanten. Men det är defensiven som han måste slipa på .. det ska åtminstone bli intressant att följa hans utveckling.
Mer bollar på marken via Zlatan = mer målchanser.
Visst, han har bara spelat fem matcher från start men det är ändå något skimrande över hans personlighet. Jag vill poängtera hans lugn ännu en gång. När han vänder upp utanför eget straffområde, för att slå en 30 meters passning till Zlatan, då ryser man nästan. Det gör han flertalet gånger. I offensiven är jag nästan villig att jämföra honom med Maicon, lika frejdiga löpningar, stor vilja att kliva inåt i banan och relativt vassa inlägg. Sen blir han något osynlig när allt spel förläggs till högerkanten. Men det är defensiven som han måste slipa på .. det ska åtminstone bli intressant att följa hans utveckling.
Håller med dig till viss del. Maicon har en über vass högerfot. Dock så ser jag hellre två spelare på samma kant med sylvassa fötter än en. Zanetti har en viss känsla i dojorna, han är dock knappast den vassaste kniven i lådan nu för tiden. Sen håller jag med dig, mer bollar efter marken på Zlatan. Förstår inte varför Mourinho inte tryckt in det i skallen på varje spelare.
fenomenalt. Som Hussfelt sade i fotbollskanalen, så har Viola lite flyt nu, men kanske krävs det för att ta fjärdeplatsen...