2008-07-22, 18:10
Medlem
Luffsens avatar
Byt plats på Milan och Roma samt Napoli och Palermo och det hela känns som en realistisk tabell.
Mitt grundtips topp 6 är följande....
1.Milan
2.Juventus
3.Inter
4.Roma
5.Fiorentina
6.Lazio.
Citera
2008-07-22, 18:14
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Roma tar hem hela skiten!

FORZA ROMA PER SEMPRE!

Serie A 08/09:

1 Roma
2 Juventus
3 Milan
4 Inter
5 Fiorentina
6 Lazio
7 Udinese
8 Napoli
9 Sampdoria
10 Atalanta
11 Genoa
12 Torino
13 Reggina
14 Palermo
15 Cagliari
16 Lecce
17 Catania
18 Siena
19 Bologna
20 Chievo

Ser bra utt men lite ändringar

1. Roma
2. Milan
3. juve
4. inter
5. Lazio
6. Florentina
7. Palermo
8. Sampdoria
9, Udinese
10. napoli
11. atalanta
12. torino
13. reggina
14. Genoa
15. cagliari
16. siena
17. lecce
19. bolonga
20. chievo
Citera
2008-07-22, 18:25
Bannlyst
Bara jag som inte kan se en vinnare här?
Roma är för mycket losermentalitet, inte tillräckligt bred trupp. Ser ändå dem som det laget som har störst chans att vinna.
Juve har inte tillräckligt bra lag, ingen riktig kreativitet på mitten.
Milan är för gamla - igen. Dålig och gammal backlinje, dålga målvakter. Håller inte för en hel säsong.
Inter har en bra tränare nu men har inte gjort några bra värvningar hittills, kanske kommer dock. Tror inte de tar det iår igen...

Klart är ju att det blir nåt av dessa fyra lag, frågan är bara vilket. Jag kan inte se nån speciell favorit.
Citera
2008-07-22, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Bara jag som inte kan se en vinnare här?
Roma är för mycket losermentalitet, inte tillräckligt bred trupp. Ser ändå dem som det laget som har störst chans att vinna.
Milan är för gamla - igen. Dålig och gammal backlinje, dålga målvakter. Håller inte för en hel säsong.
Inter har en bra tränare nu men har inte gjort några bra värvningar hittills, kanske kommer dock. Tror inte de tar det iår igen...

Klart är ju att det blir nåt av dessa fyra lag, frågan är bara vilket. Jag kan inte se nån speciell favorit.

Tror helt ärligt att Inter tar hem detta i år igen, läste någonstans att Totti var lipfärdig då Inter värvar sönder. Milan kommer inte att vinna ligan, man kan inte ha ett lag bestående av ett gäng rullstolsbundna gubbar.
Citera
2008-07-22, 19:24
Medlem
Pumpkings avatar
Visst hoppas vi alla på Roma, men jag har svårt att se att de skulle kunna göra något mer ifrån sig denna säsongen ;/ Inte för att de övriga klubbarna har gjort några dundervärvningar, men Roma har väl egentligen varit ännu mer kalla på markanden. Baptista skulle alltid göra en skillnad. Men jag tror inte att Riise-Baptista är de 2 värvningar som gör skillnaden.

Inter är alltid stabila, antar att de även får tillbaka diverse backar som de hade skadade till stora delar av förra säsongen. De har dessutom en matchvinnare i Zlatan, och så har de en ynling av yppersta klass i Balotelli.

Alla hoppas vi på Roma, men jag håller med Totti, det behövs värvas fler spelare inför kommande säsong. Just nu rankar jag både Inter och Juve före Romas tillfälliga trupp. Milan är bara ett stort frågetecken som har mycket att bevisa. Fiorentina är alltid en utmanare, Samporia/Udinese+övriga har inget i en slutstrid att göra.
Citera
2008-07-22, 19:27
Bannlyst
Om Fiorentina har nåt i slutstriden att göra så är allt ett stort skämt.. De är inte speciellt bra.
Citera
2008-07-22, 19:42
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Om Fiorentina har nåt i slutstriden att göra så är allt ett stort skämt.. De är inte speciellt bra.

De har gjort flera intressanta värvningar inför kommande säsong; Vargas, Gilardino.. Och de hade redan förra säsongen ett slagkraftigt lag. Stannar Mutu och Prandelli så kommer det bli intressant att se vad Fiorentina kan åstadkomma i CL.
Citera
2008-07-22, 19:44
Medlem
Quaresma-affären ser ut att bli klar inom kort.
Citera
2008-07-22, 19:48
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli
Quaresma-affären ser ut att bli klar inom kort.

Vad får de punga ut?
Citera
2008-07-22, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
De har gjort flera intressanta värvningar inför kommande säsong; Vargas, Gilardino.. Och de hade redan förra säsongen ett slagkraftigt lag. Stannar Mutu och Prandelli så kommer det bli intressant att se vad Fiorentina kan åstadkomma i CL.

Skulle inte säga att de hade ett så slagkraftigt lag förra säsongen. Visst bra gjort av dem att komma 4a, men ärligt talat, piskade av Glasgow Rangers och helt utspelade av Everton borta trots att Eveton hade superdålig form och skador på nyckelspelare. Fiorentina är ett bra lag, missförstå mig rätt, men de har inte mycket att säga till om i CL och inte i Serie A om titeln heller. Att värva en urkass Gilardino kommer inte hjälpa.
Citera
2008-07-22, 20:07
Medlem
Citat:
Poulsen är inte Xabi Alonsos "ersättare" väl?
Citera
2008-07-22, 20:23
Medlem
Citat:
Skulle inte säga att de hade ett så slagkraftigt lag förra säsongen. Visst bra gjort av dem att komma 4a, men ärligt talat, piskade av Glasgow Rangers och helt utspelade av Everton borta trots att Eveton hade superdålig form och skador på nyckelspelare. Fiorentina är ett bra lag, missförstå mig rätt, men de har inte mycket att säga till om i CL och inte i Serie A om titeln heller. Att värva en urkass Gilardino kommer inte hjälpa.

Du såg inte Fiorentina - Everton. Everton hade inte ett skott på mål, det var som att titta på damer mot herrar. Matchen i Liverpool var bara ett klassiskt exempel på underskattning utan återvändo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in