2008-08-03, 23:28
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Kul när vi ändå slutar typ 30 poäng före er?

Gör ni? Vad jag vet har säsongen inte börjat än...
Citera
2008-08-03, 23:31
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Gör ni? Vad jag vet har säsongen inte börjat än...

Jag förstår att du förträngt föregående säsong.
Citera
2008-08-03, 23:32
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Jag förstår att du förträngt föregående säsong.

Delar av den, men man kommer ju aldrig glömma 3-2...
Citera
2008-08-03, 23:37
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Kul när vi ändå slutar typ 30 poäng före er?

Yepp, och jag vet att du skulle säga detsamma om sitsen vore den omvända. Derbyn slår alltid högre än slutresultat.
Citera
2008-08-03, 23:47
Medlem
Roma : 2;a i ligan efter att ha haft chans på Scudetton tills de sista tjugo minuterna av säsongen, slår ut Real Madrid med 4-2 i CL, vinner Italienska cupen.

Lazio : 12;a i ligan, 36 poäng efter Roma. Lyckas vinna vårderbyt med 3-2, höstderbyt 3-2 till Romas favör.

Vad fan är det vi diskuterar egentligen?
Citera
2008-08-04, 00:14
Medlem
Romas mercato och Lazios mercato.

Lazios mercato är en av de bättre i ligan.

Romas kanske den absolut sämsta.
Citera
2008-08-04, 05:52
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Romas mercato och Lazios mercato.

Lazios mercato är en av de bättre i ligan.

Romas kanske den absolut sämsta.

Inte för att jag över huvud taget bryr mig om Roma och håller delvis med om att dom gjort en rätt kass mercato hitills, men säg en spelare som Lazio värvat i sommar som är ett större namn och bättre spelare än Riise? Jag kanske bara har extremt dålig koll, men så håller jag iofs inte så bra koll på bottenlagen i serie a. Samma med Cagliari, Siena och gänget.
Citera
2008-08-04, 10:30
Medlem
Pumpkings avatar
När vi ändå pratar om Roma vs. Lazio så hade jag mer än gärna sett Goran Pandev i Romas tröja! Han borde ju dessutom inte vara dyrare än Mutu, kanske ligga i samma prisklass, med tanke på hans ålder och betydelse för Lazio, men där har vi helt klart en intressant spelare som jag gärna sett tillsammans med Totti-Vucinic

Läser även att Benayoun är på väg in..? Vilket även det skulle vara en nyttig värvning för Roma. Hans landslagsfacit för Israel som mittfältare kan man inte annat än beundra, 16 mål på 64 landskamper.. Om vi jämför med svenska spelare, så är Anders Svensson den enda som är i närheten, men han har å andra sidan spelat 30 landskamper mer.

Yossi hade absolut varit med och konkurerar om en ordinarie plats, och anledningen till att Lpool inte längre vill ha honom, är helt enkelt inte för att han är för dålig, utan för att de vill satsa på andra.

Ut med juden, behåll den blonde blåögde Kuyt.
Citera
2008-08-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Inte för att jag över huvud taget bryr mig om Roma och håller delvis med om att dom gjort en rätt kass mercato hitills, men säg en spelare som Lazio värvat i sommar som är ett större namn och bättre spelare än Riise? Jag kanske bara har extremt dålig koll, men så håller jag iofs inte så bra koll på bottenlagen i serie a. Samma med Cagliari, Siena och gänget.

Zarate kommer att ta Serie A med storm. Och nu när Lazio köpte Carrizo har dem en bättre målvakt än Roma som av någon konstig anledning fortsätter att lita på Doni. Matuzalem är också en intressant spelare precis som Foggia.

Roma har värvat Riise och Simone Loria, två spelare som har sett sina bästa dagar(inte var dem speciellt bra på sin topp heller).
Citera
2008-08-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson

Man får givetvis bedöma ett lags mercato utefter förutsättningar.

Och för ett lag som Lazio så är värvningar som Matuzalem, Rozenhal, Carrizo, Zarate och Radu mycket, mycket bra.

En rejäl jävla förstärkning om man jämför med föregående säsong.
Citera
2008-08-04, 13:37
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
När vi ändå pratar om Roma vs. Lazio så hade jag mer än gärna sett Goran Pandev i Romas tröja! Han borde ju dessutom inte vara dyrare än Mutu, kanske ligga i samma prisklass, med tanke på hans ålder och betydelse för Lazio, men där har vi helt klart en intressant spelare som jag gärna sett tillsammans med Totti-Vucinic

Läser även att Benayoun är på väg in..? Vilket även det skulle vara en nyttig värvning för Roma. Hans landslagsfacit för Israel som mittfältare kan man inte annat än beundra, 16 mål på 64 landskamper.. Om vi jämför med svenska spelare, så är Anders Svensson den enda som är i närheten, men han har å andra sidan spelat 30 landskamper mer.

Yossi hade absolut varit med och konkurerar om en ordinarie plats, och anledningen till att Lpool inte längre vill ha honom, är helt enkelt inte för att han är för dålig, utan för att de vill satsa på andra.

Ut med juden, behåll den blonde blåögde Kuyt.

Så du som Romasupporter (?) vill ha en Laziospelare i laget?

Benayoun hoppas jag bara är ännu ett dåligt rykte.
Citera
2008-08-04, 13:43
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Man får givetvis bedöma ett lags mercato utefter förutsättningar.

Och för ett lag som Lazio så är värvningar som Matuzalem, Rozenhal, Carrizo, Zarate och Radu mycket, mycket bra.

En rejäl jävla förstärkning om man jämför med föregående säsong.

Att bara lyckas skriva nytt kontrakt med en spelare som Goran Pandev kan nästan ses som en grym värvning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in