Riktigt fin andra halvlek på San Siro ikväll! Fartfylld, ett böljande spel och mängder av kamp i nästintill varje situation. Inter är verkligen skrämmnade effektiva och det går inte att slappna av en sekund som motståndare. Då står det helt plötsligt ett halvt lag med svartblå spelare och hungrar efter nätmaskorna. Riktigt fint av Zlatan att få upp benet i den höjden och jag tvivlar starkt på att Adriano hade gjort på samma sätt.
I övrigt kan vi, en gång för alla, konstatera att Maicon är världens bästa högerback. Jag har sett honom göra en dålig match den här säsongen och det var mot Siena, i en match där hela Inter var ytterst mediokra. Snacka om anfallslusta och skyhög lägstanivå. Kunglig i alla moment på planen. Santon på vänsterbacken gick inte heller av för hackor i andra halvlek. Ge honom något år att slipa på defensiven sen kan nog Inter sitta på världens två bästa ytterbackar .
Roma finns det inte särskilt mycket att säga om. Bollen studsade inte rätt ikväll och Aquilani borde kanske ha förvaltat sina lägen något bättre. Men annars var det en hel del flipperspel i Inters straffområde där en boll mycket väl kunde ha trillat in. Ett under att barnungen Mexes fick vara kvar på plan i slutet, där har vi en vidrig spelare.
När det gäller Udinese så slutar ingenting att förvåna mig längre. Jag hade gärna sett Pazzini i zebrette, nu nätade han mot oss istället. Di Natale gör vad han ska på första straffen men att bränna den andra tyder på det jag påpekat ett bra tag nu. Bristande självförtroende. Nu var straffarna förvisso ett verk av Sanchez och inget att peka på straffpunkten för men än dock. Mirante räddade Samp på ett fenomenalt sätt i straffläggningen. Det brukar vara omvänt med Handanovic i huvudrollen men inte såhär års inte. Allt ska gå fel.