2008-11-23, 13:29
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Med Camo,Buffon och Trezeguet tillbaka är Juve en kraft. Lägg därtill att Nedved är pånyttfödd och att Del Piero är, tja, Del Piero samt att Legrottaglie/Chellini är Italiens bästa mittblock (efter Samuel,Cordoba möjligen) och det blir snarare jävligt naivt att räkna bort dem som potentiella vinnare av hela alltet.

Ej att förglömma, Marchiosi och Giovinco. Sen kan man ju kasta Amauri i sjön när Trez e tillbaka, Amauri framför Iaquinta, hur tänker du Ranieri Snubben är ju fan ett större träben än Guiza
Citera
2008-11-23, 17:58
Medlem
Brullas avatar
Fan vad jag gillar Lavezzi, sån inställning borde alla ha. Synd att Napoli bara fick oavgjort men det var en kul att att se.
Citera
2008-11-23, 18:10
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Fan vad jag gillar Lavezzi, sån inställning borde alla ha. Synd att Napoli bara fick oavgjort men det var en kul att att se.

Äh, va synd och tråkigt! Jag som trodde att Napoli hade vunnit, slog över i 90:eminuten å va säker på att Lavezzis mål skulle vara avgörande.. Riktigt läckert var det iaf! ..Hade varit kul om Napoli fick in ytterliggare någon klasspelare i januari, så att de orkar hänga med säsongen igenom.
Citera
2008-11-23, 18:13
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Äh, va synd och tråkigt! Jag som trodde att Napoli hade vunnit, slog över i 90:eminuten å va säker på att Lavezzis mål skulle vara avgörande.. Riktigt läckert var det iaf! ..Hade varit kul om Napoli fick in ytterliggare någon klasspelare i januari, så att de orkar hänga med säsongen igenom.

Jo dom behöver någon som kan hänga med när Lavezzi sätter fart. Cagliaris mål kom i 95e minuten. Ganska snyggt var det. Lavezzis frispark var dock snyggare.
Citera
2008-11-23, 20:17
Medlem
Luffsens avatar
Pirlo går in från start ikväll. Ska bli jävligt intressant.
Citera
2008-11-23, 20:40
Medlem
Shuyins avatar
Ja, sedär. Ännu en fotbollshelg till ända och Fiorentina vann! 4-2 är riktigt kul. Jag missade tyvärr matchen men är lika glad som vanligt för en vinst såklart.
Citera
2008-11-23, 20:48
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Pirlo går in från start ikväll. Ska bli jävligt intressant.

Jag har konsumerat skadliga mängder fotboll den här helgen så jag står nog över det sömnpillret. Det var längesen jag såg Milan spela en riktigt underhållande fotbollsmatch, blir inte bättre av att de alltid spelar kvällsmatchen på söndagarna. Men jag litar på att du kommenterar Pirlos comeback här efter matchen.
Citera
2008-11-23, 21:13
Medlem
hiphopnegers avatar
Väldigt kul att se hästen igen.
Citera
2008-11-23, 21:22
Medlem
Amors avatar
Jag tycker Milan spelar en mycket mer sevärd fotboll än Inter. Jag är förtjust i deras småtrillande passningsspel, när det fungerar som idag tycker jag det är njutbart att se.

Problemet är att de allt som oftast får handbollsförsvar mot sig. Men man kanske finner fler lösningar nu när Pirlo är med i laget.
Citera
2008-11-23, 21:24
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag har konsumerat skadliga mängder fotboll den här helgen så jag står nog över det sömnpillret. Det var längesen jag såg Milan spela en riktigt underhållande fotbollsmatch, blir inte bättre av att de alltid spelar kvällsmatchen på söndagarna. Men jag litar på att du kommenterar Pirlos comeback här efter matchen.
Kvällsmatcher från Italien är ju nästan alltid mycket bättre än eftermiddagsmatcherna.
Citera
2008-11-23, 21:26
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Juventus innermittfält känns dock något skört och det finns ingen riktig balans. Sissoko har visat sig vara väldigt ojämn och ibland t.om en säkerhetsrisk för laget, något som kan utnyttjas av motståndarna i CL. Hade gärna sett en förstärkning på den här positionen eller åtminstone en mittfältare som kan spela på de flesta mittfältsplatserna.

Buffon kan vinna ett CL själv. Så bra är han.
Jag tycker inte innermittfältet är skört, tvärtom är de starka och slagkraftiga. Sissoko tycker jag har varit bra varje gång man spelat någon större match. Problemet är att Juventus inte har några kreativa alternativ på mitten. Å andra sidan har Inter klarat sig utan kreativa mittfältare flera säsonger nu.
Citera
2008-11-23, 23:03
Medlem
Pumpkings avatar
Nu börjar tabellen se ut som den ska.. Vi ska bara ha upp Roma en bit, sen är allt i sin ordning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in