2008-12-05, 17:17
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag undrar egentligen vad det beror på. Är det ingen konkurrenssituation i laget? Alla spelare verkar ta för givet att dom får speltid fast att dom inte presterar.

Eller så är det så att alla i laget, redan har vunnit allting.. Och dendär lilla extra glöden och hungern finns helt enkelt inte! ..Det måste dessutom kännas lite konstigt för typ Pato, som är 19 år, och spela med spelare.. Där de flesta är över 30.. Det är ju ungefär som att lira boll med sina föräldrar liksom ;S Borde va en skum känsla, jag undrar om han verkligen trivs där..
Citera
2008-12-05, 17:20
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Eller så är det så att alla i laget, redan har vunnit allting.. Och dendär lilla extra glöden och hungern finns helt enkelt inte! ..Det måste dessutom kännas lite konstigt för typ Pato, som är 19 år, och spela med spelare.. Där de flesta är över 30.. Det är ju ungefär som att lira boll med sina föräldrar liksom ;S Borde va en skum känsla, jag undrar om han verkligen trivs där..

Jag tror att Pato trivs ganska bra ändå. Han spelar nog med en del gamla förebilder för honom. Tycker att Pato borde få mycket speltid. Han borde kunna tillföra lite hunger på planen.

Men som du säger har alla vunnit nästan allt som går att vinna.
Citera
2008-12-05, 17:40
Medlem
4522s avatar
Citat:

Pato har väl gått ut och sagt ett flertalet gånger att det är en dröm att få spela tillsammans med Kaka? Visst, många spelare säger det men jag skulle gissa på att Pato faktiskt menar det. Kaka, Ronaldo och Ronaldinho är gudar för ungdomarna i Brasilien. Jag tror att Pato trivs som handen i handsken.

Har förövrigt dragit igång en blogg om Italiensk fotboll och främst Serie A som lite motvikt till all anglosaxisk rapportering. Ni får ursäkta för designen men jag sitter inte inne på några jätteheta datorskills. Ska bli intressant att se hur länge det håller i sig. Första inlägget är en presentation av den meste målgöraren Silvio Piola! http://calciokoll.wordpress.com/ är adressen och väl mött där!
Citera
2008-12-05, 18:35
Medlem
Ari.Golds avatar
Varför får inte Scheva spela mer? Som hemvändare trodde man att han skulle få mer uppmärksamhet?
Citera
2008-12-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Varför får inte Scheva spela mer? Som hemvändare trodde man att han skulle få mer uppmärksamhet?

Han värvades med uttalandet att han blir en breddspelare.
Pato & Borriello är förstavalen & Inzaghi plus Shevchenko backuper.
Dessutom har Andrei varit rent ut sagt förjävla usel. Han spelar med samma "vilja" och frenesi som förr men verkar tappa all känsla för vad spelet heter.

Glöden & bristen känns inte riktigt som den finns där. Och i ärlighetens namn så är det också Ancelottis absolut största svaghet. Att kunna motivera sina spelare så dom får ut max. Det har han aldrig någonsin varit bra på.
Citera
2008-12-06, 00:39
Medlem
De Miros avatar
Det skulle vara fint för hela ligan om Lazio kunde tvåla dit Inter imorron. Men två Milanolag på en vecka är fan för mycket.
Citera
2008-12-06, 11:26
Medlem
Pumpkings avatar
Chievo - Roma visas på Kanal 9 idag, 18:00
Citera
2008-12-06, 11:39
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Chievo - Roma visas på Kanal 9 idag, 18:00
Underbara kanal 9. Roma ska inte ha några problem med tabelljumbon tycker man. 1-3 Roma, Totti sätter två och De Rossi ett.
Citera
2008-12-06, 11:53
Medlem
pirates avatar
Bra matcher idag i seria A, jag tror oxå Roma får det ganska enkelt. Dock tippar jag 0-2 till Roma.
Sen kommer det att vara en riktig fight mellan Lazio och Inter, där jag hoppas och tror att Inter går segrande med 1-2 eller 0-1.
Ibra och Adriano på topp känns som en bra kombination för denna match.
Citera
2008-12-06, 12:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Bra matcher idag i seria A, jag tror oxå Roma får det ganska enkelt. Dock tippar jag 0-2 till Roma.
Sen kommer det att vara en riktig fight mellan Lazio och Inter, där jag hoppas och tror att Inter går segrande med 1-2 eller 0-1.
Ibra och Adriano på topp känns som en bra kombination för denna match.

Har svårt att se hur Chievo - Roma ska bli en rafflande tillställning men det ska bli kul att se "nya" Roma spela. Borde inte vara några större problem för gästerna att ta tre pinnar.

Höjdpunkten lär dock bli Lazio - Inter som kan sluta liter hur som helst. Det känns som att hemmalaget kommer öppna i ett hiskeligt tempo, kan dom bara få in ett tidigt mål tror jag på en rolig tillställning. Får Inter ta kommandot kan det bli en ganska tillknäppt historia. Adriano spelar inte ikväll, han har haft något influensaliknande virus och inte kunnat träna på två-tre dagar. Chanserna för att Quaresma ska spela ikväll har under veckan ökat drastiskt. Men som det ser ut i dagsläget blir det Cruz och Ibra från start. Balotelli har skickats iväg för att spela med primavera istället.
Citera
2008-12-06, 13:37
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Underbara kanal 9. Roma ska inte ha några problem med tabelljumbon tycker man. 1-3 Roma, Totti sätter två och De Rossi ett.

Jag tror också på 3-1 till Roma men att Brighi, Totti och Baptista gör varsitt mål. Chievos mål görs av Esposito.
Citera
2008-12-06, 13:51
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag tror också på 3-1 till Roma men att Brighi, Totti och Baptista gör varsitt mål. Chievos mål görs av Esposito.

Jag tror snarare på 0-1 genom Taddei/Perotta och att Doni får göra en superräddning på tilläggstid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in