2009-01-21, 22:44
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Den där jävla Mexes kan dom ju skicka också.
Jävla pajas den där Mexes. Måste va jobbigt att vara en loser som han är och resten av Roma.
Citera
2009-01-21, 22:44
Medlem
Känns som att det alltid är domaren som räddar Inter mot Roma...

Som vanligt tycker jag vi definitivt är det bättre laget mot Inter.

Forza Roma per sempre
Citera
2009-01-21, 22:46
Medlem
pirates avatar
Vad är det med domarna i Serie A ? Banne mig till sämsta jävla domare på hela denna planet. Det borde först och främst ha varit ett gult till därmed ett rött till mexes, sedan så borde de alltså ha mer koll på vad som händer på plan oxå. Domarna har väl om jag inte misstar mig Collina (stavning ?) som domarbas i Italien och han av alla var ju skit bra. Vad händer ?

Men men bra match i övrigt, och fint mål av Ibra.
Citera
2009-01-21, 22:47
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Känns som att det alltid är domaren som räddar Inter mot Roma...

Som vanligt tycker jag vi definitivt är det bättre laget mot ikväll.

Forza Roma per sempre

Får nog säga att jag inte håller med, Inter kanske inte spelar lika snyggt men tycker ändå dom dominerade stora delar av matchen bortsett från i slutet av första halvlek. Roma är helt klart ett nummer mindre.
Senast redigerad av Treehorn 2009-01-21 kl. 22:50.
Citera
2009-01-21, 22:52
Medlem
Helle031s avatar
Var det inte offside när frisparken slogs vid Näsans mål?
För övrigt mår jag dåligt av att se Inter... vilket jävla tråkigt lag.
Citera
2009-01-21, 22:54
Medlem
Luffsens avatar
Mexes bör sluta hålla på att löjla sig så förbannat. Märks att Ibra växt, hade det varit för några år sedan hade det nog brunnit till i skallen.

Kul match annars, det är fan en jävligt tunn linje skiljer Roma och Inter.
Citera
2009-01-21, 22:55
Medlem
4522s avatar
Riktigt fin andra halvlek på San Siro ikväll! Fartfylld, ett böljande spel och mängder av kamp i nästintill varje situation. Inter är verkligen skrämmnade effektiva och det går inte att slappna av en sekund som motståndare. Då står det helt plötsligt ett halvt lag med svartblå spelare och hungrar efter nätmaskorna. Riktigt fint av Zlatan att få upp benet i den höjden och jag tvivlar starkt på att Adriano hade gjort på samma sätt.

I övrigt kan vi, en gång för alla, konstatera att Maicon är världens bästa högerback. Jag har sett honom göra en dålig match den här säsongen och det var mot Siena, i en match där hela Inter var ytterst mediokra. Snacka om anfallslusta och skyhög lägstanivå. Kunglig i alla moment på planen. Santon på vänsterbacken gick inte heller av för hackor i andra halvlek. Ge honom något år att slipa på defensiven sen kan nog Inter sitta på världens två bästa ytterbackar .

Roma finns det inte särskilt mycket att säga om. Bollen studsade inte rätt ikväll och Aquilani borde kanske ha förvaltat sina lägen något bättre. Men annars var det en hel del flipperspel i Inters straffområde där en boll mycket väl kunde ha trillat in. Ett under att barnungen Mexes fick vara kvar på plan i slutet, där har vi en vidrig spelare.

När det gäller Udinese så slutar ingenting att förvåna mig längre. Jag hade gärna sett Pazzini i zebrette, nu nätade han mot oss istället. Di Natale gör vad han ska på första straffen men att bränna den andra tyder på det jag påpekat ett bra tag nu. Bristande självförtroende. Nu var straffarna förvisso ett verk av Sanchez och inget att peka på straffpunkten för men än dock. Mirante räddade Samp på ett fenomenalt sätt i straffläggningen. Det brukar vara omvänt med Handanovic i huvudrollen men inte såhär års inte. Allt ska gå fel.
Citera
2009-01-21, 23:01
Medlem
Synd att Santon är en högerback. Säger väl en del om hans talang när han går in en match(i sin debut) mot Roma spelandes på en position som han aldrig spelar på i vanliga fall och gör det såpass bra.
Citera
2009-01-21, 23:06
Medlem
91:an Karlssons avatar
Haha. Roma har de mest inskränkta, dumma fansen som finns. "Vi spelade bättre än Inter.", "målet var offside, inter fuskar".

Har bara sett målet i en vinkel, vill se offsidesituationen i en till vinkel innan jag går med på att det är offside. Bollen går ju inte till Samuel utan till Deki? Och därefter slås bollen bakåt i planen. Hur som helst var Inter helt klart bättre än Roma idag. Att någon romanista skriver att Inter spelar tråkig fotboll idag är ju att skjuta sig själv i foten då Roma lirar jävligt stabbigt stundtals.
Citera
2009-01-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Haha. Roma har de mest inskränkta, dumma fansen som finns. "Vi spelade bättre än Inter.", "målet var offside, inter fuskar".

Har bara sett målet i en vinkel, vill se offsidesituationen i en till vinkel innan jag går med på att det är offside. Bollen går ju inte till Samuel utan till Deki? Och därefter slås bollen bakåt i planen. Hur som helst var Inter helt klart bättre än Roma idag. Att någon romanista skriver att Inter spelar tråkig fotboll idag är ju att skjuta sig själv i foten då Roma lirar jävligt stabbigt stundtals.

Tur att du är så opartisk då
Citera
2009-01-21, 23:15
Bannlyst
Inter köper matchen som vanligt igen då
Citera
2009-01-21, 23:16
Bannlyst
"Märks att ibra har växt" ja och han lärde sig ett och annat där mexes läxa upp han, Skulle gjort samma sak och ge zlatan en bitchslap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in